Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - i3_X5_116dA

#1
BMW i3 / Sv: Drivverk!! Stopp bilen!
torsdag 25. mai 2023, klokken 16:23
Hvis det er "Drivetrain Error" ... handler det også om denne: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1Z21-EUR-12-2013-I01-BMW_i-i3_60Ah&diagId=27_0074
Park Actuator. Smøring inne i denne tørker ut og sensoren inne i actuatoren senser at park-akslingen ikke står i rett posisjon og dermed får man ikke sette bilen i Drive fra Park.
Den går heller ikke i Nøytral fra Park.
#2
BMW i3 / Sv: DIY - tråden
torsdag 06. april 2023, klokken 19:11
Noen som har forsøkt å bruke NCS Expert til å endre SOC, fullt ladet (100%)
Vi alle vet at i3 lader aldri til fullt batteri, men stopper når SOC/cellespenningen er ca. 4,1V som skulle tilsi en SOC på røfflig 92-93%. Går ut i fra at dette er grenser som kan endres i NCS Expert ... ?
Er det mulig å endre verdiene til la oss si 95 - 98%?
(Nå som 60Ah batteriet i batteritralla vår bare gir oss 120-130km på herlige dager ...  :laugh:  )
#3
BMW i3 / Sv: BMW i3 94 Ah retrofit på 60 Ah versjon
mandag 20. januar 2020, klokken 17:41
Sitat fra: 02jan på mandag 20. januar 2020, klokken 17:27
Det betyr vel at 60 Jan oppgraderes til 94 ?

Når i3 ble lansert, så var nettop modul arkitekturen for fremtidige oppgraderinger. Jeg oppfattet det slik, alt. Villedende info/reklame ?

Slik jeg leser infoen her, ja - men uten å forsterke bilen og uten garanti for at noe skjer. Den sjansen vil ikke jeg ta. Da kjøper jeg heller ny ...  8)
#4
BMW i3 / Sv: BMW i3 94 Ah retrofit på 60 Ah versjon
mandag 20. januar 2020, klokken 13:10
Sitat fra: quandt1960 på mandag 20. januar 2020, klokken 12:59
Nei du kan ikke det fordi bilens karosseri også må forsterkes. 94Ah og oppover har et forsterket karosseri diverse steder grunnet den økte vekten av batteriet. (Ikke bare økt vekt med egenfrekvenser osv..)

Tusen takk for svar!  :+1:  :)
#5
BMW i3 / Sv: BMW i3 94 Ah retrofit på 60 Ah versjon
mandag 20. januar 2020, klokken 12:14
Beklager å bumpe denne, men har søkt opp og ned og finner ikke noe av info som tilsier at man kan "retrofit" 120Ah batteri på en 2014 mod 60Ah.

Så spørsmålet er: Kan jeg?
#6
Elbiler i media / Sv: Elbilforeningen - ansatte for mange for få?
mandag 17. september 2018, klokken 17:34
Er det ingen her som gidder å bruke kjeften sin her?

For oss på Askøy, (Eller hele Vestlandet for den saks skyld) finnes ved nyttår INGEN fordeler ved å være med i Elbilforeningen - bortkastede penger fordi foreningen ikke ha lykkes med å gi oss økonomiske FORDELER ved å eie EL-bil!

I tillegg:

Den politiske slagsiden foreningen lyser - venstrevridde raddiser fra Oschlo - frastøter halvparten av potensielle "kunder" inkl meg selv. 

Spørsmål: Hvor mange av Foreningen sine ansatte er konservative og genuint bilinteressert og kan dokumentere bilinteresser gjennom ett helt liv og som stemmer FrP eller Høyre?

Svar: Ingen!  :-1:
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte batteri
torsdag 19. januar 2017, klokken 18:24
Støtter deg der, bromm!

Sitat fra: bromm på onsdag 14. september 2016, klokken 13:54
... når ingen av oss som har passert 50k ser noen tegn til tap ... http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25788.msg438118.html#msg438118

Vår har nå gått 49000 km, og vi merker faktisk ingenting til tap.  :)
#8
Takk or gode svar, gjengen! :)
#9
 :o Har i det siste opplevd at vår i3 ikke starter lading når ClipperCreek-kladden settes inn. Den låser ikke støpselet fast og dermed starter heller ikke ladingen. Må trekke ut og sette i støpselet opp til 10 ganger før støpselet låses og ladingen starter. Noen som opplever dette? (Det er i bilen feilen ligger for det samme skjer med Mennekes-laderen og 32A blå BMW-kabel) 
#10
Sitat fra: Engevi på fredag 05. august 2016, klokken 20:52
Noen som er kjent med feilmeldingen "drivetrain"??

Vi hadde denne og BMW Jæger måtte bytte en høyspent batterikabel.
#11
B-Electric / Sv: Hurtiglading på beste måte?
mandag 18. januar 2016, klokken 16:05
Sitat fra: Batteritralla på mandag 18. januar 2016, klokken 15:54
... De er litt usikker om kontakten passer i B klassen, men de gjør den - og bilen blinker sånn derre grønt eller gult, og lader. Tror du de tenker mye på om den lader 10/12/16 eller KÅRE Ampere?
;)

Riktig! Slik er alle (3) naboene vi har rundt oss som har EL-bil. Når jeg begynner å snakke om 1-fas, 3-fas, 3,7kW, 7,4kW, CEE-stikk, 16A osv osv ... detter de av lasset med èn gang. De bryr seg KUN om hvorvidt kontakten passer eller ikke.

Passer den? JA - gå videre!
Blinker det grønt eller blått? JA - la det stå!

... og slik blir 90% av alle EL-bileiere.

(Red.Skrivefeil)
#12
Elbilen i Samfunnet / EL-bil-haterne i fri dessur ... !
mandag 05. oktober 2015, klokken 17:58
Se diskusjonene lengst nede i artikkelen: http://www.av-avis.no/aktuelt/Na-er-Askoy-blitt-et-eldorado-Afor-elbiler-372642.html

God diskusjon og hjelp oss som bor på øya!  8)
#13
BMW i3 / Sv: Hvorfor selges det ikke flere i3 enn det gjør?
mandag 07. september 2015, klokken 22:56
Sitat fra: LMOR på søndag 06. september 2015, klokken 20:31
Sitat fra: i3_X5_730 på søndag 06. september 2015, klokken 20:21
Ok ...  det var det! Gir opp! Har nå lett og lett men finner ikke noe sted om hvor mange i3 som faktisk er registrert i Norge. Noen som vet?  :o
I 2014 ble det registrert ca 2040 i3, og frem til nå i år 1103.
(I Norge selges det totalt flere elbiler enn maks produksjonskapasiteten til i3)

Tusen takk for info, LMOR! :)
#14
BMW i3 / Sv: Hvorfor selges det ikke flere i3 enn det gjør?
søndag 06. september 2015, klokken 20:21
Ok ...  det var det! Gir opp! Har nå lett og lett men finner ikke noe sted om hvor mange i3 som faktisk er registrert i Norge. Noen som vet?  :o
#15
BMW i3 / Sv: Hurtigladestasjoner for i3
torsdag 27. august 2015, klokken 20:20
Sitat fra: LMOR på torsdag 27. august 2015, klokken 19:43
Lyse. 99.- uansett lengde på lading. Lite attraktivt for meg som trenger  2-3kWh.
Ah! Ok! Takk for info.  ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA