Er vel bare upresis illustrasjon på den usynlige instruksjonen under bagasjelokket, regner jeg med.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Klykken på onsdag 07. februar 2018, klokken 09:16
Antageligvis. Mye krisemaksimering av oppkonstruerte problemstillinger ute og går her nå, i og med at ingen har sett eller prøvd bilen.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 06. februar 2018, klokken 12:20
Forbedringen i luftmotstand er nok ikke så mikroskopisk som du kanskje tror. Speilene kan stå for 10%, så om dørhåndtakene står for 5% på en del biler så ville det ikke overraske meg.
Utover å ha lav luftmotstand, så er nok også poenget at dørhåndtakene skal virke eksklusive og forseggjorte. Lexus LC og Jaguar F-type har ikke helt ulike dørhåndtak. (De er riktignok motoriserte, som på Model S, men tanken med Model 3 er jo å redusere kostnadene og samtidig forsøke å gi den samme følelsen av luksus. Det har jo vært litt utfordringer med de motoriserte dørhåndtakene, også...)
For å være ikke-motoriserte dørhåndtak som er helt jevne med karosseriet, så syns jeg Teslas løsning virker gjennomtenkt. Det vil sikkert virke uvant de første gangene man bruker de, men man vil nok venne seg til de den første uken man eier bilen. Om dette ikke var tilfelle, så ville man også sett utblåsninger på diverse fora fra alle de som har fått utlevert biler...
Sitat fra: RuneW på mandag 05. februar 2018, klokken 13:10Sitat fra: kvasbo på søndag 04. februar 2018, klokken 07:21
Etter å ha sovet litt på det tror jeg kanskje det er et element her av at ingeniøren i meg rett og slett blir fornærma over den tullete hangen Tesla har til overkomplisering og forverring av enkle ting som fungerer.
Undertegnede ingeniør sliter også med dette våset fra Tesla. Hele dørhåndtak-opplegget til TM3 er bortkastet surr spør du meg - fra ytterst til innerst. Den eneste grunnen til et slikt opplegg må være for å skille seg ut.
Sitat fra: GOS på mandag 05. februar 2018, klokken 07:38Sitat fra: eKramer på mandag 05. februar 2018, klokken 07:29
Bare for å få 1 ting frem i lyset som burde være klinkende klart! Tesla har 1 service senter for hele bergen området! Her er blitt kjøpt x antal tusen biler de siste mnd! Bmw og mercedes hvor mangen sentre har de bare i bergen området?
Alt er et spm om kapasitet! ☺
Nå vet ikke jeg hvor mange BMW har i Bergensområdet, men er du så sikker på at sammenligningen blir så bra når en teller antall BMW'er versus antall Tesla'er?
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 05. februar 2018, klokken 09:20
Så klart, det gjenstår at Tesla klarer å få opp produksjonen og kvaliteten, men alt tyder på at ting blir bedre og bedre. Det er her skoen trykker - ikke hvor mye insentiver som er tilgjengelig.