Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PionerThink

#556
BMW i3 / Sv: Varmen blir borte i kupéen etter kort tid
torsdag 12. oktober 2017, klokken 10:21
Er vel også slik at "Auto-innstillingen" er presatt med varme nesten kun fra senterdysene for å få mest mulig varme ut i kupeen. Hvis viftehastigheten i tillegg er satt lav så kommer det ikke så mye varme ut på sikt selv om det er litt kaldt ute ??? (selv med forvarming så føler jeg også at hastigheten på vifta kun opprettholdes kort tid for å oppnå "presatt temp" før den senkes ned igjen hvis "Auto" er inne?)
Hadde tidligere i uka vært ute i kulden og satte meg inn og følte beina var litt vel kalde. Måtte da justere på knappen ved hjulet der man endrer retningene på luftstrømmene slik at denne pekte ned i fotbrønnen for å få varmen litt opp igjen på tærne ;)
Var uansett ett godt forslag om programmeringen av nøkkel da dette kan være praktisk som i mitt tilfelle når man er iskald på henda og det ikke er så lett å få frem og trykke på mobilen :o


#557
BMW i3 / Sv: Continental Conti Viking Contact 6
onsdag 11. oktober 2017, klokken 15:39
Jeg kjøpte en i3 som ble brukt av forrige eier fra mars 2014, som jeg antar var på vinterdekk i noen mnd, så vinteren 2014/2015, og vinteren 2015/2016 i tillegg til vinteren 2016/2017 i mars når jeg overtok. Dvs 3 fulle vintre og litt til hvor tidligere eier kjørte den totalt 36 600 km delt på 3 år=12 000 i året som regnes som "normalt lite snitt" for Elbiler i dag :)
Siden dette er i Kristiansand hvor det kanskje er litt mer snø enn i Bergen(selv om det har vært lite de to-tre siste årene), så kan man vel anta at dekkene har rullet mest på våt asfalt og ca.15 000-17 000 km tot. på vinterdekkene.
Er enig at dette ikke er veldig bra, men heller ikke langt fra noen Pirelli vinterdekk jeg hadde på en tidligere BMW X5 E70 ::) (kan legge til at jeg byttet til noen rimelige Nankang vinterdekk på X5'en som holdt 3 vintre+++ og fremdeles kunne brukes den 4de vinteren for den nye eieren, noe som er litt mer akseptabelt!?)
Hvor lenge mener dere at vinterdekk bør vare for å snu litt på spørsmålstillingen :o?


#558
Rogaland elbilforening / Sv: El-bil parkerings tips i Stavanger
onsdag 11. oktober 2017, klokken 14:43
Trodde Kilden lå i Kristiansand jeg? I hvertfall Konsert- og kulturhuset Kilden ;D
For øvrig har de Elbil-lading her også i P-Huset rett ved siden av 8)
#559
BMW i3 / Sv: Sliter i3 raskt dekk?
fredag 06. oktober 2017, klokken 12:19
Ser at de original sommerdekkene begynner å bli utslitte og mest sannsynlig må byttes ut innen neste vår en gang :(
Er det kommet opp noen flere alternativer enn de originale som ble levert for snart 4 år siden? Jeg har 155/70 R19 foran og 195/60 R19 bak.
Vet ikke hva dagens nye i3 blir levert med fra fabrikk og om de som har disse er fornøyde? Tenker da spesielt på dekkstøy som kanskje har vært den største utfordringen?
Nå har jo disse holdt lenge, men det henger kanskje sammen med at med hardere blanding så støyer de også litt mer ::)
#560
Kjøpe elbil? / Sv: Bruktimportert Mitsubishi i-Miev 2013 HVA ER RISKEN?
fredag 29. september 2017, klokken 10:39
Tror Sør Import i Mandal har importert ganske mange av denne typen de senere år(alle 10 kanskje :o)
Naboen har en faktisk, så helt uvanlige er de ikke, men det er jo en del momenter som nevnes her man bør tenke på!
#561
Ladeplasser og ladekabler / Dagspass hurtiglading
fredag 29. september 2017, klokken 09:00
Dette kan jo være nyttig om man skal på langtur med elbilen:
http://www.fortum.no/privat/charge-and-drive/fri-bruk-ett-dogn-150-kroner-hostferien/
Har ikke sett den varianten før må jeg medgi ???
Andre som har lignende tilbud?
#562
Kjøpe elbil? / Sv: Tilhengerfeste ?
fredag 22. september 2017, klokken 13:40
Hvis hengerfestet bare er for å feste på et sykkelstativ så ville ikke jeg ha brydd meg så mye om det var godkjent eller ikke mtp hengerkapasitet? Hva er evnt. konsekvensene om du i et "promilles sjangs i havet" skulle bli stoppet? Tror jeg til og med har sett hengerfeste på en Think her inne på forumet, så å sette det på en eGolf kan ikke være noe problem vel hvis det er forberedt for hull til å feste det?
#563
BMW i3 / Sv: Faceliften er ute på nettet
tirsdag 19. september 2017, klokken 15:31
Virker som 120 Ah (42,5 Kw) utgaven nærmer seg offisielt nå:
http://www.bmwblog.com/2017/09/18/bmw-i3-longer-range-arriving-2018/
Har jo vært en dårlig skjult hemmelighet lenge, men ikke helt bekreftet av BMW så vidt jeg vet?
#564
BMW i3 / Sv: i3 rust bremser
onsdag 09. august 2017, klokken 13:25
Har en nedoverbakke noen hundre meter fra bolig, så tror jeg får begynne å bremse på veg hjem også da ;D
#565
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil med begrenset budsjett
fredag 14. juli 2017, klokken 11:03
Er jo Zoe 40 Kw som er den som nærmest dekker ditt behov, men den har jo ikke hurtiglading, kun 22 Kw. Hvis de turene du har på 450 Km skal gå greit må du belage deg på minst to ladestopp med minst en times pause ::)
Leaf 30 Kw klarer akkurat 180 Km på vinterstid, men den kan til gjengjeld hurtiglades hvis det skulle knipe, og på din lengre tur vil dette gå med to stopp på en drøy halvtime hver :+1:
Ikke vær bekymret for dette med hurtiglading da det funker som knall hvis du får deg en ladebrikke, og samtidig får deg abonnement der den er koblet opp mot de store leverandørene. ;D
Lykke til med kjøp!
P.S. Er riktig som Chris skriver at du må ha Zaptec eller NoeFuel sin lader for å lade Zoe "alle steder" pga TN/IT nett problematikken! Så det må du få med i stedet for hjemmelader hvis du kjøper Zoe!
#566
Hvis man registrerer seg her ref nederst på siden: https://kona.no/
Så står det følgende: Registrer deg her for å holde deg løpende oppdatert om den helt nye KONA by Hyundai.  Ved registrering, får du tildelt et kønummer som sikrer din plass i køen dersom du skulle bestemme deg for å tegne kontrakt. Registreringen er ikke bindende og helt uforpliktende.

Man får tydeligvis et nummer i køen, og kan faktisk også skrive kontrakt ganske kjapt etter hva jeg har forstått?
#567
BMW i3 / BMW 2018 i3 Facelift
onsdag 12. juli 2017, klokken 10:55
Var jaggu ikke lett å se forskjell på dagens utgave og den kommende 2018-modellen ::)
http://www.bmwblog.com/2017/07/11/2018-bmw-i3-facelift-spotted-germany/
Håper at i3 S blir litt sprekere enn dette 8) :+1:
#568
BMW i3 / Sv: i3 rust bremser
tirsdag 11. juli 2017, klokken 09:07
Har en nedoverbakke som jeg starter dagen med, og siden batteriet er fulladet så setter jeg bilen i fri etter første fartshump midt i bakken hvorpå jeg bremser litt stille og rolig for å "varme dem opp litt" :o
Rett før en gedigen fartsdump nederst i bakken trykker jeg bremsene hardt inn og får trimmet dem litt mer ;D
Har fungert fint på de to elbilene jeg har hatt til nå og den forrige var gått mer enn 53 000 km uten antydning til slitte bremser, mens dagens i3 har snart gått 42 000 km og bremsene er fremdeles i helt prima stand :+1:
#569
BMW i3 / Sv: Problem å lade iPhone via usb-uttak - LØST
fredag 07. juli 2017, klokken 11:48
Jeg kjøpte sorte 0,5 m kabler hos Jula og Biltema da jeg ikke ønsket så mye ledning liggende 8)
Begge virker i våre to BMW'er i USB, men kan vel vagt huske at en av våre barn klaget på en dårlig originalkabel tidligere, men det var via lader i sigarett-tenner uttak, så da hadde den vel virket dårlig i USB også :o
#570
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
fredag 07. juli 2017, klokken 09:08
Hadde Golf blitt priset litt mer som Nissan gjør det med Leaf hadde de solgt langt mer, det er min mening!
Mener som mange andre her inne at golf har mange positive siden mtp plass, ekstra- og tilleggsutstyr som den har "arvet" fra sine fossile søsken.
Hvorfor må VW prise den så høyt? Den koster jo like mye som Ampera E med dobbel rekkevidde(praktisk) :o
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA