Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - PionerThink

Sider: 1 ... 30 31 [32]
466
Leaf 2010-2017 / Sv: DAB i Nissan Leaf
« på: ſøndag 11. Januar 2015, klokken 23:52 »
Godt poeng, men det vet jeg faktisk ikke!?
Trodde nesten det var lagt opp til dette siden det oppfordres til å bruke DAB?
Hvordan finner man ut om tunnellene har slike sendere da?

467
Jeg kjøpte Tiny Audio C2 og la antennen forbi passasjerbrønnen, opp langs dørtrekket mot taket på høyre side og over passasjerdøra. Håpet at det skulle være like bra som i frontruta.
Har ikke vanlig Aux inngang, men USB, og selger mente at det skulle kunne gå greit siden det lå ledninger med USB stikk oppi pakken. Der tok han feil, så jeg måtte koble den opp via FM mottaker.
Det virker uansett greit og jeg får inn alle kanalene, men det er et stort men. I tunnellene faller radioen hele tiden ut, så jeg må faktisk søke opp via vanlig FM bånd for å høre videre. Mister jo litt av poenget da :(
Noen andre som har erfaringer med Tiny Audio og om dette er et generelt problem?

Hilsen litt misfornøyd radiolytter!

468
Leaf 2010-2017 / Sv: DAB i Nissan Leaf
« på: ſøndag 11. Januar 2015, klokken 21:05 »
Da ble det Dab i Leafen. Tiny Audio C2+. Plug and play. Gjort på et kvarter. Den medfølgende antenneledninga la jeg bare under/bak passasjermatte og opp i listene til høyre dør (på innsiden). Den synes da ikke i det hele tatt. Lyden er best ved å bruke bilens aux inngang men funker også greit på FM mottak. Billig var det også. 795.-
+ for at det følger med alt av overganger og alle ledninger man trenger i pakka.

Jeg kjøpte samme sak og gjorde det samme med antennen som du gjorde. Jeg hadde ikke vanlig Aux inngang, men USB, og selger mente at det skulle kunne gå greit siden det lå ledninger med USB stikk oppi pakken. Der tok han feil, så jeg måtte ta det via FM mottaker.
Det virker uansett greit og jeg får inn alle kanalene, men det er et stort men. I tunnellene faller radioen hele tiden ut, så jeg må faktisk søke opp via vanlig FM bånd for å høre videre. Mister jo litt av poenget da :(
Noen andre som har erfaringer med Tiny Audio C2 og om dette er et generelt problem?

Hilsen litt misfornøyd radiolytter!

PS. Beklager hvis noen føler seg støtt for at jeg kupper Leaf-sidene, men det var nå her jeg fant noen som hadde samme DAB-adapter og dermed kanskje har litt erfaring :)

469
Ikke fått liv i den enda... Kjøpte batterilader til 12 volts batteriet. Men laderen er for smart tydeligvis... Så vil ikke lade. Så ringer NAF i morgen og får de til å hurtiglader batteriet litt, så skal jeg få liv i den igjen:) hatt problemet med denne typen lader før. Vil ikke starte lading om batteriet er ordentlig flatt..
Noe nytt om det igjen er liv i i-Mieven din?

Nyttig å vite hvis det skulle oppstå samme problemstilling for andre med denne typen bil ;)

470
Det finnes allerede ganske mange tråder som inneholder isolering av varmeapparatet på trillingene.
Leter du så finner du både størrelse på isolasjonsrør og hvordan dekke til varmer under bilen hvis du heiser den på bukk.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3819.msg210154.html#msg210154

Bruk søkefeltet så finner du masse nyttig ;)

471
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Fjernkontroll iMiev
« på: Torsdag 25. Desember 2014, klokken 22:14 »
Bruker varmefunksjonen neste daglig, og noen ganger opptil flere ganger daglig.
Jeg har stort sett brukt "Heat" funksjonen og synes det fjerner både dugg og frost på rutene, samt at det gjør kupeen litt varm. Den starter du på følgende måte:
Hold inne øverste knapp på høyre side noen sekunder til fjernkontrollen slår seg på.
Trykk to ganger på midterste knapp til det står AC nederst i displayet.
Trykk så en gang på den knappen til høyre oppå fjernkontrollen til "Heat" vises i displayet.
Til slutt bekrefter du og starter funksjonen ved å trykke på av/på knappen i ett drøyt sekund til det kommer et blinkende symbol og deretter lydsignal. Dette er bekreftelse samt at det vises i displayet at det er i gang. Etterpå trenger du ikke trykke noe mer, og kontrollen slår seg av selv etter 30 sekund.
Husk bare at ladekabelen må stå i for at dette skal kunne fungere, samt at du må ha mer enn 1/3 strøm på bilen.
Lykke til, og går det ikke så tror jeg det stå litt i brukermanualen også :D

472
Glemte å si at vi har 400V anlegg hjemme, så da bør det vel ikke være noe jordfeil?
Derimot så er det er en nylig oppsatt støpsel ute jeg nå bruker, så kanskje jeg må se om det kan være noe dårlig kontakt i en ledning eller noe?
Var et godt forslag å prøve andre steder, og kanskje i et annet støpsel hjemme i tillegg!
Takk for innspill!

EDIT: Har ikke vært noen "hickups" de siste dagene, og lading har starter som normalt hver gang. Har ingen peiling på hva som kan være grunnen til at lading ikke startet i helga(kan det skyldes tenning av julegrana på den lokale skolen?) ???

473
Har hatt tilsvarende opplevelse som Peri med min i-Miev nå i helga. Satte kabel i bilen og vifta startet ikke, men det røde ladelyset med kontakt i bilen kom på samt det orange på kladden. Etter noen sekunder forsvant begge, og kladden lyste bare grønt :(
Tok ut ladekabel fra bil og satte den inn igjen, samme leksa >:(
Etter tredje forsøk startet vifta og lading startet som normalt :)
Er det noen som vet om det kreves en viss "startstrøm/spenning" for å få ladingen i gang? Jeg har jo en avfukter i samme kretsen som starter og stopper etter behov, men trodde ikke den trakk så mye at jeg ikke skulle få i gang ladingen på i-Mieven?
Noen som har opplevd det samme? ???

474
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Think A266 (Classic) register
« på: Tirsdag 09. ſeptember 2014, klokken 09:22 »
Reg.nr: EL40268 (tidligere EL11598, men mistet et skilt under hengertransport og måtte ha nye)
Understellnr: YYCDA11A0YAAA1720
Modell: Think / PIV4
Farge: Grå (Selv om det står blå i vognkortet og kona påstår at jeg er hobbyfargeblind?)
Reg.dato: 01.01.2001 USA (14.09.2006 i Norge)
Km-stand: 64500 (40080 miles)
Eier: Arild V. Jørgensen
Er i daglig bruk med den originale batteripakken(tror jeg)

475
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Sirkulasjonspumpen
« på: Tirsdag 01. April 2014, klokken 14:28 »
Jeg kjøpte ny pumpe av Electrolux og skiftet selv. Kjøp to stk tenger av denne typen: http://biltema.no/as/?a=121027&language=no
Klem en rundt hver slange så slipper du søl nå du demonterer. Pass bare på at de nye pumpene har litt annerledes kontakter og du må derfor klippe ledningene. Da kan det kobles feil og pumpa får ikke full effekt når den går "gal vei". Sjekk reservoaret etterpå om det sirkulerer vann inn fra den lille slangen for å sikre deg at det kommer vann riktig vei! Husk også på å lufte ut av systemet etter at ny pumpe er innstallert. Jeg tok av fronten og løste den lille skruen på radiatoren som gjorde at mye innestengt luft kom ut. Ellers mener jeg å huske at det skal ligge noen beskrivelser av skifte av vannpumpe inne på forumet eller Wiki'en! Lykke til! Mvh PionerThink

476
Bra opplysinger og velkommen på forumet. Dette må inn på elbilwiki

Done!

En meget flott debut på forumet, PionerThink!  :D

Takk! Burde jo lagt det inn tidligere, men bedre sent enn aldri er det vel noe som heter!

477
Måtte skifte hånbremswire i høst på vår Think 2001-modell etter EU-kontroll. Prøvde 4 forskjellige hos Biltema/Mekonomen uten hell før jeg endte opp med en jeg kunne bruke! Den jeg mener som passet best var for Renault Clio 1999-2001 mod. Art. No. 02-11.6583 fra Mekonomen. Den har litt kortere strømpe enn originalen, og litt annerledes inngang i trommelen, men var det nærmeste jeg kom! (målte originalen til å være 1300/1140, mens Clioens var 1343/1085)
English version: The closest I could get was the breake-wire from Renault Clio 1999-2001 mod.  Art. No. 02-11.6583 from Mekonomen. A little bit shorter outer part than original, and some difference where it goes into the breake system, but still the best alternative!

Sider: 1 ... 30 31 [32]