Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - PionerThink

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34
466
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Kjøpe elbil Bruktbil.
« på: mandag 16. mars 2015, klokken 11:40 »
Har vært diskutert priser på ny kontra gammel på denne tråden også:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19879.0.html
Nå har ikke jeg hørt om så mange Trillinger med havarerte batterier, så det blir jo å spekulere om hvor stor risiko man tar ved å kjøpe en som er utløpt på batterigarantien. Her er en som har fått nytt batteri: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=56361212&searchclickthrough=true
Ellers er det vel noen på forumet som har opplevd at det har sviktet, men det var innenfor garantitiden tror jeg?
Når det nevnes ny pris på 200' på batteriet er jeg jo enig i at det kan være en viss risiko å kjøpe de rimeligste importerte som snart går ut ::)
Forskjellene på de tre merkene er vel behørig diskutert her inne på forumet, og serviceprisene likeså!
Er ikke lett å velge, så lykke til!

467
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Peugeot ion
« på: onsdag 04. mars 2015, klokken 22:27 »
En kompis av meg fikk en iMiev for 145 ink vinterhjul og lakk, så det er fortsatt mulig å prute litt.
Det var en sabla god pris ???
Hadde jeg fått en slik pris hadde jeg heller ikke kjøpt brukt 2012 mod. til 127 000,- inkl. to sett nye hjul!
Jeg fikk tilbud om 158 000,- for ny, så for min del var ikke noe valg der og da ;)

Ellers må jeg si grattis med ny bil til Zorro og lykke til. Du blir helt sikkert fornøyd, noe de fleste er :D
Hva!!!!!!!! Er ikke 30.000,- mer for 3 år nyere bil verdt det? 3 års ekstra garanti for 30.000,- er jo ett røverkjøp.
Utgangspunktet var at vi skulle ha en trilling til 100 lapper, og da var spranget til ny 50' til 58' alt etter hvilken modell jeg forespurte.
Når jeg sjekket nærmere på de modellene som sto til 100'+ var det enten ingen garanti igjen pga privatimport, eller svært liten og ikke noe ekstra vinterhjul med på kjøpet. Når prisen ble nærmere 110' med vinterhjul anså vi det som litt for stor risiko å ta!
Ble derfor til at vi strakk oss til en som ble kjøpt hos forhandler med nylig service og to sett nye hjul(både felger og dekk var nye). At vi skulle strekke oss til 158' føltes litt for mye der og da :-\
Regner uansett med et rimelig bilhold de neste årene, men er jo enig i at det er litt for mye for en 2,5 år gammel i-Miev!(selv om jeg ikke angrer mtp at den har forvarming som de andre ikke hadde, og som brukes hver dag nå med kuldegrader om morran!)
Dessverre er det slik at markedet bestemmer, og da hjelper det ikke om man mener at både brukte Trillinger og Tesla burde koste 20% mindre når de ikke gjør det ::)

468
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Peugeot ion
« på: onsdag 04. mars 2015, klokken 21:51 »
En kompis av meg fikk en iMiev for 145 ink vinterhjul og lakk, så det er fortsatt mulig å prute litt.
Det var en sabla god pris ???
Hadde jeg fått en slik pris hadde jeg heller ikke kjøpt brukt 2012 mod. til 127 000,- inkl. to sett nye hjul!
Jeg fikk tilbud om 158 000,- for ny, så for min del var ikke noe valg der og da ;)

Ellers må jeg si grattis med ny bil til Zorro og lykke til. Du blir helt sikkert fornøyd, noe de fleste er :D

469
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Bagasjeromslys
« på: søndag 22. februar 2015, klokken 20:05 »
Det var jo lurt! Er det en utenpåliggende eller en innfellbar som du laget hull til?
Når du skriver tema så regner jeg med det er Biltema du mener? De hadde jo to sider med 12V LED, så der var det mye å velge mellom ::)
Begynner å bli en del forbedringer man kan gjøre med disse bilene etter hvert, og denne legger seg høyt opp på lista ;)
Kjempebra med alle gode initiativene her inne på forumet!

470
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Slutten for trillingene?
« på: fredag 20. februar 2015, klokken 09:03 »
Den var jo veldig snasen da ;)
Ellers var det jo ikke så mye annet ved den som ikke er realiserbart selv om det var et konsept :D
Er jo flere som har sett på dette med induksjonslading for å slippe ladekabelen, og rekkevidden er vel på Model 3 nivå?
Eneste er vel at prisen kanskje hadde havnet på i3-Model S60 nivå :o

Spennende, og eneste likhet i dag har vel Zoe som har litt samme utseende, sammen med i3 som skal ha for nyvinning.
Sammenligner man med resten av den kjedelige hopen så er det ikke mye spennende på markedet :)

471
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Tanker om å kjøpe c-zero
« på: mandag 16. februar 2015, klokken 17:34 »
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.
Jeg trodde batteriet måtte være full ladet for at du skulle kunne forvarme?
Stemmer ikke dette?
Tror jeg har satt på lading og forvarming med bare 1 strek på indikatoren på fjernkontrollen(dvs ca.1/3 rest på batteri).
Det gikk fint mener jeg å huske, men så mye mindre enn 1/3 skal du ikke ha igjen for at den kanskje prioriterer lading fremfor varme?(i hverfall hvis du bare har 10 A lader som jeg har ???)

472
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Tanker om å kjøpe c-zero
« på: søndag 15. februar 2015, klokken 15:16 »
Litt OT dette her siden det ikke gjelder C-Zero, men svarer nå allikevel :D
Har noen ganger når det er fuktig i været og skal rett hjemom en liten time, satt bilen til lading og startet forvarming for å "spare" litt kapasitet når jeg vet det blir mer kjøring også senere.
De gangene jeg har startet etter bare forvarming så og si, husker jeg at rekkevidden står på det samme når jeg starter opp igjen.(en gang tror jeg nesten det sto 1 km mindre igjen også :-\)
Tror derfor at forvarming prioriteres fremfor lading på et vis, men ikke spør meg helt hvordan prosessen fungerer rent teknisk ;)
Mulig noen på de utenlandske nettsidene har noen svar på dette? (eller at det ligger inne her på forumet?)

473
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Lakktykkelse?
« på: søndag 15. februar 2015, klokken 15:06 »
Tar opp denne tråden igjen siden temaet er mye det samme!
Fikk smertelig erfare at lakktykkelsen ikke er mye å skryte av på trillingene :(
Jeg har i lengre tid observert etter renspyling at antallet brune "rustprikker" på lakken bare øker. Når det da endelig var en dag med noen plussgrader bestemte jeg meg for å vaske og "claye" bilen fri for skitt og asfaltstøv.
Det ble deretter foretatt rubbing med maskin og forsøk på å ta bort noen saftige riper på taket, samt rundt og inni dørhåndakene. Tok bare noen sekunder på hver dør siden jeg visste at det kunne være tynt, men jaggu meg dro jeg rett igjennom på kanten fra inni dørhåndtaket til døra :'(
Har ellers et par-tre shoppingbulker i førerdøra som jeg tenkte å ta en dag, men det tror jeg må bli til sommeren kanskje når jeg skal etterisolere litt "round baut".
Noen andre som har tilsvarende erfaringer, samt med å ta ut shoppingbulker på trillingene ::)?

474
Model S / Sv: Hvorfor forguder Model S-eierne bilen sin og er tilsynelatende frelst?
« på: fredag 13. februar 2015, klokken 23:45 »
Skal gi deg rett i det at Tesla eiere er i en egen klasse og kan minne om Apple fans til tider når det kommer til å forsvare "eget" merkes fortreffeligheter ::)
Jeg har ikke selv prøvd Tesla, og vet ikke om jeg tør heller da jeg er redd for å bli totalt hekta :)
Har selv eid en BMW 5-serie M-sport og syntes den var god å kjøre, samt at den lå godt på veien. Men ikke noe mer enn det. Fruen syntes den ble altfor kilen på glatta, og når vi så på større båt som skulle trekkes på henger var det en som trakk på alle hjul og hadde nok hengerkapasitet som skilte seg ut. Prøvde ulike biler, men valget falt på en BMW X5 2007 modell som har 3500 kg max hengervekt, samt det man trenger av utstyr, inkl. 7 seter. Er vel bare hengerkapasiteten og det at den trekker på 4 hjul som skiller den fra Tesla hvis man ser litt stort på det, samt at bakkeklaringen er litt høyere.
Uansett så er det noen ganger jeg har stått med snø til opp under buken og måttet skru av alle hjelpemidler for å komme frem, og da tror jeg at t.o.m Tesla kanskje hadde kommet litt til kort?
Kan legge til at jeg har en relativt bratt bakke opp til huset som jeg slet med å komme opp med bakhjulstrekk på glatta, samt i ubrøytet gate innimellom, og da er det utrolig praktisk med trekk på alle 4.
Selvfølgelig kan du si at dette kun gjelder noen få dager i året osv, og at man kunne kjøpt "sokker" eller kjettinger, men hvem orker det når man står der og ser ut i gata på en snau halvmeter snø og skal på jobb?
Kan legge til at jeg i tillegg kjører en i-Miev(og Think), og ikke har noen ting i mot Tesla, men tvert i mot kunne tenkt meg en når båten selges en gang i fremtiden :P
Er bare at man i noen tilfeller ikke dekker alle behov med en Tesla P85(eller P85D), men ikke trenger å bli sett ned på av den grunn allikevel ;)
Det viktigste er vel at man trives med den bilen man har? :D

475
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: varmestyring
« på: torsdag 12. februar 2015, klokken 20:38 »
Står en del her inne:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3819.msg199659.html#msg199659
Men kunne ikke se noe om når en trykket inn max. Men han skriver jo følgende:
"temperaturen i kjølevæska gikk ned da jeg økte luftpådraget"
Antar at man tar bort mer varme slik at varmeren må "gi litt gass igjen" for å holde væsketemperaturen oppe?
Kan tyde på at det også lønner seg å ha ikke så mye varme på, men heller øke luftmengden? :-\

476
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Klokke i ION
« på: torsdag 05. februar 2015, klokken 11:20 »
Den var jo snasen :) Hvis jeg ser riktig har du i tillegg inne- og utetemp samt batterispenning?
Du skriver at du henter spenning fra sigarettenner, men du må jo ha noe mer uttafor som kan måle tempen også regner jeg med ???
Har klokke på min i-Miev 2012, men savner litt temperaturene og spenningen!
Hvor fikk du kjøpt denne da?

477
Hordaland Elbilforening / Sv: Hurtiglading på ABB
« på: tirsdag 03. februar 2015, klokken 14:23 »
Du kan jo lese litt på denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16050.0.html

Her er det mange meninger, men de fleste synes vel at det ikke er greit å parkere på ladeplass uten å lade :)
Hvis det i tillegg blir brukt som langtidsparkering i arbeidstida så er det i hvertfall ikke greit >:(

478
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Kjøring av i-MiEV med B-modus
« på: fredag 30. januar 2015, klokken 14:39 »
Dette var jo litt greit å vite!
Har stort sett hele tiden kjørt i C på landevei, men har vel også tenkt at bilen har virket litt "dau" i responsen her i.f.h.t D-modus ???
Forklaringen din virker veldig fornuftig tomrh! :)
Noen som har vært inne på de utenlandske nettsidene hvor de ofte sjekker mye rart?

479
Tror det skal ligge noe her på forumet angående skifte av radio. Sjekk ut denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18182.msg293893.html#msg293893
Hvis du går videre inn på linken som ligger her inne:
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=509
Tror jeg du kan finne en del nyttig kanskje?
Ellers får du prøve søkefeltet og håpe du finner det du trenger!

480
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: God på glatta
« på: fredag 23. januar 2015, klokken 21:35 »
Vi har også en 4-hjulstrekker som vi bruker til å dra på langtur, til fjells og trekke båt om sommeren med. Er ikke så spennende som den forrige bakhjulstrekkeren, men sitter på den annen side aldri fast :)
Har til nå ikke kjørt så mye med Mjauen uten antispinn grunnet at jeg vil lære den å kjenne litt først. Men husker vagt for snart 30 år siden mine første vintrer med mine foreldres Datsun 260C, og det uten så mye som et eneste elektronisk hjelpemiddel ::) Det var tider det!
Må nok ta noen turer alene i Mjauen og prøve gamle kunster uten mor ombord. Hun får jo nesten slag så snart det glepper med hekken :)
Helt enig i at det er viktig å bevare gamle kunster ;D

Sider: 1 ... 30 31 [32] 33 34