Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PionerThink

#436
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
torsdag 08. februar 2018, klokken 23:57
De har i hvertfall kamuflert "Auspuffen" bra på denne Q8'en i såfall ???
Blir spennende å se fasiten etter hvert :+1:
#437
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
torsdag 08. februar 2018, klokken 14:38
Denne var lagt ut på FB gruppa til Audi E-Tron:
https://drivetribe.com/p/is-this-the-upcoming-audi-e-tron-fkRRQJ_eTri12ByHxAKH7w

Så jo mer lik ut konsept-utgaven med sin lave taklinje enn den det har vært spionbilder av tidligere med henger!?
Hekken med sitt brede lys var jo også litt "konseptaktig", men det var ikke akkurat fronten med den åpne grillen ???
#438
BMW i3 / Sv: Hvordan starte med 100% og varm bil?
onsdag 07. februar 2018, klokken 09:20
Er i hvertfall ikke tvil om at varmepumpa på en bil har litt tyngre arbeidsforhold enn den i et hus :D

Hadde 100% SOC til morran i dag med 5 minus og avreisetid ca.10 min etter oppsatt tid :+1:
Da var i tillegg bilen langt varmere enn i går med 12 minus, så ikke tvil om at under 10 blå så sliter den ::)
#439
BMW i3 / Sv: Ulyd fra motor
tirsdag 06. februar 2018, klokken 09:34
Disse lydene hørtes jo helt normale ut, men tror jeg også har hørt en mer type "kvernelyd" av og til ???
#440
BMW i3 / Sv: Hvordan starte med 100% og varm bil?
tirsdag 06. februar 2018, klokken 09:30
Sitat fra: Klykken på mandag 05. februar 2018, klokken 09:54
Jeg lader med kladd og tidsinnstilt klimatisering. Drar nøyaktig 0730 hver morgen, og hvis avreisetid er satt til 0730 starter jeg med 96-98% SOC nå på vinteren. Spesielt ved mange minus (kaldere en 10 blå). Hvis avreisetid er satt til 0720 og jeg drar 0730 er SOC som oftest 98-100%.
Hadde 98% SOC til morran i dag med 12 minus og avreisetid ca.5 min etter oppsatt tid :o GOM sto på rekordlave 83 km, så det var ikke optimale forhold for en elbil i dag 8) (Men når jeg tenker meg om så var det vel kona som var ute og kjørte i går kveld, og hun kjører ikke på "sparabluss", så derfor så lav km på GOM ;D)
#441
Alt det andre / Sv: Av­registrering av bensinbilen i periode
mandag 05. februar 2018, klokken 15:43
Dette vil vel gjelde for MC også vil jeg tro?
Har en 1997 modell Honda VTR1000 som jeg tok skiltene av tidligere år, og satte på igjen i fjor etter 1.Juli for å slippe halv avgift da jeg skulle på tur og kjøre litt den sommeren!
Nå ble jo det bare med den ene turen og sommeren ble jo rævva for MC-kjøring, men den står jo fortsatt med skilter 8)
Heldigvis er jo forsikringen billig, men den andre avgiften(som er urettmessig høy for 2-hjuling :(), den svir jo mye mer :o
#442
BMW i3 / Sv: Hvordan starte med 100% og varm bil?
mandag 05. februar 2018, klokken 12:03
@Orbit, sjekket litt i et dokument jeg lastet ned om hva varmepumpa trekker og hva som går ut hvis den ikke er funksjonell under 10 blå :-\ Følgende står i teksten:
[ You are not allowed to view this attachment ]

Kan se ut som at det kun trekkes 2,5 KW når tempen er høyere enn 10 minus og at varme avgitt tilsvarer 5 KW
Er det derimot under minus 10 så må man tilføre 5,5KW for å få 5KW avgitt til varming, og da er det ikke rart om SOC er under 100% ved oppstart :o
[ You are not allowed to view this attachment ]

#443
BMW i3 / Sv: Hvordan starte med 100% og varm bil?
mandag 05. februar 2018, klokken 11:41
Er nok bare kulda som gjør seg gjeldende da vil jeg tro ???
Må si det er bra hvis den lader såpass som oppunder 13A hvis kladden sier 12?
Skal sjekke hva jeg har av SOC i morra tidlig, og vi hadde 11 blå i dag, så da er det vel representativt det jeg også får 8)
#444
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
mandag 05. februar 2018, klokken 10:32
Tror dessverre det bare er 530e som kan lades trådløst foreløpig:
http://www.autoexpress.co.uk/bmw/5-series/101091/bmw-previews-wireless-charging-for-2018-on-530e-iperformance
Kanskje det kommer senere på neste generasjon elbiler?
#445
BMW i3 / Sv: Hvordan starte med 100% og varm bil?
mandag 05. februar 2018, klokken 10:28
Har du prøvd motsatt? Dvs å sette avreisetid til 0740 og dra kl.0730?
Hvor mange Ampere er ladekladden din på? Min er på 12A og når jeg drar så er det vel ca.99% SOC når jeg begynner å kjøre "på tiden" ;D
Hvis du lader kun med 10A(eller lavere), og har det enda kaldere enn 10 blå så kan jo det være årsaken?
#446
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
søndag 04. februar 2018, klokken 22:21
Er vel tilsvarende system som BMW benytter på i3 dette. Man må programmere på forhånd om man ønsker at batteriet skal forvarmes(min. 3t i forveien). Siste del av forvarmingen benyttes til å varme opp kupeen.
Hvis man forvarmer via app så er det kun kupeen som oppvarmes slik som Jaguar-folkene sier for å unngå for mye energiforbruk.
Regner med det kanskje er varmepumpe på jaguaren også?
#447
BMW i3 / Sv: Hvordan starte med 100% og varm bil?
søndag 04. februar 2018, klokken 20:32
Antar at bilen starter forvarmingen av batteriet lenge før selve kupeen? I så fall må det være en idè å sette forvarming på et kvarter eller ti min etter at du hadde tenkt å dra?
Tanken er jo den at bilen da allerede har forvarmet batteriet, men nettopp begynt å forvarme kupeen som antakelig trekker mest strøm?
Sier ikke dette er riktig, men en teori som jeg kom på hvis man skal kjøre langt og det er veldig kaldt ute?
Har i det siste satt på forvarming i det øyeblikket jeg går fra kontoret på jobb, og selv etter bare 5 min så er det litt temperatur i kupeen, som raskt stiger når man begynner å kjøre. Dette i motsetning til å kjøre med helt iskald bil ;D
#448
i-Pace / Sv: Produksjonsversjon av I-Pace
søndag 04. februar 2018, klokken 20:21
Svenske nettsider hadde en artikkel om I-pace i går der de forteller om lading og forvarming av batteriet:
http://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20180203/jaguar-vintertestar-nya-i-pace-i-sverige/
Ser ut som ingeniørene i Jaguar har tenkt på det meste 8)
#449
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
torsdag 01. februar 2018, klokken 11:10
Hvis man tar utgangspunkt i de nevnte Model X og I-Pace så har i hvertfall Jaguar alltid ligget litt over Audi i pris når det gjelder fossilbiler! Når representantene til Audi går ut og sier at prisen vil overraske så tolker jeg det dithen at de ikke vil overraske i den forstand at de legger seg over Mod. X og I-Pace med tilsvarende utstyr ???
Dette vil jo være selvskudd og gi alle skeptikere som mener at VAG egentlig ikke vil selge elbiler helt rett :o
På den annen side så har nå Audi "hypet" dette opp såpass mye at dette også ville være rart?
Håper og tror på en startpris rundt 550' som du indikerer, men at det da faktisk ligger en grei utstyrspakke i bunn, men at man må legge på for hengerfeste og evnt. selvkjøring m/kamera som også gir surround view osv, samt utvidet pop-anlegg 8)
Da kommer man kanskje opp i 600'-650' for minste batteri som vil være en "spiselig" pris for de som i dag kjører en større stasjonsvogn fra en av de tre store i Tyskland.
Tar jeg feil og den blir dyrere så ser det ut som jeg og mange med meg hopper av, og da melder som sagt Audi seg rett ut mtp konkurrentene :(
Er også redd de kommer til å selge minimalt mot de to nevnte og ikke minst mot de som nå kommer opp med mindre X-over SUV'er med 64 Kw batteripakker og 2-hjulsdrift(og hengerfeste) da mange allerede har det i dag, og ikke føler behov for å betale 250' mer for 4 ringer foran, 4WD og masse annet som de egentlig ikke har bruk for! De fleste ønsker seg en bil med plass til familien og feriebaggasje, 4WD, samt litt lengre rekkevidde, "and that's it" :) (Så kan de som ønsker masse utstyr legge det på ;))
#450
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Bilder og video
onsdag 31. januar 2018, klokken 09:04
Veldig fin sammenligning Orbit, var den jeg savnet og leita etter da jeg mente jeg hadde sett den et sted :+1: :)
Tror dere alle har gode poenger og at den kamuflerte kommer til å ligge nært opp til produksjonsmodellen ;)
Ikke at det er så galt da de fleste vil få de praktiske sidene tilfredsstilt, men ser at flere må vente til Sportback utgaven for å få en som er mer lik konseptet 8)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA