Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Esop

#1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Faktisk nyttelast på Ioniq 5
tirsdag 05. april 2022, klokken 15:03
Sitat fra: Panduck på tirsdag 05. april 2022, klokken 14:58
Sitat fra: Esop på tirsdag 05. april 2022, klokken 14:24
2540kg (tillatt totalvekt) minus 2170kg (egenvekt) skulle da bli 370kg som da vil inkludere fører og alt det h*n måtte behage å dra med seg på tur.

Når du får på 20" sommerdekk blir vel vekta enda høyere?

Det vil jeg anta ja.
#2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Faktisk nyttelast på Ioniq 5
tirsdag 05. april 2022, klokken 14:24
Jeg var på vekta med min Ioniq5. Den viste da 2170kg i egenvekt.

Dette er en AWD, med 19" piggfritt og med vision roof og avtagbart hengerfeste. Ellers kan jeg opplyse om at det eneste som var i bilen i tillegg var gummimatter.

2540kg (tillatt totalvekt) minus 2170kg (egenvekt) skulle da bli 370kg som da vil inkludere fører og alt det h*n måtte behage å dra med seg på tur.
#3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Dekktrykksensor
onsdag 20. oktober 2021, klokken 10:00
Huyndai sendte ut en melding til en del kunder tidligere i oktober.

"Hei. Det har beklageligvis blitt levert ut et antall vinterhjul til IONIQ 5 med feil dekktrykk (TPMS) sensor frem til 1.9.2021. Dette er ikke farlig, men varsel om feil i systemet vil kunne forekomme. Vennligst kontroller luftrykket i dekkene, slik at du er sikker på at det er korrekt. Vi gjør også oppmerksom på at det kan ta noen dager før lampa slokker ved skifte av hjul. Hvis du opplever dette selv noen dager etter at du har satt på vinterhjulene, ta kontakt med din forhandler for å avtale tid for å skifte sensorer.
Hilsen Hyundai Norge"

Kanskje det gjelder deg også.
#4
Sitat fra: ExitFosil på tirsdag 24. november 2020, klokken 11:11
Litt ønsketenkning: Det er vel ikke så enkelt at du nå kjører i f.eks. comfort-mode, mens du tidligere kjørte i eco-mode?

Desverre ikke tilfelle nei. Jeg har prøvd å titte litt i innstillingene om det kan være noe som er ulikt etter oppdatering, men har ikke funnet noe.
#5
Sitat fra: Stjerneglis på mandag 16. november 2020, klokken 12:29
Noen her som har vært inne for innkallingen og har erfaringer i etterkant?

Jeg har fått oppdatert bilen. Jeg mistenker at regenereringen er langt svakere enn før. Har "alltid" hatt på automatisk rekuperasjon.

Eksempel:
Tidligere når jeg svingte av E6 så ville bilen gjøre mye av "bremsejobben" om jeg rullet opp mot bil som låg foran på avkjøringsrampen. Nå er det langt svakere, og det er  rett og slett ikke tilstrekkelig kraft, så jeg må bremse selv langt tidligere enn før.

Flere som har samme opplevelse?
#6
Polestar 2 / Sv: Noen som har benyttet seg av angreretten?
fredag 06. november 2020, klokken 13:27
Jeg også fikk igjen pengene mine idag. Ser også andre på facebook sier det samme.
#7
Polestar 2 / Sv: Noen som har benyttet seg av angreretten?
tirsdag 03. november 2020, klokken 13:42
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 03. november 2020, klokken 07:50
Har selv ventet i snart 4 uker, fortsatt ingen penger på konto. Har dog fått Mail om at de interne prosessene ikke er så gode som de burde ha vært.

4 uker fra du leverte angrerettskjema? Eller 4 fra da du faktisk fikk leverte tilbake bilen?
#8
Polestar 2 / Sv: Noen som har benyttet seg av angreretten?
onsdag 28. oktober 2020, klokken 14:02
Sitat fra: alagerqv på onsdag 28. oktober 2020, klokken 13:54

Ellers er det forventet å måtte vente mellom to til fire uker på pengene fra Polestar.

Så det er forventet at Polestar bryter angrerettsloven?
#9
Polestar 2 / Noen som har benyttet seg av angreretten?
onsdag 28. oktober 2020, klokken 12:48
Hei!

Er det noen her som har tatt ut bil, men som har benyttet seg av angreretten og faktisk har fått tilbakebetalt fra Polestar? Hvor lang tid tok hele prosessen?

Send gjerne direktemelding om det passer bedre.
#11
Polestar 2 / Sv: Reell rekkevidde og ladehastighet
torsdag 10. september 2020, klokken 11:15
Sitat fra: Roy Aasen på torsdag 10. september 2020, klokken 09:38
Vinterrekkevidde ved 15 minus......250km da . Bilen blir fullstendig ubrukelig. Det kan da ikke være mulig!

Dette er jo bare skuff på skuff...og jeg som gledet meg til en nesten "super" bil.
Jeg sammenligner meg Kona som jeg har nå og da blir Polestar virkelig ett skritt baklengs. Fordelen med litt større bil og tilhengerfeste veier ikke opp for bakdelen med ett ekstremt høyt forbruk. Også sammenlignet med Tesla Model 3 som jo er "konkurrenten".   Og nei...jeg vil ikke ha Tesla.

Ørlite mer negativt nå, så blir det nok bil med helt annet drivstoff istedet og min karriere som elbilist opphører til ikke alt for langt frem i tid?.

Nesten så jeg vurderer å ringe Alexander Hørthe og spørre hva de driver med.

Jeg tenker faktisk helt likt som deg. Har Kona, den skal beholdes. Men skulle liksom ha Polestar 2 som fullverdig bil, da med 4x4 og hengerfeste for båt og litt annet småtjafs.

Jeg er tilbake på finn og ser etter alternativer som går på helt andre ting enn strøm for tiden.. :/
#12
Polestar 2 / Sv: Feil og mangler
tirsdag 08. september 2020, klokken 20:28
Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 08. september 2020, klokken 09:58
Blir vel snart værre enn Tesla noensinne har vært!

Polestar-sjef Alexander Hørthe preiker også bare bullshit når Motor spør. Meget lite tillitsvekkende.
For min del har de nå 3 uker på seg til å få alt iorden. Hvis ikke så kjenner jeg at en runde rundt bygget og tilbakelevering straks blir ett alternativ.

Så får jeg heller fortsette med Kona. Denne har hatt null feil eller problemer på 63000km.

Nesten sånn min plan er også. Konaen skal skal kona beholde uansett, men om Polestar 2 viser seg å være like ille fremover til jeg får levert ut min, så blir det en runde rundt bygget og pengene tilbake.
#13
Model Y / Sv: Model Y in the wild
lørdag 29. februar 2020, klokken 13:36
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 29. februar 2020, klokken 13:26
Vet vi hvor store de felgene er? (Tipper 21' og det så helt passelig ut for meg, mindre vil gjøre den mindre harmonisk)

Ser ut som 20'' Induction-felgene?

#14
Corsa-e / Sv: Opel Corsa-e
tirsdag 10. september 2019, klokken 12:36
Prisliste kom på mail nettopp. Fullspekket Corsa-E kommer godt over 300K...
#15
Hyundai KONA / Sv: Kone trøbbel (Samletråd for issues med Kona)
tirsdag 25. juni 2019, klokken 09:31
Jaja, 5mnd gammel bil og 8000km. Knirk og knak fra forstilling. Forhåpentligvis bare noe som har gått seg tørt.. :/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA