Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MikkeBoomBoom

#31
Model 3 / Sv: Noen små spørsmål om hva som ikke funker med Model 3
torsdag 15. august 2019, klokken 09:00
Hei. Det er mye følelser rundt bil, så her vil du nok få mange forskjellige svar. Her er mine svar, men først litt bakgrunn:
Mann, snart 37år, datter som sitter bakovervendt, barnevogn, flere langturer til vestlandet fra sørlandet. Ikke opptatt av at lakken er "perfekt", men er opptatt av sikkerhet og etisk utvinning av materialer og miljø.

1. Skulle ønske de var høyere, men det går fint. Jeg er 183 og bruker fint noen timer i baksetet før jeg irriterer meg over det. Men ikke ideelt. Er et kompromiss ift. takhøyde.

2. Det tror jeg få kan svare på ettersom de første bilene kom i månedsskiftet feb/mars. Har aldri brukt bilen i mindre enn 8-9 grader. Merket ingenting, men med 75kWh batteri har man jo litt å gå på. Har dog merket tregere lading om man ikke planlegger stoppet (da forvarmes batteriet).

3. Det går fint, men sorte seter kan bli innmari varme. Du kan ha på "cabin overheat protection" som sørger for at det aldri blir ekstremt inne i bilen. Trekker noe batteri selvfølgelig.

4. Ja. Jeg har tatt ut 2 Model 3 og begge to ble tatt inn igjen av Tesla for utbedring. Dette har dreid seg om åpenbare feil, et par støvkorn i lakken har jeg ikke gjort noe med.

5. Jeg synes ikke det, men dette er jo en personlig preferanse. Merker at det er litt lavt når jeg skal lempe dattera mi inn i bilstolen hennes. Men bedre enn på Model S som jeg for tiden har som lånebil fra Tesla mens de fikser lakkskaden.

6. Gjør research, se hva som er å forvente av bil, lakk, tilstand mm på forhånd så blir du ikke skuffet. Det er en lang liste med ting som jeg elsker ved bilen, heldigvis er den mye lengre enn de tingene som jeg misliker ved bilen.

Absolutt ikke dumme spørsmål, bare følg opp med mer om det er noe mer du lurer på :)
#32
Model 3 / Sv: Model 3 SR+ forventet levering?
onsdag 14. august 2019, klokken 13:22
Sitat fra: Parabuthus på onsdag 14. august 2019, klokken 13:13
Sjekk

https://teslastats.no/

Tre biler i Stavanger registrert i dag uten typebetegnelse som jeg antar er SR+. Den ene svarte har nesten samme VIN som meg.

På statens vegvesen står denne oppført med hjuldrift på en aksel og 100KW, så det er nok SR+.
#33
Model 3 / Sv: Performance med hengefeste i inventory!
tirsdag 13. august 2019, klokken 15:06
Sitat fra: aj1240 på mandag 12. august 2019, klokken 14:58
Da er en god del nye biler lagt ut om noen ikke har fått bestilt konfigen de ønsker ;)

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?TRIM=LRAWDP&ADL_OPTS=TOWING&arrangeby=phl&zip=3201&range=0

Sneaky refferal der altså ;)
#34
Model 3 / Sv: Store avvik på Model 3 - Elbil24.no
tirsdag 13. august 2019, klokken 13:31
Sitat fra: johniiii22 på tirsdag 13. august 2019, klokken 13:07
Sitat fra: MikkeBoomBoom på tirsdag 13. august 2019, klokken 11:52
Sitat fra: aj1240 på mandag 12. august 2019, klokken 22:35
If primer was "shown everywhere" why did you accept the vehicle in the first place?

I do see a need for Tesla to address or offer some solution for our northern special needs. However, for you to carpet bomb the internet with your specific problem gets tiresome. If you have an issue bring it to the appropriate authority and get it solve with Tesla. You circle jerking the issue around the clickbait websites only make you look like a shorter.

Probably the best respons I'v seen in a while. Joni is posting this all over the internet and he is making this a bigger issue than it needs to be. He have been called out several times for his inability to be accurate when it comes to his claims. For example he did say that "all" model 3's have this problem. Which is simply not true. What other lies have been served? I had a conversation with the journalist behind the article and made her aware of some minor errors in the article and our history with Joni. For example the first iteration stated that the Finnish Consumer Council where somehow involved in these tests, they where not. Joni and his lawyer paid  the Finnish Commerce chamber to have someone check his car. Someone who, from what I can see on his FB profile, is partial negative when it comes to EV's.

Furthermore, if you have the time to go through the report in Mummi, I mean Finnish, it states that these problems could be avoided if you mount mudflaps or foil. As already mentioned several times, but the Joni monologue-train goes on, the colour layer in the places mentioned is mostly there for cosmetic reasons. Is it bad? Yes. Should you accept delivery, probably not. Do you regret everything and use SOME and internet forums for personal gain? Most likely.

Have i said all have ? Nope. Only some certain amount.

If Tesla asswiped me i share the truth about the quality then forward in all possible ways. I love my car 110% but fact is that the paint is thin, soft and it can't handle 4 weeks driving on paved roads Mikal.

It seems you are so big fanboy that you can't withstand critics. :)

I have many videos regarding the problems and they do come from Tesla Paint shop.


Oh, I'm loving this :)

You said two days ago on the Norwegian Model 3 group:
"news about tesla are true paint primer shows everywhere and paint is thin & soft as tent on fremont"

Following a question to clarify that this applies to all Model 3's, you replied: Watch the video.

Prior to that there was a handful of posts where you refer to yourself  :D

As mentioned before, it sucks that you didn't catch this during delivery and that you have experienced chipping. Hopefully you'll get someone to cover it for you as a paintjob can be a costly affair. Maybe you can get a cut from the clicks of the publications using your case to get traffic?
From what I can see from the report you posted it's under finance. You probably stretched the budget far to get your dream car and hopefully this will be resolved soon, fingers crossed.

Just try to be accurate when it comes to cases like this. Don't paint with a thick brush. No pun intended :)
#35
Model 3 / Sv: Store avvik på Model 3 - Elbil24.no
tirsdag 13. august 2019, klokken 11:52
Sitat fra: aj1240 på mandag 12. august 2019, klokken 22:35
If primer was "shown everywhere" why did you accept the vehicle in the first place?

I do see a need for Tesla to address or offer some solution for our northern special needs. However, for you to carpet bomb the internet with your specific problem gets tiresome. If you have an issue bring it to the appropriate authority and get it solve with Tesla. You circle jerking the issue around the clickbait websites only make you look like a shorter.

Probably the best respons I'v seen in a while. Joni is posting this all over the internet and he is making this a bigger issue than it needs to be. He have been called out several times for his inability to be accurate when it comes to his claims. For example he did say that "all" model 3's have this problem. Which is simply not true. What other lies have been served? I had a conversation with the journalist behind the article and made her aware of some minor errors in the article and our history with Joni. For example the first iteration stated that the Finnish Consumer Council where somehow involved in these tests, they where not. Joni and his lawyer paid  the Finnish Commerce chamber to have someone check his car. Someone who, from what I can see on his FB profile, is partial negative when it comes to EV's.

Furthermore, if you have the time to go through the report in Mummi, I mean Finnish, it states that these problems could be avoided if you mount mudflaps or foil. As already mentioned several times, but the Joni monologue-train goes on, the colour layer in the places mentioned is mostly there for cosmetic reasons. Is it bad? Yes. Should you accept delivery, probably not. Do you regret everything and use SOME and internet forums for personal gain? Most likely.
#36
Model 3 / Sv: Model 3 må rustbeskyttes utvendig
mandag 12. august 2019, klokken 15:53
Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 12. august 2019, klokken 13:20
Mercasol er gir vel også et tynt lag? Ser iallefall slik ut på bobilen.
Bør jo være en fordel med et tykkere lag der hvor det er mekanisk slittasje, slik som i hjulbuer/skjermer/området bak hjulene?
Men det er et lokalt Mercasol verksted med godt rykte.


Funker det inntil du får rift / hull i Tectylen da har du tidenes beste rustfelle.
#37
Model 3 / Sv: Model 3 må rustbeskyttes utvendig
mandag 12. august 2019, klokken 10:25
Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 12. august 2019, klokken 07:47
Sitat fra: BMW850 på mandag 12. august 2019, klokken 00:14
Jeg ville brukt Mercasol på ny bil som skal brukes hele året.

Hvorfor Mercasol og ikke Dinitrol eller Tectyl?

Sikkert fordi det er et tynnstoff og ikke et "gummilokk" som Tectyl?
#38
Hyundai KONA / Sv: Hjulstøy-Hva kan gjøres?
onsdag 03. juli 2019, klokken 23:33
Jeg synes i utgangspunktet det var i overkant mye dekkstøy fra vår Model 3, og tenkte det ville være mindre i Kona'en til jobb ettersom det er smalere dekk men det var jo faktisk mye mer. Forøvrig så støyer begge biler mindre enn sykkeldekkene som stod på vår forrige bil, en E-UP!, men det er en annen sak. Jobben bestilte "støydemping" og rustbehandling via leverandør men er nesten fristet til å rive av noen deksler for å se om de faktisk har gjort noe. Noen andre som har erfaring med leverandør på disse tingene?

Ellers må man vel tilskrive en del av støyen til dekkene som står på, Nexen et eller annet, man får vel hva man betaler for antar jeg.
#39
Model 3 / Sv: Kvalitet 2014 vs 2019
fredag 28. juni 2019, klokken 14:22
Jeg tenker at mange barnesykdommer er på vei "bort" og at det er mer "pirk" igjen.

Min E-UP som jeg solgte nylig hadde sitt å stri med.
- Røyk tre ladekladder
- Nektet å hurtiglade
- Slo av sikkerhetssystemer etter en unnamanøver (alt ute av spill)
- Knirking i forstilling
- Sleit ut et par bremser på garanti
- Stoffseter som så forferdelige ut om du så på dem for lenge
- Rekkevidde (selger sa når jeg kjøpte den av batteriet var som en muskel som ble bedre ved bruk)
- Manglende serviceapparat (fikk ikke første service før langt over fordi de "kunne ikke E-UP!)
- Uvilje hos leverandør til å sjekke status/helsa på batteriet

osv... osv....
Men jeg tror terskelen for å skrive noe på nett er lavere på Tesla enn når det gjelder VW (Ups, nå skrev jeg visst noe om VW) ;)
#40
Model 3 / Sv: Model 3 SR+ forventet levering?
fredag 28. juni 2019, klokken 09:54
Sitat fra: henrikhoe på fredag 28. juni 2019, klokken 09:13
en stor takk til 123kris, jeg har snakket med samme selger i Bergen, og opplevde mye bedre hjelp enn jeg fikk her i Trondheim.

Så hatten av til 123kris

Skulle vi sendt to hatter til 123kris?
#41
Model 3 / Sv: LR AWD til 432.630,- ?
fredag 28. juni 2019, klokken 09:08
Sitat fra: 123kris på torsdag 27. juni 2019, klokken 22:14
Løp å kjøp  :)

Ble kjøp her også. 443 AWD LR BLÅ/SORT. Takk til 123kris for tips om en kar i Teslasystemet som hadde peiling ;)
#42
Model 3 / Sv: Model 3 SR+ forventet levering?
fredag 28. juni 2019, klokken 09:06
Da byttet vi over til LR AWD BLÅ for 443 fra SR+. Ikke en enkel affære, takk til bruker 123kris som hukket meg opp med en selger i Bergen (!) (Bor i Krsand) som bidro til å løse mysteriet. I følge "min" selger så var det ikke mulig å kjøpe den configen for 443.
#43
Model 3 / Sv: Model 3 SR+ forventet levering?
torsdag 27. juni 2019, klokken 13:07
Sitat fra: valgrind på torsdag 27. juni 2019, klokken 12:59
Kanskje prisen synker på LR AWD, HW3 blir standard eller noe nytt blir introdusert. Sånn som skjedde sist. Derfor

HW3 er jo "standard". Gir lite mening å sette inn maskinvar fra tredjepart når man har utviklet egen hardware.


#44
Model 3 / Sv: Model 3 SR+ forventet levering?
torsdag 27. juni 2019, klokken 10:19
En tanke: Kan det være at SR+ kommer kjapt etter at Q2 er over? Vi har fått muligheten til å kjøpe en blå AWD LR for 443 uten HF, noe som atter en gang strekker budsjettet på rundt 400k litt. Dama har giftet seg med tanken om HF så vi får se hva det blir til.

Poenget mitt var bare at så snart Q2 er over så burde det komme mye SR+ ettersom selgere prøver å oppselge til en dyrere variant.
#45
Model 3 / Sv: En liten hyllest til Tesla
onsdag 26. juni 2019, klokken 08:02
Sitat fra: Elmo på tirsdag 25. juni 2019, klokken 23:02
Sitat fra: MikkeBoomBoom på tirsdag 25. juni 2019, klokken 15:14
Etter få minutt med 120kw suste vi videre . . . . . 

120 ?? Jeg har ikke klart å få mere enn 102kW på min. Dog kun tre ganger på SuC så langt

Kom til Lyngdal med 5% SOC, var vel rett under 120kw :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA