Hør hør!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Handyman på tirsdag 27. august 2019, klokken 15:09Sitat fra: Løytnanten på søndag 25. august 2019, klokken 20:43Finske Joni har rallet over dette i lang tid på diverse fora mm.Sitat fra: Øyst1 på søndag 25. august 2019, klokken 13:45Dersom det ser slik ut som i filmen i denne artikkelen, er det jo helt krise.
Har noen av dere fått gjennomslag på deres klager om dårlig utført Lakkering?
https://www.tv2.no/broom/10765814/
Manglende fargelakk er en kosmetisk sak som noen ikke kan leve med. Andre bryr seg ikke om det mangler farge på steder som man vanligvis ikke ser. De som syns detter viktig, bør sjekke det før de tar i mot bilen. Korrosjonsmessig betyr det ingenting.
Joni har også vist bilder av lakk som er omtrent sandblåst. Misstenker at bilen er kjørt virkelig hardt på grusveier, eller veier med skarp strøsand. Det er ikke normalt.
Etter over 1100km ser jeg ikke antydning til dette på egen bil.
Når det er sagt så er amerikansk lakk et kapittel for seg selv. Jeg behandlet derfor lakken (DropOff) slik at den holder seg bedre.
Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 23. august 2019, klokken 14:10Sitat fra: MikkeBoomBoom på fredag 23. august 2019, klokken 14:05
Hvis det er viktig for deg å ha en showromlakk uten en eneste skavank som kun er kosmetisk: Hold deg unna, eller lær deg å polere, vokse og coate. Sistnevnte kan være lurt uansett etter en Norsk vinter.
Strengt tatt lurest FØR en norsk vinter Selvfølgelig gjerne på våren i tillegg
Sitat fra: fandango på fredag 23. august 2019, klokken 08:36
Gjør egentlig tesla noe med disse støvkornene i lakken? Eller må man gjøre det selv? I så fall - hvordan løser man det selv? Jeg vet lite om sånt..
Sitat fra: Andreas Ballestad på onsdag 21. august 2019, klokken 14:18
Dukker det opp en inventory bil med spec som du ønsker deg kan du da bestille den og avbestille den opprinnelige, eventuelt høre om Tesla kan "overføre" depositumet (lite trolig).
Sitat fra: mizzle på tirsdag 20. august 2019, klokken 14:03
Ser det raser inn FI for mange her, bestilte min i SR+ i April men endret farge i Juli, har fått mail om levering i Drammen 2-9 September men har ingen FI på min konto kun skjult VIN, bør jeg etterlyse den eller er jeg litt tidlig ute?
Sitat fra: molcos på mandag 19. august 2019, klokken 14:31
Kanskje den performance pakken med tilhengerfeste.
Sitat fra: model3citizen på torsdag 15. august 2019, klokken 13:35
Utover dette vil jeg si at ACC fungerer så dårlig at dette er første nybil jeg har kjøpt på lenge som i praksis er uten CC. Brukes med varsomhet, særlig på motorvei om man har biler bak seg. Sist i går bestemte bilen å bremse for ingen god grunn fra ca. 120km/t til 95km/t idet jeg var på vei forbi 3 vogntog. Er ikke vane med denne adferden ennå, så jeg rakk ikke å reagere raskt nok med å gå på "gassen" igjen. Føreren av varebilen bak meg var IKKE imponert.
Sitat fra: Autowinder på torsdag 15. august 2019, klokken 11:35
Edit: Etter å ha hatt e-UP og i3, kan det nevnes mye rust på bremser. På Tesla M3 har de designet bremsene selv fra bunnen av og med redesignede stempelpakninger i kaliperne ligger ikke bremsene på som i andre biler, og Tesla sier bremseskiver og klosser skal holde 150000 miles eller 241500 km. Tesla har senket driftkostnadene mye versus andre produsenter på mange områder.
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-steering-drivetrain-suspension-secrets-revealed/
Sitat fra: Klykken på torsdag 15. august 2019, klokken 10:40
Ah, okei. Uansett kjappere lading enn TMS fra 2015, vil jeg tro. Faller under 50kW etter 50% her.
Sitat fra: Klykken på torsdag 15. august 2019, klokken 10:20
2. Med TM3 SR+ har du samme rekkevidde som 2015 Model S85D, ca. Altså rundt 35-40 mil. Vi var på en 300 mils ferietur med vår S85D i sommer, så det holder i massevis. Blir litt flere ladestopp, men TM3 lader til gjengjeld kjappere enn vår museums-tesla, så stoppene blir kortere i ditt tilfelle okke som.