Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjell Leaf

#31
Leaf 2010-2017 / Sv: Større batteri, 450 km rekkevidde
onsdag 12. februar 2020, klokken 15:54
Sitat fra: E_S på onsdag 12. februar 2020, klokken 15:50
Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 12. februar 2020, klokken 15:40
Er dette lov? Hva om bilen tar fyr og forårsaker skader for millioner av kroner?

For det første er det lov å gjøre alle reparasjoner på egen bil.
For det andre er det kommunikasjonen man kobler seg innpå her, ikke de store strømkablene.
Men dette er ikke reperasjon,det er ombygging. Forskringselskapene vil jo helst slippe å betale....
#32
Leaf 2010-2017 / Sv: Større batteri, 450 km rekkevidde
onsdag 12. februar 2020, klokken 15:40
Er dette lov? Hva om bilen tar fyr og forårsaker skader for millioner av kroner?
#33
Jeg har en mistanke om at alder er vel så viktig som kilometerstand.
#34
Leaf 2010-2017 / Hvem har høyest km.stand uten å ha mistet en strek?
søndag 06. oktober 2019, klokken 10:39
Skriv årsmodell, km.stand og hvilket land bilen ble solgt ny.
Dette er altså en tråd for de som fremdeles har alle 12 barene.

Min Leaf var ny i Norge des. 2013 og er kjørt 102.000 km og alle 12 barer
#35
Dekk / Felger / Sv: Tråden for sommerdekk 2019
fredag 19. juli 2019, klokken 22:19
Jeg er også overrasket over at en del elbileiere er så kjipe at de fiser på flasker for å samle på dem 😃Sikkerhet er like viktig på elbil som på andre biler.
#36
Mekanisk / Sv: Rust på bremseskiver Nissan leaf 2015
tirsdag 16. juli 2019, klokken 20:46
Sitat fra: Rabies på lørdag 22. september 2018, klokken 08:18
Jeg har nå hatt bilen på etterkontroll hos et annet verksted og tok med skivene for å få de vurdert. Tilbakemeldingen var at en av skivene begynte å bli litt slitt og få litt kant. De ville ikke underkjent de pågrunn av rust, men at kanten var litt i grenseland. Sannsynligvis ville de bli godkjent.

Når det gjelder wire til parkeringsbrems er det slik jeg forstår det noe med innfesting eller strømpe. Verkstedet rådførte seg med SVV og bilen ble underkjent på nytt. Garantien er gått ut, så har reklamert mot selger og kommet til enighet. Wire er utsolgt i Europa og det er 3-5 ukers leveringstid.

Jeg kommer ikke til å bruker Birger N. Haug igjen, men til deres forsvar var ikke vurderingene deres helt på jordet allikevel. Bremsene byttet jeg selv, klosser og skiver kom på ca 2000 og wire kommer på litt over 3000, så da ble det ihvertfall billigere enn først forespeilet.

Dere som bruker zink, sprayes det overalt  på skiver og klosser?

Sent fra min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Det er et minimumsmål for skivene, når skivene slites blir det selvsagt kant fordi klossene ikke går helt ut, det er helt lovlig.
#37
Kjøpte en pakke batterier, tror det var på Clas Olsson, fikk samme problem som deg. Men det viste seg at de batteriene var ræva. Kjøpte så batterier av kjent merke som kostet mer, nå har de fungert veldig lenge, tipper ca ett år.
#38
Nei, jeg kjører ikke i eco, og hva man opplever er etter hva man er vandt med, men å påstå at den er sprek skjønner jeg ikke   0-100 på 11,5 sekund er leeeenge.
#39
Nå er jo Leaf en dau bil da, må flire litt, kunne tro dere snakker om et råskinn  :)
#40
Leaf 2010-2017 / Sv: Leafen piper voldsomt.
mandag 20. mai 2019, klokken 15:09
Trø parkeringsbremsen litt inn, kjør så 10-20 meter fremover, du skal kjenne god motstand , da forsvinner hviningen når du rygger, i det minste for en stund.
#41
Når myndighetene forbyr salg av andre biler, da må man kunne stille mye strengere krav til lading enn når elbil er frivillig som i dag.
#42
Man skal ikke måtte sloss eller vente for å lade bilen, det er for spesielt interreserte. Jeg fatter og begriper ikke at flere av dere snakker ned bygging av ladestasjoner. Er dere så ego at dere tror at deres eget behov er det samme som alle andres? Skal alle kjøre elbil må det være ladete alle steder, og kø skal være uakseptabelt.
#43
Sitat fra: Panduck på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Folk uten lademulighet hjemme kan ofte klare seg med offentlige ladeplasser. Er det nok slikt kan det løse problemet for de. Til en langt billigere penge enn hurtiglading... det må satses langt mer på destinasjonslading
Ikke enig med deg, det er det to grunner til. For det første har nye elbiler store batteri som tar tid å lade. For det andre vil folk ha bilen hjemme, ikke på en parkeringsplass x avstand fra hjemmet. Skal man tvinge elbil på folk må flere hurtigladere dukke opp ganske snart, dagens utbygging går alt for sakte. Det skal IKKE være en ulempe å kjøre elbil, nå er ikke elbilen bare for de med sære interresser.
#44
De som har kjøpt elbil frem til nå er hovedsakelig folk som har mulighet til hjemmelading. Nå skal snart de uten lademulighet også kjøpe elbil, da trengs det mange flere hurtigladere i forhold til antall biler enn det som har vært nødvendig frem til nå.
#45
Hvis batteriet måler 12,7 er det jo fulladet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA