Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kjell Leaf

#1171
Model S 2013 - 2022 / Sv: MASSIV PRISØKNING - SIDENE ER NÅ OPPE
fredag 08. november 2013, klokken 12:30
Når man en gang skal bytte inn i en nyere Tesla er det absolutt ingen fordel at Tesla er blitt dyrere, her sitter man og håper at Tesla skal sette prisene opp mest mulig.
Og jeg som trodde el-bil eiere var smartere enn andre.........men er jo ikke videre smart å kjøpe bil på svartebørsen heller slik mange Tesla eiere har gjort.
#1172
Elektriske utfordringer / Sv: Ladekabel som elbilforeningen selger
fredag 08. november 2013, klokken 10:19
Sitat fra: pottle på fredag 08. november 2013, klokken 10:09
Hvorfor er det så viktig for "tekna"-eiere å si at det er en Tekna? Når utstyrsnivået ikke er relevant, som ved kjøp av ladekabel, så bør det da være unødvendig?

Min Tekna, bla bla bla.

Hvorfor sier dere ikke bare "Min Leaf"? Er det for å skryte på seg 30 tusen og 450 kr mer i månedlig avbetaling?
Fordi dette ikke BARE er et forum for sure kommunister. Jeg har Tekna Tekna Tekna Tekna Tekna.
I tillegg har jeg en sportsbil også.  Hahahehe.
#1173
Elektriske utfordringer / Sv: Ladekabel som elbilforeningen selger
torsdag 07. november 2013, klokken 21:47
Denne har jeg satt meg på venteliste for å få. Min Tekna kommer i midten av desember.
Du setter deg her på liste ved å oppgi navn og e-mail, når du så senere får mail har du fem dager på deg til å bestille den, ellers går den til noen andre.
http://charge-amps.com/um-evse
#1174
Sitat fra: TS på lørdag 12. oktober 2013, klokken 12:47
Sitat fra: Griffel på onsdag 18. september 2013, klokken 10:30
Elektrolux tror at dersom en kan få alle elbilister til å boikotte Autopass brikker og gratis abonnement , vil bomstasjonene forsvinne.

De som ikke tror på dette bør heller tegne et gratis abonnement og montere brikke i bilen slik at det jeg betaler i bompenger går til veier og kollektivtrafikk istedet for til unødvendig billedbehandling (og korrespondanse mellom bomselskapene og meningsfeller av davgal/Elektrolux).

Riksrevisjonen har påpekt de store ekstrautgiftene passering uten brikke påfører bomselskapene.
Det at en får faktura og deretter må "søke" om fritak og dokumentere at en kjørte elbil kan en anse som et mildt press fra bomselskapet for å ivare ta riksrevisjonens pålegg om å øke antallet brikkepasseringer.

Tidligere sto det på Fjellinjens sider at en enten måtte ha brikke eller "søke" fritak etter passering uten brikke nå står det:
"For å passere gratis i våre bomanlegg er du nødt til å skaffe deg en fritaksavtale.
Med fritaksavtale vil du ikke lenger motta faktura for passeringer i bomanlegg som gir rett til fritak."

+1

Bli voksne .
Jeg trodde det var 18års grense på førerkort og at fjortiser i opposisjon mot autoriteter ikke hadde denne utfordringen med bombrikker..
Kjøp moped om dere ikke vil ha bombrikke. :o
Jeg merker jeg blir provosert av slike røde kverulanter, kan man ikke ha brikke så får man holde seg innenfor bomringen da. Slikt fremmer ikke akkurat el-bilens sak.
#1175
Elbilen i Samfunnet / Sv: Kotyme for parkering
torsdag 07. november 2013, klokken 21:14
Sitat fra: valvolainen på tirsdag 05. november 2013, klokken 02:45
Synes også at parkeringsplassene kan legges lenger vekk fra inngangsdørene der det er mulig.
Det finnes ikke en eneste person med eller uten lappen som ikke er klar ove hva HC plassene er til.
Likevel 'feilparkeres' det her over en lav sko!
Det bør være et skilt der det står : BILER SOM IKKE LADER BLIR TAUET BORT PÅ EIERS REGNING.
#1176
Sitat fra: Brødbilsjåfør på torsdag 07. november 2013, klokken 18:37
Sånn sett har vel Evpower i Trøndelag et bra abb løsning,300kr/lad så mye du vil. Dyrt om main trenger 1 gangtil  men billigere enn d dere prater om tydeligvis.
Bra løsning? Nei kjære deg. Skulle bensinstasjonene solgt bensin til 50 kr/liter til deg bare fordi du er på gjennomreise?
Eneste gode løsning er at alle betaler for det de bruker.
Dersom EL-bil skal bli eneste bil må den også kunne brukes på lange turer, da blir det virkelig dyrt. hvor mange abonnement mener du at en el-bil eier skal ha ?
#1177
Leaf 2010-2017 / Sv: Føler meg stemplet....
torsdag 07. november 2013, klokken 13:55
Sitat fra: emil på torsdag 07. november 2013, klokken 13:41
Tror nok heller at vi i familien her ligger under gjennomsnittet på inntekt og min er også av det litt ustabile slaget. Men for meg sto valget mellom å betale ~6000kr/mnd i bensin og bom eller 3000kr/mnd som nedbetaling på pent brukt elbil.

Dette vil også forlenge levetiden til fossilbilen som i kjørelengde er på vei tilbake fra en tur til månen, siden den nå ikke blir nevneverdig brukt. Men vi må fortsatt ha den for det dukker opp behov for langturer eller turer med mye last/tilhenger.
Jeg tror ikke at alle som kjøper el-bil har så høy inntekt, bare smartere..
#1178
Leaf 2010-2017 / Sv: Garanti - Sande Auto AS, Drotningsvik
torsdag 07. november 2013, klokken 12:33
Sitat fra: teralv på torsdag 07. november 2013, klokken 11:27
Lykter, strøm i for og baksete, speil, rute bak, batteripakke, AC, og ratt. Kom ikke å si at ikke det bruker strøm. Hver for seg sikkert lite, men samlet går det ut over rekkevidde. Ingen tvil om det.

Det er ei heller ikke mange dager i året her på vestlandet en har brukt for alt det der - for å snu det andre veien.

Avlsutter denne diskusjonen for min del.
Du er faktisk på bærtur nå, setevarme/rattvarme trekker svært lite strøm og påvirker omtrent ikke kjørelengden i det hele tatt, og siden man da kan senke kupetemperaturen et par grader så sparer man faktisk strøm. Sete og rattvarmen slår seg også av og på fordi den er termostatstyrt, så de trekker svært lite strøm. Dersom dette bruker 240W i snitt pr. time vil det gå 100 timer å tømme batteriet for strøm.
Siden du bare kan kjøre i underkant av 3 timer i 60-70 km/t før driften har tømt batteriet sier det seg selv at strømforbruket er mye mindre enn du tror.
#1179
Meg og min elbil / Sv: Har kjøpt (Snuser på) Leaf!
onsdag 06. november 2013, klokken 18:34
Sitat fra: stine på fredag 14. juni 2013, klokken 11:54
Det er bare så utrolig stilig når 3-åringen sier:
"Ikke ha på radio'n mamma, jeg vil høre at bilen ikke har noe lyd!"   
:D
Men hva skal barna nå lære? At bilen sier ...????????????........
#1180
BMW i3 / Sv: BMW 3i til Norge i november 2013?
tirsdag 05. november 2013, klokken 23:08
Sitat fra: bjornstr på mandag 26. august 2013, klokken 20:08
Heisann!

Jeg står på trapene til å bestille en i3. Den er nesten perfekt. Den trenger bare litt lengre rekkevidde. ;)

Jeg lurer på om noen vet noe om forsikringspriser på denne bilen i forhold til andre biler/elbiler? Den har jo veldig bra ytelser, men den er på ingen måte en sportsbil slik som tesla s. Vil den bli satt i en bås som en bil med bra ytelser, eller som en liten bybil?
Tesla S er langt fra noen sportsbil, det er en stor tung luksusbil med monster(el)motor. Stor motor er ikke det samme som sportsbil. Tesla roadster er derimot en sportsbil.
#1181
Sitat fra: svingen på mandag 04. november 2013, klokken 22:11
litt dumt man ikke alltid har noe valg....kjør selv en vei en vei som jeg nok etterhvert (når jeg får elbil) må lade så er 100 kr per gang noe kjipt,men bedr enn og lade 2 timer på vanlig lading :)
Mange av oss har også en fossil bil i tillegg til el-bilen. Vi bør tenke fremover og boikotte dyre ladestasjoner. Kjør fossilbilen på de lengre strekningene inntil de senker prisene og tar betalt pr. kw og ikke fastpris. Det er brukerne som har makten, vis dem det.
#1182
Det må bli en slutt på at aktører tar blodpris for lading.
Jeg foreslår at EL-bil foreningen tar kontakt med vår nye regjering og legger frem problematikken.
Mitt forslag er at man setter årsavgiften på samme nivå som vanlige biler og at disse pengene går til utbygging av hurtigladere i statens regi. Så kan kraftselskapene drifte laderne med en max pris på 2 kr/KW.
Da kan staten om de virkelig vil være miljøvennlige sette fart på utbyggingen og samtidig hindre at private selskaper nærmest dreper el-bil salget. Husk at om noen år kommer el-bilene til å ha så stor kapasitet at det ikke er fornuftig å lade hjemme lenger.
Tenk om alle skulle betale samme beløp for å fylle bensin enten man kjørte moped eller en stor amerikaner? Ingen ville vel funnet seg i det? Heller ikke myndighetene eller forbrukerrådet?
Her MÅ myndighetene / miljøverndepartementet inn i bildet, tror ikke de skjønner hva som er i ferd med å skje.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA