Min 2013 (november) modell 24 kw er kjørt 138.000 km, har fremdeles alle 12 strekene. 😊
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: egniii på torsdag 09. desember 2021, klokken 18:53
Angående bladebatterier: går det bra å lade disse batteriene til 100% i hverdagen? Jeg har prøvekjørt tang men fant ingen ladegrense å stille på, slik som andre el-biler. De fleste andre produsenter anbefaler å lade til 80% til vanlig. Dette finner jeg ikke noe informasjon om på Tang som har en helt annen batteritype enn disse vanlige lithiumbatteriene.
Sitat fra: Radial på torsdag 25. november 2021, klokken 12:29Jeg er ikke enig i at tredje seterad er en vits, de stene er for barn, eventuelt at barn sitter i andre seterad med setet flytret frem. Man må jo forstå at en syvseter på under 5 meter lengde ikke er beregnet på 7 mannfolk på 1,,80 +..
Likte Tang veldig godt når jeg prøvesatt den, utseende er også kult (men ikke hos fruen).
Setene er mye bedre i Tang enn Y, mest fordi jeg svetter mye i Y på langtur, men også fordi Tang har veldig fin lårstøtte som i tillegg kan forlenges.
Bakseteplassen er helt konge, men 3'e seterad er en vits.
Bagasjerom med gode assosiasjoner til "boks" form opp til taket, gir enorm fleksibilitet og mye plass...de har også fått noe nett/skillevegg nå, som enkelt gjør det en tusenkunstner i bagasjeromsplass.
Fikk aldri prøvekjørt Tang (var lang liste), men hadde TMY reservasjon til 100k under tang... Og Y er joggu ikke dårlig på plass den heller. Attpåtil går Y mye lengere og billigere pr lading, har i praksis nesten ikke sammenlignbare Service-kostnader(ikke krav til service av større omfang), og det er virkelig ett hav av deler og ettermarkeds-nettverk på Tesla.
Lading på Tang vs Y trenger man nesten ikke underdrive, for er er Tesla Y i egen klasse: Full IT-3fas AC støtte vs 1-fas 7kW, SC nettverk og Opptil 250kW vs ~100kW på tang.
Støy er Y ikke så veldig god på, men har nå lagt inn 9kg støymasse bak og spent på resultatet når dette har herda. Virka veldig bra når jeg forlot verkstedet i går, hørte ikke piggene i dekka lenger eller resonansen jeg hadde i 60 før behandlingen.
Hadde dog Tang vært mer rundt 500k hadde den svært aktuell, dersom prøvekjøring hadde gitt mersmak.
Sitat fra: automat på torsdag 04. november 2021, klokken 08:55Da er det bedre å kjøpe en Tesla produsert i Kina? 😃😃🤣🤣😆😆 Hvis kinamann vis se hva jeg driver med så vel bekomme, tror han blir fort lei 😃Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 04. november 2021, klokken 07:30USA er et alliert land vi har sikkerhetssamarbeid med. I motsetning til Kina.
Kan vel hende USA har puttet litt overvåkning inn i Tesla og Apple og - ikke borte på slikt de heller. Tror vi bare må venne oss til at storebror ser oss hele tiden og skal love at det ikke blir bedre når 5G er på plass
Nå har Cisco hatt noen svin på skogen når det gjelder bakdører tilgjengelig for myndigheter. Men veien for å få ut info fra selskaper er mye lenger for NSA enn for kinesiske myndigheter.
Sitat fra: JorgenM på lørdag 16. oktober 2021, klokken 11:35Men har du fått justert opp easee laderen til 32A? Den leverer 20 A, når du monterer den, så må du søke kraftselskapet ditt om å justere den opp.
Du må vel ha 400V-anlegg for å få full fart (11kw) med den kabelen.
På 230V-anlegg får du kun 4,6kw med den kabelen, men kjøper du 32A-kabel får du 7,4kw.
Eksperter får arrestere meg hvis jeg tar feil
Sitat fra: Vaduz på fredag 29. oktober 2021, klokken 19:22Merker jeg blir litt forbanna over slike uttalelser som kommer fra slike som deg som overhodet ikke aner hva du prater om. Selskapet er 100% privat og Warren Buffet fra USA eier over 8% av selskapet, også du kan kjøpe aksjer der. Grunnleggeren selv eier over 30%. Sett deg inn i saken før du utraler deg er et godt råd.
Det er nok ingenting som er «100% privat» i Kina, og hvor er egentlig Jack Ma?
Sitat fra: automat på søndag 26. september 2021, klokken 13:08. BYD er 100% privat selskap. Dermed spiller det infen rolle om du kjøper BYD eller Tesla pridusert i Kina. Her tror jeg du skal legge bort politikken. BYD bruker i det minste ikke kobolt 😉Sitat fra: Radial på søndag 26. september 2021, klokken 11:54
Se her ja, skikkelig lastsikring til Tang
Må si bilen imponerer, ikke veldig mange argumenter mot Tang nå
Det viktigste argumentet mot Tang og andre Kinabiler er politisk. Og har en egen diskusjonstråd her: https://elbilforum.no/index.php?topic=51284.0
Det taler forsåvidt også mot Shanghai-produserte TMY'er. Men der er i det minste eierskap og utvikling ikke kinesisk. For egen del er TMY uaktuell før den kommer fra Berlin.
Sitat fra: daktari på onsdag 25. august 2021, klokken 15:02Hei. Skjermene er klare og med nok lys, nattmodus reuleres i alle fall i minst 2 teinn, så det har nok vært nattmodus inni bildet. Du må passe på at lysbryteren til hovedlysene står på auto, da velges riktige lys både på hovedlys og skjermer. Om du skrur på lysene manuelt vil skjermene dimme ned umiddelbart. Håper det var en grei forklaring.
Har du vært på iX-visning? Hva synes du evnt er forskjeller i størrelse/utførelse?