Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - lastve

#16
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva 2009 modell helt død.
torsdag 04. oktober 2018, klokken 00:42
Hei.
Min erfaring er at spenningen på batteripakka må være på over  30 Volt før lader og bilen gir livstegn ifra seg.
#17
Hei.
Når jeg hadde min 2008 modell registert så mener jeg forsikringen lå litt under 1000 kr i året.
Dette var hos Gjensidige med alle forsikringene samlet der. Jeg hadde kun ansvar.

#18
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva - våren er her!
lørdag 04. august 2018, klokken 10:34
Hei Skrukke.
Hvor er det du holder til?
Hvilken type batteri kjøpte du?
Tilpasset du laderen og BMS eller byttet du ut dette også. Jeg har også lyst til å kaste ut defekt bly med noe som er bedre.
#19
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva - våren er her!
torsdag 26. juli 2018, klokken 02:54
Hei.
Tusen takk for tipset.
Jeg kunne ha kjøpt den, men synes ikke prisen var lav nok. Jeg som så mange andre har bilen, men ikke batteriene..
Med Vennlig Hilsen
Lasse
#20
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Har du en REVA tilsalgs?
onsdag 20. juni 2018, klokken 01:20
Hei.
Jeg har en del deler igjen til Reva.
Mest deler til den gamle modellen med Dc motor og flat frontrute. Det er en 2006 modell.

Mvh
Lasse
#21
Hei.
Jeg så forespørselen din under REVA først og skrev dette der:

Hei.
2006 modellen er vel den med flat frontrute og DC motor? Trommelbremser både foran og bak osv? Deler til disse begynner å bli vanskelig å få tak i her i landet.
Min har i allfall dette, men det kan hende at din er den helt første med skivebremser foran, AC motor, buet frontrute osv.
Er det H4 pærer i lyktene dine, eller den gamle typen?
Det kan godt tenkes at jeg har deler. Min er stort sett komplett, men noe er også solgt.
Hvis du finner ut hva du trenger så sjekker jeg om jeg har det. Motor og motorcontroller har jeg også.
#22
Hei.
2006 modellen er vel den med flat frontrute og DC motor? Trommelbremser både foran og bak osv? Deler til disse begynner å bli vanskelig å få tak i her i landet.
Min har i allfall dette, men det kan hende at din er den helt første med skivebremser foran, AC motor, buet frontrute osv.
Er det H4 pærer i lyktene dine, eller den gamle typen?
Det kan godt tenkes at jeg har deler. Min er stort sett komplett, men noe er også solgt.
Hvis du finner ut hva du trenger så sjekker jeg om jeg har det. Motor og motorcontroller har jeg også.
#23
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Reva - våren er her!
torsdag 19. april 2018, klokken 20:16
Hei dere.
Jeg har en Revai som jeg er veldig i tenkeboksen på om jeg skal gjøre kjørbar igjen. Som med så mange andre Revaer så er batteriene defekte. Jeg har en drøm om å få tak i Litiumbatterier til en rimelig penge og bygge den om. Men det ser ut til at det er veldig vanskelig å få et slikt prosjekt godkjent. Brukte batterier til en fornuftig pris er heller ikke enkelt å få tak i. Jeg har hørt hos flere bilopphuggere, men de har ikke lov til å ta ut og selge batteriet sier de.
Derfor står bilen avregistert for tiden.
Det er synd at jeg ikke får kjørt med den, for det er virkelig en artig bil å kjøre
#24
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Trojan T105 eller T125 batterier?
fredag 09. februar 2018, klokken 22:14
Hei.
Min erfaring er at batteriene i en Reva varer ca 16000Km før de er så dårlige at hele pakken må / bør byttes. Jeg har aldri fått prøvd Troja sine batterier, men batterier som skal erstatte disse.
#25
Hei dere.
Mener å ha lest at hvis systemspenningen er lavere enn 50 Volt (slik som I en Reva) så slipper man en masse regler. Utfordringen blir jo å få noen effekt. En Reva har absolutt ingen akselerasjon å snakke om selv om strømmen fra batteriene er oppe I 350Ampere. .
Er det noen som vet noe mer om dette stemmer??
#26
Hei.
Nei desverre så vil ikke disse fungere heller.
Prøv å google Trojan battery T105 så kommer det riktig type batteri. Det finnes mange forskjellige merker av disse batteriene. Det må være ett dyputladningsbatteri. .
#27
Hei.
Disse batteriene passer ikke i Reva med blybatterier.
De må være 6V og vanlige veskefylte. Dette på grunn av ladesystemet i Reva.
Fint hvis noen kontakter de og spør om batteri lik de som må være i Reva og hva de koster.
#28
Hei Caspar.
Jeg kommer gjerne innom for en garasjeprat.
Er dette mulig på helg eller kveldstid?

Med vennlig hilsen
Lasse
#29
Hei dere.
Godt nytt år til dere alle.

Her er en liten oppdatering på mitt prosjekt.
Jeg fikk tak i noen brukte blybatterier og tok de beste av de og de beste som jeg hadde fra før så nå går Revaen en stund til.

Men jeg har ikke gitt opp håpet om å få tak i Litiumbatterier og sette inn de istedenfor blybatterier.
Jeg ønsker meg lengre rekkevidde og mye mere lærdom om Litiumbatterier, BMS, osv.

Nyttårshilsen fra
Lasse
#30
Tidlige elbiler: Reva / Sv: Selger revaen for 500kr
lørdag 16. desember 2017, klokken 21:29
Hei.
Om du ikke har fått solgt bilen din enda, så kan jeg godt tenke meg å kjøpe den. Jeg har selv en Reva 2008 modell. Denne fikk jeg av forrige eier mot at jeg kom å hentet den..

Mvh Lasse
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA