Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rmr

#31
e-Golf / Dynamisk Fjernlysassistent - egen hardware?
onsdag 16. januar 2019, klokken 08:24
Hvordan kan man sjekke at bilen har denne fjernlysassistenten?

Ser noen biler har kamera i frontrute, i front av innerspeilet? Er det dette den er der til?

Fant dette i en annen tråd, men har ikke mulighet til å teste dette p.t, så håper noen vet :) :

Dynamisk fjernlysassistent virker over 60 km/t.
Under 60 km/t så slår man av og på fjernlyset manuelt.

#32
Da ble det kjøp :)

Deep Black Perleffekt , Skinn, DAB+ Varmepumpe, Kamera, Aktiv info skjerm , LED lys foran , LED Dynamiske Baklys +++

Veldig fornøyd!
#33
Sitat fra: JG på mandag 14. januar 2019, klokken 08:29
Vet du hvilket marked bilen var ment for? Jeg kjøpte en e-Golf gått 8 km fra Møller Bergen, som iflg instruksjonsboka var ment for det østerrikske markedet (tilsvarende denne: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137151063). Mangler innfellbare speil, alarm, fjernlysassistent og trådløs lading av mobil.

Jeg mener den er kjøpt direkte fra Tyskland
#34
Takk

Dynamiske LED hovedlys med fjernlysassistent - er dette i samme pakke?

Så har bilen LED hovedlys , så har den også fjernlysassistent?
#35
Noen som har gode innspill til hva som er "must have" utstyr i en 2019 modell.

Jeg ser vertfall etter dette :

* Keyless må en bil i 2019 ha
* Sportseter med skinninteriør
* sort eller grå

Utstyr som er "nice to have"

* Dynaudio
* Dynamiske LED baklykter
* Park assist (får 4 ekstra park sensorer)
* Mørke bakvinduer

Innspill?
#36
Alle jeg har sett på så langt har hatt DAB+ :+1:
#37
Bilene er jo 100% like meg bekjent. Kommer direkte importert fra Tyskland.
#38
Ikke norsk bil
#39
Holder på å kjøpe en 2019 eGolf med en god del utstyr , utfordringen er at selgere bare beskriver utstyr , de er ikke referert til utstyrskodene.

Noen som har link til alle utstyrskoder man har på en eGolf?

Hvordan vet man at bilen f.eks har disse pakkene?

* Sikkerhetspakke inkl. dynamisk lysassistent, Lane-Assist, Side-Assist, Traffic-Assist og Emergency-Assist
* Komforttelefon med induktiv lading, 2xUSB og WLAN - er det USB bak kanskje? Eller to foran?
* Keylesspakke inkl. tyverialarm med innvendig sensor
* Fjernlysassistent inkl. Lane-Assist og trafikkskiltgjenkjenning
* Parkeringsassisten - da har bilen to ikon til høyre for girspak?


Legger også ved noen bilder. Det ene avgirspaken tror jeg ikonet betyr Parkeringsassistent , men det andre ikonet på ratt vet jeg ikke hva er. Kanskje Lane Assist?
#40
Kia Soul EV / Kia Soul EV & 12v batteri problemer
torsdag 03. januar 2019, klokken 17:29
Heisann

Vet det er skrevet mye om dette , og har søkt endel.

Høst 2018 hadde jeg to stopp på min Kia Soul EV , begge gangene kickstartet Kia Veihjelp bilen og den funket igjen.

Viser seg at det var 12V batteriet som var tomt , som så mange andre Kia Soul`er.

I dag hadde jeg bilen inne hos BOS Bergen , og de sier at batteriet har en feil , og må skiftes , ikke garanti , kostnad 3000,- siden bilen er importert , og ikke kjøpt ny hos de.

Kan legge til at service er fulgt hos BOS.

Jeg sa da fikser jeg det selv og hentet bilen. Sikkert dumt , men ble litt provosert der og da.

Bilen er gått 17000 km , September 2016 modell , så akkurat over de 2 årene de sier batteriet har garanti selvsagt.

Jeg mener disse bilene har en svakhet , og ble fortalt av de jeg kjøpte den 100% ny hos , at den hadde samme garantier som en kjøpt ny i Norge.

Har sendt epost om reklamasjon til de jeg kjøpte bilen hos , så får vi se.

Noen som har råd , eller egne erfaringer vedr. dette? Så takker jeg for tips :)
#41
Samme erfaring her i Bergen , ble påkjørt bakfra 10 april 2018 , venter enda på deler , kan heldigvis kjøre med min bil da det kun er kosmetisk , men begynner å bli latterlig. Slik dele logistikk er helt bak mål . Synes synd på Fana bilskade som må dekke kostnadene på deler på forhånd.......

Tesla skjerp dere!
#42
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 23. mai 2018, klokken 10:20
Sitat fra: Stig O på tirsdag 22. mai 2018, klokken 21:40
Hvilket dekktrykk bruker dere på 22" hjul?

3,0 bar bruker jeg på mine Lexani dekk
#43
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Vis frem dine sommerhjul (Bilder)
lørdag 14. april 2018, klokken 15:59
Mine sommerhjul , veldig fornøyd :) 22" Vossen VFS1 Matte Graphite
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D med 85KW batteripakke?
tirsdag 13. februar 2018, klokken 23:01
Sitat fra: mthoring på tirsdag 13. februar 2018, klokken 20:09
rmr: Broren min har 75D BTX8 85kwt og har selv målt akselerasjon til ca 5,4s uten uncork. At bilen din har blitt uncorket etter at den allerede hadde ~4,4s er mest sannsynlig bare tull fra Tesla sin side. Men man skal aldri si aldri.

Ser ikke bort fra det er tull nei , men min hadde ca 4,4 etter utlevering , så mulig den var uncorked allerede da. Jeg har hele tiden trodd at pga 400 v batteri så hadde den bedre ytelser enn 350v batteri , og at 4.4 sek kunne stemme corked , men er ikke så veldig viktig dette her , hehe
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D med 85KW batteripakke?
tirsdag 13. februar 2018, klokken 09:59
Sitat fra: mthoring på mandag 12. februar 2018, klokken 22:50
Sitat fra: rmr på mandag 12. februar 2018, klokken 20:07
Jeg vet , men S75D har 85kw 400v batteri , og hadde 0 - 100 på 4,4 sekunder FØR den ble uncorked, så nysgjerrig på om noen har målt etter uncork :)

Leste ett sted at noen S75D var levert med P85+ batteri men software restricted til 75 kw.

0-100 på ca 4,4 er ETTER uncork, også med 85kwt batteri. 85-pakka har 0-100 på ca 5,4 uten uncork, som alle andre.
(Noen greier det litt raskere enn 4,4 og 5,4, avhengig av forhold.) 85kwt batteri gir noe høyere effekt enn 75kwt, men i hovedsak så kompenserer det bare for at 85-batteriet er tyngre.

85kwt batteriet er vistnok det samme som ble brukt på p85dl etter det jeg har lest. Ta det siste med en klype salt.

Det er en tråd om dette på TMC forumet, med benchmarks utført av brukere med de forskjellige pakkene. Du finner den hvis du leter.

Vet om tråden på TMC , var en av de som leverte testdata der... Min bil hadde oppgradert performance når den var utlevert - VIN 196614, juni -17 bil. Hadde 0 - 100 på 4.4 sek , og nå sier de at min ble uncorked denne uken , derfor jeg lurer på om andre har vært i samme situasjon og vet noe mer :) Mulig performance er uforandret etter uncorking på S75D med 85 kw batteri, jeg vet ikke enda , snø i Bergen så får ikke testet heller.

Har spurt brukeren Krash på TMC , han har vært en god ressurs om dette , kan legge inn hans svar her når han svarer.

Har og hørt at disse 75D`ene har utlevert P85+ batteri , så P85DL var nytt for meg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA