Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RaBalder

#1
Lading av Tesla / Sv: Tesla glemmer strømstyrke
tirsdag 29. juni 2021, klokken 23:24
Tok en sikring etter at bilen dro til med 32A på en blå-adapter. Kursen var 16A og jeg hadde ladet tidligere med 16A.

Årsaken her var at bilen ikke skjønte det var samme sted som jeg hadde ladet tidligere.  Nordnorge og dårlig vær gjorde at bilen var ute å kjøre posisjonsmessig. Viste feil i kartet.

#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D er treg til å våkne
torsdag 24. juni 2021, klokken 00:16
Min P85 var ved et par anledninger sørpe treg. Og et par dager helt umulig.

Men klarte å få tatt noen bilder av feilmeldingene som til slutt var tydelige indikatorer på memory-kortet.

"Center Display unavailable"
"Driving and user setting could not be restored"

Spesielt den siste er veldig god i forhold til at lagrede settinger ikke kan hentes frem igjen.


Tok kontakt med verksted og sendte med bilde av feilmeldingen.
Var ikke noe problem i forhold til "diagnosen". Fikk den fixen dem har på problemet og jeg ba også om 4G-modulen mens dem hadde alt "ute".


Jeg har ikke inntrykk av at dem sitter med en liste og skal kalle inn alle biler som kan få problemet.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-kontroll
torsdag 16. april 2020, klokken 17:40
Sitat fra: Stig O på torsdag 16. april 2020, klokken 17:29
Var på EU-kontroll i dag og fikk ikke godkjent Nokian R3 255/35-20 vinterdekkene p.g.a for lav LI på 97.( gikk greit for 2 år siden).  Det står LI 98 i vognkortet med 245/45-19.
Har et ekstra sett sommerhjul 245/35-21 med LI 96. Mener at Tesla godkjenner dette. Noen som vet?

Dette er vel ikke noe å lure på.

Står det lastindex 98 i vognkortet, så må det brukes dekk med lastindex 98 eller høyere.

Og hva andre måtte mene påvirker ikke situasjonen i det hele tatt.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parking Brake Not Set
torsdag 15. august 2019, klokken 07:31
Hadde disse feilmeldingene på min i mai.

Trodde først det var klossene som var "grodd fast" i kalipere. Det var mye rust på parkbremsene, men klossene var det bevegelse i.

Viste seg at det var servoen som låser og låser-opp park-bremsene som stod bom fast på ene siden.

Det er mange som har hatt denne feilen, så jeg tror hele park-brems-konstruksjonen var en svakhet.


Har fått byttet altihop nå.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
lørdag 13. juli 2019, klokken 01:22
Tesla hadde vel en graf på sine web-sider. I alle fall tidligere.

Den viste hvor lang tid det tok å lade fra 0-80% SOC.

Dersom ladeeffekten er betydelig mindre nå enn det som grafen viste og "lovet", så er vel kanskje den grafen god "ammunisjon".
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ulyd I Parkbrems 2014 P85+
mandag 17. juni 2019, klokken 21:06
Sitat fra: noGas på lørdag 15. juni 2019, klokken 15:14
Oppdatering:

Kjøpte nesten nye, demontert de gamle, montert og justert nye selv. Tok ca 2 timer (fordi jeg er noob).

Dette var dårlig forklart.

Hva kjøpte du?
Hva byttet du?
Hva justerte du?


  • parkbrems servo
  • parkbrems caliper
  • parkbrems klosser

Kanskje alt ihop  :)
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Erfaring med Tesla delivery
fredag 14. juni 2019, klokken 22:10
Jeg har foreslått til bekjente som skal hente sin sin bil om å avtale en gjennomgang av bilen med en Tesla-representant. Og det skal skje før man overføre noen penger til Tesla.

Finner man feil, så be dem rette det opp før man avtaler ny gjennomgang med en Tesla-representant. Og skriv ned alt slik at man har det skriftlig.

Dersom man igjen kommer til en gjennomgang og de opprinnelige feilene fremdeles ikke er løst. Så kan dem vel få enda en runde eller to, men så kan man jo forlate handelen dersom ikke Tesla klarer å løse feilene.

Ingen må tro at Tesla retter opp feil kjappere om dem har fått innbetalt restbeløpet for bilen til konto.

Hvis alt kommer i orden, så innbetaler man restbeløpet. Hvis Tesla skal bruke 2-3 dager på å prosessere innbetalingen, så kommer man tilbake senere og henter bilen.



  • Det å se over bilen, deretter innbetaler restbeløpet, venter 1-2-3 dager for så å hente bilen ved en ny tur til Tesla kan virke kjedelig og unødvendig hvis alt er i orden.
  • Men dersom du får en mandagsbil så tror jeg prosedyren er til bilkjøpers beste.
#8
Under software-oppdateringer så flimrer det mye rare meldinger forbi. Og jeg tror mange av dem ikke gir korrekt status der og da.

Vent til oppdateringen er ferdig.
Hvis det da står meldinger "aktive", så kan du ta dem mer seriøst.
#9
Sitat fra: Muffinman på mandag 13. mai 2019, klokken 13:00
:
:
:

Meget bra testet  :+1:
Takk for at du deler.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp! Alarmen går hele tiden!
lørdag 11. mai 2019, klokken 19:41
Kan man plukke en sikring? Som fjerner støy i det minste...
#11
Jeg har hatt min i dyp dvale et par ganger. Har vært snakk om drøye 2 uker uten å røre bilen. Og jeg hadde aktivert alt av strømsparing jeg kunne finne, men ikke power-off.

Da har den ikke kommet til live av seg selv når jeg åpner fører-døra.

  • Storskjermen forblir svart
  • Lilleskjermen har en melding om at ting starter og at jeg kan trå inn bremsen når meldingen forsvinner.

Den meldingen forsvinner ikke etter 10-15 minutter. Og da gidder jeg ikke vente lengre.

Lille-skjermen får seg en reset. Og storskjermen får seg en reset.

Etter det har alt fungert normalt.
#12
Sitat fra: Jarv!s på fredag 26. april 2019, klokken 15:01
Sant, men bedriften er ikke interessert i å investere i noe nyere løsning. Derfor kostnadsfri løsning for øyeblikket.
Kanskje det vil bli gjort endringer senere, men for øyeblikket på jakt etter løsning i form av "booking" av ladere.

Trenger ikke investere masse for å ta betaling for lading.


  • De som ønsker å benytte ladere på jobben må betale X antall kroner i måneden
  • Alle som har betalt for slik lading listes opp et sted som alle kan se.
  • "Snikere" bør være relativt "synlige"

Det burde fjerne en del av de som bare lader fordi det er gratis. Og det koster vel heller ikke noe særlig å administrere.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mangler løftepunkter for jekk
torsdag 25. april 2019, klokken 17:53
Sitat fra: PR på onsdag 24. april 2019, klokken 22:43
.....
Merkelig om de skal falle av vel..?

Du må aldri la deg forbause når det gjelder sammenskruvingen av en Tesla  ;) :D
#14
Lading av Tesla / Sv: Hastighet på SuC redusert fra 115 til 90 kw
onsdag 24. april 2019, klokken 20:44
Nå er det vel mulig å trekke dette litt i andre retningen også.

Hvor mye bedre hadde batteriet vært om Tesla helt fra starten hadde en begrensning på 90kW?


Slik det er nå så skryter dem opp ladeeffekten for å selge massevis av biler og overgå andre elbilprodusenter ved å tillatte rundt 120kW ladeeffekt en stund. På bekosning av holdbareheten på batteriet over lengre tid.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mangler løftepunkter for jekk
onsdag 24. april 2019, klokken 20:32
Er det første hjulbytte på bilen?

Det jeg lurer på er om dette er noe som har falt av eller om det aldri har vært korrekt montert fra fabrikken?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA