Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mhal

#16
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Firma og offentlig hurtiglader
mandag 14. april 2014, klokken 00:01
Som forbruker er låg pris alltid viktig. Som elbilist er tilgang på lading viktigst. Derfor tror jeg det er helt kurrant å prise tilfeldig lading som bensin, mens det bør vere rabattordninger for fastbrukere. Basislading på 10 a bør koste litt mer en strømmen heime. Mens hurtiglading børe være dyrere.
#17
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Firma og offentlig hurtiglader
søndag 13. april 2014, klokken 23:47
Eg trur at så lenge det er gratis å bruke offentlige ladestasjoner er det ingen som vil invistere selv.  Blir det enten for dyrt, eller vanskelig å komme til (også for dyrt). Vil profesjonelle aktører begynne å invistere selv.
#18
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Firma og offentlig hurtiglader
søndag 13. april 2014, klokken 23:34
Derfor er det viktig at det er så god butikk å drive ladestasjon at tilbudet kan utvides. Blir det for dyrt for storbrukere invisterer dei selv.
#19
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Firma og offentlig hurtiglader
søndag 13. april 2014, klokken 23:17
Det bøt vere fritt for alle som trenger lading å bruke offentlige ladestasjoner.  Blir pågangen for stor og prisen på lading slik at det er lønsomt å drive ladestasjoner. Vil dette gangne alle.
#20
Enkle batterispørsmål / Sv: Rekkevidde 190km
fredag 11. april 2014, klokken 21:01
Det kommer. Men først må alle ha 200 km batteri, så blir det 250 osv.
#21
Kan bli vanskelig å ta forandringer i strømnettet over på Tesla.

Men det kan vel hende at Tesla finner på en måte å nyttiggjøre seg 3 fas 230V for å ha ett godt produkt å tilby.
#22
Ett annet moment er vel og at i miniputtmarkedet Norge har El bilen avgiftsmessige konkuransefortinn.

I andre land er det vel fortsatt billigere med fosilmotor som rekkeviddeforlenger, og hybrider blir alternativet hvis en treng noe mer enn en bybil.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trygt bilhold med Tesla
torsdag 10. april 2014, klokken 12:28
Søkt problemstilling. Er ikke noe som opptar bilprodusenter veldig, det kommer jo nye modeller og forbedringer som vi stadig har lyst på.
#24
Mannen på dekksenteret går ikke ut over anbefalingene fra produsent for at du ikke skal komme tilbake og klage på stor slitasje. Det bør være ett hint. Ellers går det sikker greit med moderat høgere trykk f.eks 10 %, men på egen risiko.
#25
Mer km. Men det er paa grunn av at begge velger aa bruke Tesla om kveldene  :)
#26
Pr. idag er vel det bortimot ikke eksisterende. Men en gang i femtiden vil det slå til og bli den største kostnaden.
#27
Lading av Tesla / Sv: Treg supercharger på Lillehammer?
mandag 07. april 2014, klokken 09:03
Hvordan virker egentlig superchargerne? Forstår at dei i utlandet er bygget opp på en batteripakke som lades av solcelle panel på taket.

Er det batteripakke i Norge og som treglades for å spare effekt, og som kan gå tom mot slutten av en utfartshelg?
#28
Lading av Tesla / Sv: Ladestasjoner på KIWI
lørdag 05. april 2014, klokken 09:04
Ser ikke vekk fra at KIWI vil lage egne ladetids regler som tillpasses handlemønsteret. eks max 30 min pr lading.

Dei vil jo vere interressert i at flest mulig kommer innom.
#29
Synes ikke regelen med søk først spør etterpå er veldig vanskelig.
#30
Problemet er vel at å ikke ta det alvorlig er ugjenkallelig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA