Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - erot

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Yacht floor i pre facelift
onsdag 13. juni 2018, klokken 13:12
Jeg savner teppet i midten, så om noen har en teppebit i ok stand de vil selge meg så send en PM.
#2
Sitat fra: Cobra på torsdag 02. november 2017, klokken 11:17
Sitat fra: erot på tirsdag 29. november 2016, klokken 02:17
Et evig tilbakevendende problem med en enkel løsning. Nevnt over, men jeg stemmer i igjen: Gå til et hjulstillingsverksted som kan sine ting. Bilene er individuelle, men du får det rimelig bra da. Min første som var rwd fikk vi helt ned i 2/3 av laveste verdi på negativ camber (altså godt utenfor original spec), så ble spissing satt tilsvarende, nesten null. Den bilen hadde 100% jevn slitasje over hele banen på alle fire med 285-dekk bak og aktiv kjøring. Siste bil er dual og den fikk vi bare ned på rett under minimum. Ørlite mer spissing for å kompensere, men den sliter ganske fint den også. Får nesten 30 000 km ut av et sett Michelin PSS.

Spissing er viktigere enn camber.

...og verkstedet du bruker heter..?
Kjekt for oss andre å vite hvor vi skal gå når Tesla ikke vil spille på lag.
Antar du tok kontrollen med 285 montert bak?

Kai

285 bak ja. Verkstedet er ErAn på Søfteland i Bergen.
#3
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.
tirsdag 29. november 2016, klokken 02:17
Et evig tilbakevendende problem med en enkel løsning. Nevnt over, men jeg stemmer i igjen: Gå til et hjulstillingsverksted som kan sine ting. Bilene er individuelle, men du får det rimelig bra da. Min første som var rwd fikk vi helt ned i 2/3 av laveste verdi på negativ camber (altså godt utenfor original spec), så ble spissing satt tilsvarende, nesten null. Den bilen hadde 100% jevn slitasje over hele banen på alle fire med 285-dekk bak og aktiv kjøring. Siste bil er dual og den fikk vi bare ned på rett under minimum. Ørlite mer spissing for å kompensere, men den sliter ganske fint den også. Får nesten 30 000 km ut av et sett Michelin PSS.

Spissing er viktigere enn camber.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v8.0
lørdag 23. juli 2016, klokken 02:07
Har ikke gjort det før med mindre nylig update har endret det. Mangel på lukt skyldes bare gode filtre. I lange tunneler vil du sannsynligvis merke litt. Med tanke på at BMW har hatt det i over 20 år så er det kanskje på tide å implementere.
#5
ET30 sitter også mye finere på bilen enn 35 eller 40  ;)
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
lørdag 23. juli 2016, klokken 01:45
Ligg i alle fall laaaangt unna Carma bil. Sikkert ok for kjøp, men ikke for salg. De brøt så mange regler for god skikk ift kjøp og salg at det var en parodi. Kostet meg utrolig mye tid og frustrasjon.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Del dine Equalizer-innstillinger
lørdag 28. mai 2016, klokken 15:35
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 28. mai 2016, klokken 09:06
Sitat fra: tkjoerlaug på lørdag 28. mai 2016, klokken 08:49
Har standard anlegg og har +6 på bass og +1 på diskant, og har en nokså bred musikksmak innenfor pop, rock, jazz og r&b. Jeg er forholdsvis glad i bass og dyp bass og synes det blir litt tamt på 0. Det samme synes jeg gjelder ultra-hifi, som jeg har kjørt rundt med i en loaner i 3 uker. Der tror jeg at jeg hadde bass på +7-8.

Oj, det var mye ;)

Jeg hører også på mye musikk med mye bass, i hovedsak house. Har lydpakken. Bass på +1, mid på 0 og treble på -1 mener jeg den står på.

Samme her. Lydpakke og +1, 0 og -1 og fader mellom 14 og 20. Synes ikke Dolbyen fungerer så bra, men om jeg bruker den blir det fader litt lenger bak, mellom 8 og 14, og +1,5... 0 og -1,5
#8
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mai 2016, klokken 23:20
Nysgjerrig. Hvorfor?

Gikk forresten løs på min i dag med trykkluft og diverse remedier. Ble som ny.

Enkel forklaring: Liker ikke det blanke gulvet, ingen av variantene. Teppet som går i ett med resten av gulvet var perfekt. Penere, lunere og mer praktisk (bortsett fra litt glatt).

Alt var bedre før i tiden  ;D
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Solfilm på Model S
tirsdag 24. mai 2016, klokken 23:28
Ja, gjør det. Har hatt 50/30/20 og 50/35 på mine to. Begge deler ser perfekt ut. Ikke for mørkt framme til at det blir påfallende eller upraktisk, gradvis usynlig overgang og ikke så mørkt at det blir harry. 20 på bakruta er ok siden den er en forlengelse av taket, men 35 ser fint ut det også.
#10
Ønsker å kjøpe teppebiten i gulvet på midtkonsoll som de første par års Model S har.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: piggdekk vs piggfri dekk
lørdag 21. mai 2016, klokken 22:29
Noen få trenger pigg, men for de fleste er det helt unødvendig. Selv grøsser jeg ved lyden av metall mot asfalt... knatt knatt knatt knatt. Hørte en i dag faktisk  ???
#12
Bilen vet jo hvilken vei den står parkert. Kan vel ikke klare det med en antenne, eller har den kompass også?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ultra HiFi Lydpakke
søndag 08. mai 2016, klokken 00:08
Sitat fra: Trustno1 på lørdag 07. mai 2016, klokken 17:26
Raskeste måten å spille inn på er å sette på en tonegenerator som lager en sinustone på en av de laveste frekvensene elementene er delt av på, og sette denne på relativt høyt volum.

Ikke spesielt givende å høre på, men det er iallefall det mest effektive :)

Black metal fungerer også veldig bra :) Ironisk nok tett opp til white noise.
#14
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 01. mai 2016, klokken 19:02
Sitat fra: kjolnerdomen på lørdag 23. april 2016, klokken 22:18
Da var hjulene på bilen - veldig fornøyd

Ser bra ut! Hva er bredde og innpress på felgene? Setter pris på om du gidder å ta enda flere bilder på litt avstand, f.eks rett fra siden og nesten rett bakfra (så du ser langs siden). Vurderer å gå fra 21 til 20 med samme dekkdimensjoner.
#15
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Vis frem dine sommerhjul (Bilder)
søndag 24. april 2016, klokken 19:25
Sitat fra: HelectriC på søndag 24. april 2016, klokken 16:35
stor forskjell på forbruk med de dekkene bak? Jeg har samme bredde på de nye 21" som jeg hadde på de gamle 19, 245mm, men forbruket har gått upp vesentlig.

Jeg har ikke fått sammenlignet med 19" sommer, bare vinter, men har alltid fått fin rekkevidde med disse hjulene, omtrent samme som 19" vinter. Michelin PSS er kanondekk som er gode på både støy og rullemotstand. Det hjelper også å ha bra med luft i og korrekt spissing på begge hjulpar.


Sitat fra: mp352 på søndag 24. april 2016, klokken 17:40
Finner bare bilde av en noe skitten utgave her, HelectriC. Sikkert enklere å treffe på hvit enn mange andre farger, men er i alle fall topp fornøyd.

Hvit skal være enkelt ja, og mørkeblå som jeg hadde før var også en enkel farge å matche. Midnight silver er mye vanskeligere fordi det er en svært sammensatt farge med høy grad av metallic. Da er det helt nødvendig at plasten blir behandlet med filler og pusset 100% glatt, ellers kan du få stor fargeforskjell.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA