Søkte men kunne ikke finne noe spesifikt. Erindrer jo at mange har hatt dette problemet. Hatt graving rundt huset så bilen har ikke stått tilkoblet lading store deler av den siste uka. Ladet litt i helga og kjørte bilen ned til 5 mils rekkevidde i går før jeg ladet den igjen i natt.
"Car needs service", "12 V battery low" og "Car may not restart" er meldingene jeg har fått.
Pga gravingen står bilen hos naboen. Er det noen som har noe tips? Mener å huske at enkelte har koblet til vedlikeholdslader bak nosecone for å lade 12 V batteriet som igjen har fjernet feilmeldingene. Eller ta med en lang skjøteledning og koble til ordinær lading med UMCen?!
Eller må jeg bite i gresset og ta ydmykelsen med at bilen blir hentet hos naboen på flatbed og være uten Tesla i maange dager... grøss...
Ringte Tesla roadsideservice. Ba meg åpne ladeluka, lukke den og trykke på bremsen. Personen sa utifra dette at det måtte være noen underliggende problemer og at bilen må hentes og fraktes inn til Drammen for service!?
Virker drastisk å måtte frakte bilen inn. Skulle tro at å bytte ut 12V batteriet kunne hjulpet men hva vet jeg...
"Car needs service", "12 V battery low" og "Car may not restart" er meldingene jeg har fått.
Pga gravingen står bilen hos naboen. Er det noen som har noe tips? Mener å huske at enkelte har koblet til vedlikeholdslader bak nosecone for å lade 12 V batteriet som igjen har fjernet feilmeldingene. Eller ta med en lang skjøteledning og koble til ordinær lading med UMCen?!
Eller må jeg bite i gresset og ta ydmykelsen med at bilen blir hentet hos naboen på flatbed og være uten Tesla i maange dager... grøss...
Ringte Tesla roadsideservice. Ba meg åpne ladeluka, lukke den og trykke på bremsen. Personen sa utifra dette at det måtte være noen underliggende problemer og at bilen må hentes og fraktes inn til Drammen for service!?
Virker drastisk å måtte frakte bilen inn. Skulle tro at å bytte ut 12V batteriet kunne hjulpet men hva vet jeg...