Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hetlsh

#16
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
søndag 17. januar 2016, klokken 11:22
Sitat fra: pej på søndag 17. januar 2016, klokken 11:06
Det er nå feil på min sen-2015 85D. Klanker som bare det. Tror de famler i blinde fortsatt...

S85D har ikke spline lenger slik som på de store DU'ene
. Det er en hel aksling som gjør forbindelsen. Det er nok noe annet som er løst eller bare stabiliseringskontroll ESP som slår inn og lager klakk lyd hvis det er glatt som er helt normalt?. Det har skjedd på min også og da konkluderte Tesla med at det var ESP klakk lyd og jeg har kjørt 37.000 km etter det uten problemer
#17
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
fredag 15. januar 2016, klokken 23:19
Er det noen som har vinterpakke på nye biler og hvordan er dysene i 60-80 km/t. Gir de nok væske til å få vasket vinduene bra? Sprer dysene eller er det fremdeles 4-stråler?
#18
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mulig å bytte til ny type spyledyser?
fredag 15. januar 2016, klokken 23:01
Jeg har vinterpakke og oppvarmede dyser med totalt fire enkle tykke stråler. Det har vært vanskelig å få de til å fungere i hastigheter over 30 km/t pga lufttrykket presser dem ned. Ser at de bilene uten vinterpakke har bedre spredning. Men de uten vinterpakke fryser lett til og virker ikke ved noen få minus. Dette er forresten helt identisk problem på mercedes med og uten varme i dysene. (Har hatt mercedes i 25 år før Tesla). Mistenker at det er de samme dysene i Tesla? Finnes det nye dyser som er bedre og som både sprer bra og har varmekabel, eller må mann ha enkle stråler for at de ikke skal fryse? Kan ikke Tesla programmere vindusviskerne til å vente noen ekstra sekunder før vindusviskeren starter da ville det kanskje vært nok spylervæske på selve vinduet og viskerbladet selv om de blir presset ned i fart?
#19
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ingen feil/problemer
torsdag 07. januar 2016, klokken 19:43
I dag var min P85+ på 2 års service på Forus og 41.000 km. Det eneste var justering av en spylerstråle som jeg ønsket litt høyere opp på vinduet, ellers vanlig skifte av kupefilter, bremsevæske og vindusviskere som er omtrent det eneste som skiftes på en Tesla. Utfordringen er at de ikke alltid henger med i service avdelingen pga. lite erfaring og bagateller blir unødvendig kostbare å utbedre.

Bilen kom tilbake nyvasket innvendig og utvendig. Herlig nybil følelse. Leiebilen jeg fikk var en MB E250CDI og det er det eneste jeg kan klage på. Makan til rakling fra 4'ern. Mener de sa at vi skulle få Tesla som lånebil når jeg kjøpte i 2013?
#20
Jeg har 18000 km med P85+. Nå er det 3-4mm igjen bak og 5-6 mm foran. Greit nok med tanke på noen av de riv startene jeg har hatt. Kan nok doble levetiden, men det er ikke like gøy. ;D
#21
Model S 2013 - 2022 / Sv: Støymåling Audi A6 vs TMS
søndag 27. juli 2014, klokken 23:57
Sitat fra: Harlex på fredag 25. juli 2014, klokken 22:50
Det pussige med Teslaen min er at i området ca 115 km/t til 130 km/t så kommer det en ulelyd... Dette er erfaring etter de siste dagers kjøring (2800 km) på Autobahn og tilsvarende...Antar det er fra dekk... Goodyear 19"....men over 130 km/t så forsvinner lyden på en måte... Og under 115 km/t er det stille... Pussig... Har dette vært diskutert og konkludert rundt?

Vi er nå i Danmark og var en liten tur i Tyskland. Vi har også tilsvarende med P85+ med 21" originale Michelin dekk. Mulig at det kan være noe resonans? Lyden var litt som "Begynnende hull i eksospotten"
#22
Du vil i så fall bli den første av 35000 biler som opplever dette da vi ellers hadde lest om dette allerede.
#23
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjul tar borti innerskjermen
onsdag 25. juni 2014, klokken 21:25
Forresten, Er det ikke 20mm forskjell på innpress på de bakre felgene i forhold til de fremre på Tesla P85+++ Har du P85+ Kan du ha montert feil hjul fremme? ;D :-X
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjul tar borti innerskjermen
onsdag 25. juni 2014, klokken 21:15
Mercedes e-class V6 2009 mod sliter de nedre bærekulene med 18" felger. De sier ca. 70.000km i gjennomsnitt. Hørte foresten fortsatt klunkelyden på Mercedesen og tror at de skiftet bærekulene litt tidlig og pga sprekker i gummien. Mistenker den bolten med spor i den store foringen. Det kan være en slik løs bolt som medfører at det ovale hullet har mistet taggene og glir frem og tilbake på bolten. Teslaen er også en tung bil med store hjul. Det amerikanske Tesla forumet vil ha diskutert problemer med bærekulene hvis det var større slitasje enn normalt der. Det har jeg ikke sett til nå.
#25
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjul tar borti innerskjermen
onsdag 25. juni 2014, klokken 21:00
Muffinman. Det var noe på det amerikanske forumet om at de boltene som går gjennom de store foringene mot karosseriet manglet et spor i bolten slik at sporingen kunne endre seg hvis bolten løsnet da hullene i foringene er ovale for å kunne justere. Mercedes E-class som kona kjører, har slike spor som hindrer at den flytter seg hvis bolten løsner. Trodde Tesla hadde fikset dette på de norske Tesla bilene. Kan du be verkstedet som utfører forhjulstillingskontrollen hos deg ved å sjekke dette ved å løsne en av de store boltene i de største foringene? Det bør være langsgående kileformete spor langs bolten slik som Mercedes har. Fint om du bekrefter?
#26
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjul tar borti innerskjermen
onsdag 25. juni 2014, klokken 20:37
Bærekulene eller foringer kan være slitt eller løse bolter som justerer sporingen. Jeg skiftet bærekulene i går på Mercedes E-class pga. ulyd ved rygging og klunking ved store rattutslag og kun etter 30.000 km. Muligens pga skade på mansjett som holder fett inne i bærekulene. Det kostet Nok 9500,- hos Mercedes. Det ga mye stygge lyder ved dårlig underlag også og vibrasjoner og rumling ved noen hastigheter omkring både 40km/t og 70 km/t pga. resonans. Dekket ble også ødelagt med sprekk i innersiden.
#27
På det amerikanskeforumet så var det noen som hadde slark og klunk lyder. Det viste seg å komme fra en serie biler produsert med feil hardhet på skive eller manglende underlagsskive under de store mutterene som holder drivakslingene slik at disse løsnet. Kan være greit å sjekke ut dette sammen med bolter i foringene som holder driv unit hvis det virker som noe er løst.
#28
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ulyd fra Drivverk
søndag 22. juni 2014, klokken 22:43
Trodde i går at jeg hadde fått den lave brummingen som lyder som hull i eksospotta, som en annen her har beskrevet, men det viste seg å være en Ford Mustang som lå to biler foran som laget den lyden ;D

Fant denne forklaringen på ulyd på nettet:

Raspy Noise During Hard Acceleration:
Tesla technicians confirmed there is no fault with drive unit (main electric motor) which was our main worry going in. Instead they re-routed and secured some logic harnesses in accordance with a recent repair bulletin to reduce the chance of contact at various points between the subframe and body. They also reported feathered wear on the tires that were contributing a hum. They felt especially good about this theory after temporarily fitting a completely different set of wheels and tires for a quick check.
Pay Type: Warranty

#29
Hvis lyden du har er annerledes enn "Back to the Future" lyden, som jeg synes er
#30
Hvis lyden vi har opptil 15km/t forsvinner når turtall øker og vi bare har et gir, da kan det ikke være mekanisk. Lagerlyd eller lyd fra tannhjul vil bare øke når turtall øker er min erfaring fra andre biler jeg har hatt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA