Var det kun de som tok leveranse fra 15 desember og ut året som fikk 10000 km gratis lading?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Kim- på onsdag 11. januar 2023, klokken 22:12
Servicesak?
Sitat fra: keepitsimple på fredag 06. januar 2023, klokken 09:57
Til dere som ikke kjøpt bil enda og ser denne tråden.
Det er ikke vanskelig. Kjør med god avstand til neste bil og slipp ikke foten fra gasspedalen på 0.1 sek uten litt mer rolig.
Sitat fra: RJK på fredag 30. desember 2022, klokken 18:58
"alt du sa"
Sitat fra: DagfinnN på fredag 30. desember 2022, klokken 18:25
Er du veldig god til spå, eller har du tenkt å levere inn bilen neste uke?
Hvis det første gjelder, så tips meg gjerne om hvilke aksjefond jeg skal gå inn i.
Sitat fra: RJK på fredag 30. desember 2022, klokken 16:39
Vil gjerne påpeke at mange er vant med å slippe gassen når de føler de mister kontrollen. Da gjør man minst like stor feil som om man skulle bråtrampet ned bremsepedalen. Begge deler fører automatisk til slipp om det er glatt nok, og blir da å kjøre bilen feil.
Poenget med å må lære seg å kjøre med regen på maks, er at om du går litt for hardt på med å slippe gassen, så retter du opp denne feilen ved å gi mer gass. som vil være som å gå av bremsen litt. Bilen gir ikke mer gass og øker problemet, så lenge du ikke gir mer gass enn du i utgangspunktet hadde.
Det er altså samspillet med å dempe farta litt og ikke for mye, som gir en langt bedre kontroll, fordi du gjør alt med gasspedalen. Å slippe gassen lett, er som å trykke lett på bremsepedalen, enda mindre er det nesten som å ha bilen i fri, mens å slippe mer på gasspedalen er som å trykke hardere på bremsepedalen.
Gjort rett, er dette som å balansere bilen med gass, clutch og brems i kombo, men du gjør det altså ved å bare benytte gassen med mer fintfølelse. Og fordelen er at man samtidig har hendene på rattet og kan styre oppi det hele.
Totalt mener jeg man som sagt gjør dette langt bedre enn man får til med å bare slippe gass og ev. trykke inn clutch på en bil uten regen-mulighet. Men det fordrer altså at man spiller på lag med bilen fremfor å "motarbeide" den.
Bruk av N er en siste mulighet når du føler du ikke klarer dette samspillet, og bare vil la bilen trille ned i fart uten assistanse. I en nedoverbakke kan det dog være langt skumlere.
Sitat fra: olavxxx på fredag 30. desember 2022, klokken 15:45
Det er nok bare folk som ikke er vant med biler som er en anelse overstyrt.
Man må kanskje også reflektere over at man tross alt kjører en bil med vanvittig mye power, høy vekt osv.
Mange kommer gjerne fra fossil Toyota osv med forhjulstrekk og så blir de skremt når de får pittelitt overstyring i Teslaen.
MEN: jeg vil si de er sykt lettkjørte.
På min 3P som står i oppkjørselen her, kan jeg skru ned regen. Jeg har aldri skrudd ned regen på den.
At noen folk vil ha mulighet for å skru ned regen, evt sette på terrengassistent osv er helt greit.
Så da kan de jo vurdere de SEXY buttons. Selv om man kan slå på terrengassistent via manyen, så kan man jo gjøre andre ting med de knappene også (ting som er i menyen, men at man ikke gidder så mange klikk på skjermen).
Sitat fra: geear på fredag 30. desember 2022, klokken 16:27
Plagsomt forstår jeg, men trafikkfarlig å måtte gi et trykk på spaken? Du kan jo trykke flere ganger også om du vil det. Er ikke så mange år siden det ikke var regnsensorer i det hele tatt, da måtte man fortsatt betjene viskerne manuelt.
PS: Ser ut som kona di sitter i førersete mens hun filmer.