Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rsomby

#46
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 26. juni 2018, klokken 01:33
Sitat fra: Slettix på mandag 25. juni 2018, klokken 18:56
Sitat fra: hELgenen på søndag 24. juni 2018, klokken 15:33
Sitat fra: HKS på søndag 24. juni 2018, klokken 13:12
Jepp, diesel i X3, og plug-in hybrid på XC60.

Synes det er ganske tvilsomt å anbefale en dieselbil i 2018, da følger man ikke særlig med. X3 leveres sikkert med bensinmotor.

Enig at det er snodig å anbefale en diesel foran de andre. Men det er ikke synsing dette med problemer for TMX.  Jeg undersøkte dette grundig ifb. Med min bestilling og ble så skremt at jeg trakk bestilling. Tesla har enorme utfordringer med kvalitet og er ikke fungerende mhp. Service pga lav tilgang på deler. Tesla MÅ ta grep her. Jeg synes TMX er en super bil,men dersom feil skulle oppstå vil jeg ha det rettet relativt raskt. Å vente mer enn 2 uker på time avtale er egentlig uhørt og når bilen først kommer inn så bør feil rettes innen 1 uke. Har selv levert bulkede biler til biloppretter og det tar ikke ukevis å fikse disse når deler er tilgjengelig

Har hatt en fullt utstyrt BMW X3 med null problemer gjennom 3 år før jeg byttet til en Model X.
Er enig i vurderingen din om at service-nivået til Tesla ikke er godt nok, og milevis bak BMW pr i dag.

Bilen min er nå på service og har vært det i en måned allerede. Måtte vente i flere måneder før jeg fikk time også, så jeg har forståelse for konklusjonen din.
Men jeg angrer slett ikke på at jeg byttet fra BMW til Tesla, og hadde glatt gått for en Model X på nytt igjen i dag også. Synes den er det beste alternativet når alt kommer til alt. Servicen har jeg også troen på blir bedre når ting får stabilisert seg - de har rett og slett solgt mer biler enn de klarer å håndtere.
Jeg er i hvert fall villig til å gi dem litt slack enn så lenge.

Service var bra i 2014. Etter det har vi ventet slik du sier nå med troen på at ting blir bedre når det får stabilisert seg. Sorry, det er feil, og det blir bare verre.
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteripakker som tar kvelden
fredag 15. juni 2018, klokken 12:33
Sitat fra: eleseus på tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:56
Nå har også mitt batteri tatt kvelden. Bilen ville ikke starte og måtte hentes av NAF.

En TMS 90D fra 2015 med kun 28.000 km på telleren. Det har vært få ladinger til 100% og få hurtigladinger. Må være noe annet som gir feilen.

Tesla sier det tar flere uker å få byttebatteri fra Nederland. Da ligger det an til ferie i en fossilgolf.  >:(

Har lest om noen som får lånebatteri. Er det vanlig?

Jeg fikk lånebatteri umiddelbart, og solgte bilen kort tid etterpå med dette. Ny kjøper så det med lånebatteri som en fordel og helt uproblematisk. De estimerte ca 6-12mnd før de byttet tilbake. Om det er gjort har jeg ingen peiling på.
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: Batteripakker som tar kvelden
tirsdag 12. juni 2018, klokken 13:57
Sitat fra: Hodetelefoner på tirsdag 12. juni 2018, klokken 11:48
Tull. Dette har absolutt ikke noe med cellene å gjøre. Eller hvordan man håndtere batteriet.
Cellene er ikke problemet. Feil med sensor / kort inne i batteri pakken.
To tilfeller hvor dette har oppstått etter at bilene har stått en stund.
Temperatur sensor feil.

Jeg har hatt en sånn feil, en tempsensor som viste -273" og gjorde at bilen ble stående. Dette skjedde bare når batteriet ble hardt belastet eller ved langkjøring over typisk 6+timer. Hver gang vi var på langtur ble det leiebil og flatbedtruck. Ah, those were the days...
#49
e-Golf / Sv: Små pirk etter å ha eid eGolf i 3 uker.
tirsdag 05. juni 2018, klokken 14:45
Greit jeg får ta en prat med service igjen. Har byttet radar foran allerede.

En annen ting, er det noen som opplever knirking ved kjøring over fartshumper ol.?
Jeg må kjøre ganske (unormalt) rolig for å ikke fremprovosere dette.
#50
Tesla / Sv: Nytt eik interiør til krem
mandag 04. juni 2018, klokken 08:23
Må bare beise sjarken...
#51
Tesla / Sv: Nytt eik interiør til krem
torsdag 31. mai 2018, klokken 11:28
Sitat fra: jkirkebo på mandag 28. mai 2018, klokken 11:32
Sitat fra: CaZpaH på søndag 27. mai 2018, klokken 21:24
Ikke meningen å tråkke på noen tær. Men fikk skikkelig båt-assosiasjoner med den tre-looken der  :o

Enig, ikke noe jeg hadde vurdert å kjøpe bilen med. Vi vurderer Model 3 men foreløpig ser det ikke ut som det går an å kombinere premium-pakke med trefritt interiør. Det kan bli et problem...

Jeg tenker det samme, men løsninger blir da kanskje å foliere dette.
#52
e-Golf / Sv: Leveringstid Østlandet
torsdag 31. mai 2018, klokken 11:26
det er i praksis ingen forskjell på leveringstider rundt om i landet. Se tråden for forventet leveringstid
#53
e-Golf / Sv: Små pirk etter å ha eid eGolf i 3 uker.
torsdag 31. mai 2018, klokken 11:25
Hvordan oppdaterer du kart?

En ting som plager meg litt med ACC er at den stopper så hardt/plutselig ved lav fart eller køkjøring. En siger rolig fremover i 5kmt så plutselig hugger den inn bremsen. Kunne godt ha stoppet litt mykere, er bare irriterende å ha den på ved køkjøring.
#54
Tesla / Sv: Nytt eik interiør til krem
mandag 28. mai 2018, klokken 09:16
Jeg er enig med at gummimatter bør unngås. Stoffmattene tåler det meste og kan vaskes. I værste fall byttes. Og dette eik interiøret, og forsåvidt også alt annet "tre-interiør" bare skriker gammel gubbebil... samme med beige interiør. Likte best den lysegrå nyansen som var en stund, ikke helt hvit, men kanskje litt lettere å holde fin.
#55
Hjelper ikke med mange bukker når de som jobber der ikke klarer å fikse biler.
Jeg gikk lei av å få tilbake uten at feil var fikset, gav opp og solgte bilen. Ikke angret på det.
#56
e-Golf / Sv: Er det noe «fare» å kjøpe importert ny e-Golf?
onsdag 23. mai 2018, klokken 09:59
En bruktbilimportør som har et snev av forretningsans kjøper 5 års garanti før han tar bilen til norge.
Jeg kjenner til endel bilsjapper i bergensområdet som konsekvent kun selger importerte biler med 5 års garanti. Da unngår de all usikkerheten rundt problemet.
#57
e-Golf / Sv: Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?
fredag 06. april 2018, klokken 10:20
Du kan godt si myter og tull, og jeg er enig i det. Men når du skal selge bilen igjen så møter du en kjøpermasse hvor denne skepsisen fremdeles sitter igjen, så en kan ikke bare se bort fra det.
#58
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 27. mars 2018, klokken 15:21
E-Golfen er god å kjøre ja, enig i det. Veldig begeistret for setene. En god bil rett og slett.

Blir kanskje lengre ventetid men jeg tror endel av de funksjonene blir introdusert lenge før bestillinger for norge åpner. Skal ha AWD, EAP, premium, og longrange, så får vi se med resten hva som blir mulig og kan forsvares av priser osv...
#59
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
tirsdag 27. mars 2018, klokken 14:26
Det er jo enkelt. Ingen andre pene elbiler med 500km rekkevidde med sånne krefter som kan brukes som en primærbil på markedet. Og med touchskjermen/teknologien og oppdateringer over nettet så er de langt foran.

Konkurrentene er enten alt for små (trillinger og up), med tulledører og full av plast (i3), eller så ser de ikke ut (leaf1og2, tildels kia soul), eller så har de ikke hurtiglading eller god nok rekkevidde (B-electric). Eller så er det 1 år bestillingstid på de, evt så får du ikke bestilt de (ampera-e, ionic).

De 4 siste årene har jeg hatt 2 tesla model s, 85 og 90D, og en MB B-Electric. På Teslaene var produksjonskvaliteten langt under par på paneltilpasninger, og mye støy på 2014 modellen. 90D var en flott bil og var veldig godt skrudd sammen på interøret (desverre ikke på eksteriør), ikke en eneste skramlelyd uansett volum og bassbost, og veldig godt støydempet. Den hadde noe småplukk som tesla ikke klarte å fikse helt opp i, men som sikkert ikke alle hadde hengt seg opp i, men når jeg kjøper en bil til nesten 900.000 så skal den være tilnærmet feilfri. Skulle helst ha beholdt denne frem til model 3 kom, men den måtte selges da jeg plutselig trengte cash bundet opp i bilen til andre ting  :(

MB B-Electric var en god familiebil (mamma-bil) med plass til barnevognen bak uten å ta den sammen, men hadde tildels mye støy, og alt for kort rekkevidde på vinteren.
Nå kjører jeg en egolf FL i påvente av at model 3 dukker opp. Er positivt overrasket sålangt, den er feilfri, godt skrudd sammen og støysvak, men litt treg, og litt for liten og litt for kort rekkevidde når en skal på langtur.

På en lengre bilferie gjennom flere land er det nok bare tesla som er et el-alternativ i dag, da mest pga ladenettverk og ladehastighet.

Derav ønsker jeg meg enda en Tesla, litt mindre enn Model S, men med samme rekkevidden.
#60
Model 3 / Sv: Model 3 - bilder og smånytt.
mandag 26. mars 2018, klokken 14:43
Min erfaring med servicecenter, og her har jeg svart belte, er at de alltid er smilende og hyggelige. Men det er sjeldent de klarer å fikse opp i problemer innen rimelig tid, og ganske ofte de trenger både 2 og 3 og 4 forsøk på fikse feil. Har kastet bort utrolig mye tid på å kjøre frem og tilbake til servicecenter, vente på bil, kjøre bedritne lånebiler osv.

De får ett forsøk til med model 3. Bare håper den kommer før hele resten av bilindustrien har fått ut sine konkurrenter...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA