Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - rsomby

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 35
31
Model 3 / Sv: Har du eller vurderer du å kanselere TM3?
« på: Tirsdag 11. ſeptember 2018, klokken 12:09 »
etron frister litt ja. Blir mange gode alternativer fremover.

Glemte å si at jeg har hatt 2 helt nye model S også en 2014 og en 2016 modell. Nydelige biler etter facelift kom, men den blir alt for stor for våre behov, og de er langt fra feilfri... første sto 75 dager på servicesenter bare det første året  :-1:

32
Model 3 / Sv: Har du eller vurderer du å kanselere TM3?
« på: Tirsdag 11. ſeptember 2018, klokken 11:19 »
Avbestilt.

Bestilte samme dag det åpnet for bestillinger.

Har mistet troen for lenge siden, også ser jeg at det å få en rimelig variant av M3 hvor en kan konfigurere noe individuelt sikkert ikke kommer før om mange år. I det siste så blir alt bare mer og mer låst på konfig, altså ingen konfig, og nå tar de bort flere farger også for å prøve å øke produksjonen enda mer.

So long and thanks for all the fish...

33
Model 3 / Sv: Har du eller vurderer du å kanselere TM3?
« på: Onsdag 29. August 2018, klokken 13:34 »
Hovedgrunn til å velge tesla over tilsvarende konkurenter er tilgangen til ladenettverket. Ja, de andre lager ok biler de og, om du får tak i en, men de har ikke ladenettverket og dermed så er du fritt vilt mtp forskjellige ladetilbydere, abonnement lokalt osv. Håpløst mye tull om du skal på lengre turer.

34
Tesla / Sv: Finansiering nå Tesla/kampanje
« på: Tirsdag 14. August 2018, klokken 13:10 »
0,49% flytende rente i 3år på S/X 75D
0,99% flytende rente i 3år på S/X 100D

35
e-Golf / Sv: Carnet - for n'te gang
« på: Tirsdag 14. August 2018, klokken 13:06 »
Sendte en epost til møller uten å få svar. Så jeg fjernet bilen fra kontoen og la den til på nytt og det funket igjen. Kjedelig å måtte gå ut i bilen for å taste inn registreringskoden, men kjapp og enkel fiks.

36
e-Golf / Carnet - for n'te gang
« på: Torsdag 09. August 2018, klokken 20:40 »
Hei folkens. Har vært masse tråder om problemer med carnet, nå er det visst min tur. Har ikke hatt kontakt med bilen siden 1 aug. Er det noe som kan resettes eller lignende? Hjelper ikke å refreshe i appen også den varianten hvor en holder refresh i 3 sec.

Jeg har ikke hatt noen problemer med dette siden jeg fikk bilen, den er nå 1 år gammel, FL modell. Kjedelige greier...

37
Model 3 / Sv: Har du eller vurderer du å kanselere TM3?
« på: Torsdag 28. Juni 2018, klokken 13:42 »
Det finnes ingen fasit her (bortsett fra at det nok er idiotisk å bruke timevis på superlader for å spare småpenger på lading).
Det kan jeg skrive under på. Ellers kan fysisk arbeide være ganske tilfredsstillende for en som ellers sitter stille helle dagen, selv om det ikke alltid er økonomisk forsvarlig.

Tror nok det at folk er svært forskjellige gjør at det blir dumt å si at det er idiotisk å lade unødvendig på SC.
For eksempel: jeg bor ca 5min fra SC, men har også lading i garasjen hjemme og bruker det mest. Jeg har små barn. Jeg har stor interesse for musikk, en interesse som lider da jeg ikke lenger kan ha flott musikkanlegg stående i stuen uten at små barn plukker på det, og ikke kan spille med noe volum heller da små barn sover på kveld natt og på dagtid.
Jeg brukte å kjøre til SC typisk rundt/etter leggetid for å lytte til musikk og roe ned med litt alenetid bort fra hverdagens kjas og mas. Var fin lyd i lydpakken, spesielt på de tidligere modellene av Model S.
Men så ble det etterhvert uunngåelig at det var kø på denne SC'en da den ligger sentrumsnært, så da ble det mindre av det og...

Men fy, det var litt av en avsporing....   Ja, jeg vurderer å hoppe av model 3 toget. Jeg har mistet troen på Tesla og tror at alt de sliter med nå blir enda verre når model3 kommer til landet

38
e-Golf / Lasteholdere, hva anbefales?
« på: Torsdag 28. Juni 2018, klokken 10:14 »
Jeg ser det er rimelig med orginale lasteholdere fra vw, ca 2000kr. Men jeg fant ingen bilder av disse. Er det noen som har erfaringer med de orginale?
Jeg har også sett på Whispbar Flush som er lavtbyggende og svært aerodynamiske, koster litt mer men kanskje de er verdt det. Noen som har erfaringer med Whispbar Flush?




39
Tesla / Sv: Flere mandagsbiler hos Tesla enn hos andre?
« på: Onsdag 27. Juni 2018, klokken 01:18 »
Ok, da demrer det for meg hvorfor det jobber så få av din fars kaliber på verkstedene i dag. :o

 :o ??? ::) :-X

40
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« på: Onsdag 27. Juni 2018, klokken 01:10 »
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.

tragisk!

og signaturen er vel en knyttneve i trynet hver gang du ser den nå  :o

41
Model 3 / Sv: Produksjonstakt
« på: Tirsdag 26. Juni 2018, klokken 11:18 »
Alt står og faller på at produksjonskvaliteten på model3 blir bedre enn på S og X.

Da er det med gru en leser avslutningen på denne artikkelen:

“It’s preposterous,” Bernstein’s Warburton said. “I don’t think anyone’s seen anything like this outside of the military trying to service vehicles in a war zone. I pity any customer taking delivery of one of these cars. The quality will be shocking.”

42
Tesla / Sv: Flere mandagsbiler hos Tesla enn hos andre?
« på: Tirsdag 26. Juni 2018, klokken 11:04 »
Hadde en S85D i 2 år før jeg solgte den, hadde ingen problemer eller feil (var inne for noe setebeltesjekk recall en gang). Har nå en E-golf som skal inn til møller nå for 6. gang med problemer fra alt til infotainment/dab feil til lekkasje gjennom dører og knirk i alle slags foringer, men nå skal den inn for problemer med AC :( Gidder vanligvis ikke ramse opp alle problemer på forumet. Går heller til leverandør og ber de fikse det istedenfor.

Jeg har allergi mot å kjøpe VW-biler fordi ryktet til Møller er så dårlig. Men er det mulig det bare er jeg som er litt forutinntatt her. :)

Tror du finner både gode og dårlige erfaringer med de fleste produsenter hvis du ser gjennom diverse forum. Og du vil nok finne mye negativt om Tesla om du bare sjekker dette forumet og bruker det som beslutningsgrunnlag.
Jeg var langt fra fornøyd med 2 biler med flere store og masse småfeil, og spesielt et elendig service apparat. Men klart, om du får en feilfri bil så er jo alt bare en fryd.
Akkurat nå har jeg min første vw og har bare fått god service derfra. Måtte bytte bla. radar og fikk leiebil og god oppfølging, og det tok kun 1 døgn, som jeg forventet når bilen var 6mnd gammel.

43
Model S / Sv: Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene
« på: Tirsdag 26. Juni 2018, klokken 10:57 »
Veldig bra folk endelig får hva de har betalt for.
Skal vi ta noen kjappe veddemål på om dette blir gjennomført til oppsatt tid? Og at det ikke tar 14 dager+?

44
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: Tirsdag 26. Juni 2018, klokken 01:41 »
I følge denne linken har Tesla klart det. 5000 biler pr. uke er oppnådd.
Come on haters. Dere klarer sikkert å snu dette negativt også.
Hva med alle som har sagt at 1000 biler i uka er max som Tesla i all framtid klarer å produsere. Husker Lars slettet en del slike innlegg.
https://itavisen.no/2018/06/25/bil-tesla/

Jeg har aldri tvilt på at de kommer til å nå målet i produksjonen. Men ALT er avhengig av at de ikke har samme elendige kvaliteten som på S og X. Da kommer de til å knele helt, og da hjelper det ikke å pisse buksen med å love flotte nye flotte modeller med raketter i rumpen og what not. De sliter allerede i norge med å levere ut noen tusen biler mnd og alt i serviceapparatet lider av disse sprintene hvor alt kan unnskyldes med leveringsfokus.

Model 3 bestilling har jeg, men om det viser seg at de fremdeles levere tja kvalitet så går den rett på finn nå den tid kommer

45
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: Tirsdag 26. Juni 2018, klokken 01:33 »
Jepp, diesel i X3, og plug-in hybrid på XC60.

Synes det er ganske tvilsomt å anbefale en dieselbil i 2018, da følger man ikke særlig med. X3 leveres sikkert med bensinmotor.

Enig at det er snodig å anbefale en diesel foran de andre. Men det er ikke synsing dette med problemer for TMX.  Jeg undersøkte dette grundig ifb. Med min bestilling og ble så skremt at jeg trakk bestilling. Tesla har enorme utfordringer med kvalitet og er ikke fungerende mhp. Service pga lav tilgang på deler. Tesla MÅ ta grep her. Jeg synes TMX er en super bil,men dersom feil skulle oppstå vil jeg ha det rettet relativt raskt. Å vente mer enn 2 uker på time avtale er egentlig uhørt og når bilen først kommer inn så bør feil rettes innen 1 uke. Har selv levert bulkede biler til biloppretter og det tar ikke ukevis å fikse disse når deler er tilgjengelig

Har hatt en fullt utstyrt BMW X3 med null problemer gjennom 3 år før jeg byttet til en Model X.
Er enig i vurderingen din om at service-nivået til Tesla ikke er godt nok, og milevis bak BMW pr i dag.

Bilen min er nå på service og har vært det i en måned allerede. Måtte vente i flere måneder før jeg fikk time også, så jeg har forståelse for konklusjonen din.
Men jeg angrer slett ikke på at jeg byttet fra BMW til Tesla, og hadde glatt gått for en Model X på nytt igjen i dag også. Synes den er det beste alternativet når alt kommer til alt. Servicen har jeg også troen på blir bedre når ting får stabilisert seg - de har rett og slett solgt mer biler enn de klarer å håndtere.
Jeg er i hvert fall villig til å gi dem litt slack enn så lenge.

Service var bra i 2014. Etter det har vi ventet slik du sier nå med troen på at ting blir bedre når det får stabilisert seg. Sorry, det er feil, og det blir bare verre.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 35