Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rsomby

#16
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Vinterdekk Model 3
tirsdag 08. januar 2019, klokken 10:54
CVC6/7 er et opplagt valg på vinterdekk. Ikke Nokian R2 hvertfall.
#17
Sikkerhet og at du faktisk har ditt på det tørre overfor forsikring osv er andre ting å tenke på som en stor fordel med å få en ladestasjon. Chuko lading kan i verste fall føre til avkortning om noe skjer...

Jeg skal ikke snakke så høyt for jeg lader fremdels på chuko, men ladestasjonen er nå kjøpt inn og installasjonen er planlagt.
#18
e-Golf / Sv: eGolf på vinterføre
fredag 04. januar 2019, klokken 12:49
Min erfaring med e-Golf FL er at den har litt for mye moment akkurat i det du trør på pedalen. Det første halve sekundet blir det litt for mye av det gode. Jeg spinner på forhjulene ganske kjapt på vinterdekk, sjeldent på sommer (må være skikkelig vått og ukurant underlag). Syntes de kunne fikset dette med en oppdatering da det burde være meget enkelt.
Det skal dog sies at jeg ikke er imponert over vinterdekkene Vredestein nord-trac 2 spesielt på aks og vått underlag. Har vurdert å bytte nå men venter til neste sesong hvor det blir conti cvc6 som jeg har gode erfaringer med fra tidligere.
#19
Sitat fra: Eirik Kristensen på fredag 07. desember 2018, klokken 11:05
Jeg har nå reservert og bestilt, og lagt inn de 25k.

Muligens et dumt spørsmål, men når betaler man resterende sum? Er det før 1. januar det og, eller er det rett før man får bilen?

I tillegg til de 10.000 for reservasjon så er det 25.000 ekstra i depositum når en går fra reservasjon til bestilling?
#20
Mye mysing og synsing her.

På Tesla så er det en fast knapperad oppe og nede på skjermen. Nede finner en funksjoner som varme, lys etc. Oppe faste knapper for meny for hver enkelt ting, som popanlegg, bilinstillinger, kamera osv. Det funger meget bra, en kan betjene det meste med å bare navigere med hånden etter kanten på skjermen.
Det eneste jeg savnet på tesla var en kjapp mulihget for å skifte lys, feks. over til parklys når en står mot møtende bil i mørket og det regner osv med dårlig sikt og blender den som kommer imot. Da må en inn på bilinstillingsmenyen og det er bra håpløst.
Tesla har brukerprofil-link til nøkkel og der kan du justere også en inn og ut profil, feks at rattet går opp når en skal inn og ut, meget praktisk.

Jeg syntes det er ganske utrolig at kia niro ikke kommer med appstyring og en soleklar dealbreaker. Har hatt dette siden 2013 og det er ikke et alternativ å ikke ha det lenger. Å kunne styre forvarming av bil og sjekke ladestatus osv er uvurderlig. Også til den prisen... er et par store kameler som må svelges unna, for å få seg en kia til 400.000...
#21
Model 3 / Sv: Model 3 i Bergen?
mandag 26. november 2018, klokken 13:59
Sitat fra: eadie på lørdag 24. november 2018, klokken 14:35
2. Type 2-plugg eller ikke

Kommer vel med Type2 og mulighet for CCS på samme kontakt? Er vel flere som kjører en slik kontakt, f.eks. egolf og det er jo bare praktisk forøvrig. 
#22
e-Golf / Sv: Carnet - for n'te gang
mandag 26. november 2018, klokken 13:49
Kunne vært kjekt om de som opplever problemer med carnet kunne tatt en test med å låse opp bilen med nøkkelen og så prøve igjen. Kanskje det er nok til at bilen "våkner" ?
#23
e-Golf / Sv: Klimaregulering og rutevarmer
fredag 23. november 2018, klokken 12:42
Min erfaring er at dette typisk feiler når en virkelig trenger det, når det er kaldt og surt.
Hva skjer egentlig når en låser opp bilen med nøkkelen, starter den da noe varming? Men kanskje det er nok til å få vekket bilen slik at en kan starte oppvarming via appen? Skal teste neste gang jeg får feilmelding ang connection i appen.
#24
Tesla / Sv: Brukt Tesla model S 2014 eller E-golf 2018
onsdag 14. november 2018, klokken 15:37
Har hatt 2 stk model S siden mars 14, byttet fra 2014-2016 modell når facelift kom.
Jeg har også hatt en 2014 modell MB 250e i to år, og en egolf 300 2017 modell nå i over ett år.
Masse problemer med Model S, spesielt første. 75 dager på service på første bilen første året. Andre bilen var bedre men også med masse småplukk som aldri ble fikset tross gjentattet forsøk.
MB250e hadde en gang problemer med utløsing av ladeluken, ble fikset kjapt på stedet.
Golfen har vært inne å byttet radar.

#25
e-Golf / Sv: Lader fullt uavhengig av adgangstid
fredag 02. november 2018, klokken 13:54
Det er nok mulig at du om 8 år når batteriet nærmer seg garantiutløp merker forskjell på et batteri ladet til 70% kontra et ladet til 100% over 8 år. Men seriøst, det blir for dumt å ikke bruke bilen slik det er ment og du kommer ikke til å merke noe vesentlig degradering av batteriet på mange år. Alle produsenter har lagt inn marginer i batteriene og garantier i 8 år, det holder for meg.
#26
Tesla / Sv: Satt på vinterhjula i dag, men...
fredag 26. oktober 2018, klokken 08:14
Hadde samme problem, spesielt på enkelte steder jeg kjørte regelmessig var det mer hopping enn ellers. Jeg byttet til andre dekk og da forsvant det.
#27
Tesla / Sv: Feil på luftfjæring
torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:13
Jeg fikk også dette problemet etter ca 3mnd på min siste model S. Inne til utbedring 3 ganger, med 10-25 dager på servicesenter hver gang, og fikk tilbake bilen uten fix hver gang. Gav opp og solgte bilen til slutt da summen av issues og dager uten bil over 4 år var horribel. Kunne godt tenkt meg tesla igjen, men er nå bare svært skeptisk til at de driver med  :-\
#28
har torpedert en pga en lignende situasjon, bare 2 sekunder med blikket til venstre i et lyskryss hvor jeg skal til høyre for å se om det kommer bil, noe det ikke gjør så jeg aksellerer, men bilen foran har uansett stoppet og venter på noe annet. Bang  :+1:  :police:
#29
latterlig opplegg...  alt for å nå leveringsmål og ikke bli brent på børsen. Driter i kundene...
#30
Tesla / Sv: Tesla vs. konkurrenter
lørdag 15. september 2018, klokken 20:14
"My two cents..."

Forøvrig, jeg kjører nå en egolf 2018 og er godt fornøyd med denne selv om jeg savner spotify integrert, 4hjulstrekk, og plassen de gangene en trenger den. Men det er sjeldent. Vi er en liten familie på 3 og model s var upraktisk stor veldig ofte men en utrolig flott bil så lenge alt funket.

Sitat fra: Pilot på lørdag 15. september 2018, klokken 08:07
- Ladenettverket -
Jeg tror veldig mange overvurderer bruken av dette, men jeg skjønner godt at det føles godt og trygt å ha. Jeg har selv brukt det mindre enn ventet og såklart mest hjemmelading. Men tror også det vil bli flere bilturer fremover pga ungene blir større.

- Fit & finish -
De er godt under par her, typisk usa finish. Og du nevner tesla x, jeg syntes denne er ekstra støyete pga alt glasset. Har testet flere ganger og kjenner godt forskjellen når jeg setter meg inn min egen bil.

- Infotainment -
Ok, ikke mye mer. Men det at spotify er integrert er meget bra. Andre som baserer seg på car play er som oftest avhengig av kabel for dette.

- Pålitelighet -
90.000km under beltet. bil på service utallige ganger over 75 døgn i året. Grunnen til at mine tesla er solgt og jeg har beveget meg videre...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA