Det er ikke tvil om at fremtidig inntjening er delvis priset inn hos Tesla, men samtidig folk har en merkelig måte å vurdere bildelen av Tesla. GM og Ford har de siste 2 årene lagt ned produksjon av sedaner, de beholder SUV'er og pickups. Så med andre ord lager man 8 millioner biler lønner det seg å produsere 1 mill mindre?? Da høres det ikke ut som Tesla sin manglende produksjon sammenlignet med andre er et problem men enn fordel.
Sagt på en annen måte, fortjenesten på elbiler er det som er viktig, ikke evnen til å dytte ut millioner av ICE biler med $20 i fortjeneste per enhet.
Nå som jeg har sett nøye på oversikten over de største selskapene i verden kan jeg ikke unngå å legge merke til at Tesla er rett rundt verdien til VISA. Hvilken merverdi er det de egentlig gir? Hva skal til for at de plutselig utkonkurreres av Vipps i Norge eller andre alternativer. Den verdien fremstår som mer underlig enn Tesla sin i mine øyne...
Jeg selger ikke enda ihvertfall, tenker vel rundt $2000 er en fin sum. Kanskje selger jeg en liten del igjen rundt $1000. Det skal falle et godt stykke fra dagens pris til jeg går i minus..
Sagt på en annen måte, fortjenesten på elbiler er det som er viktig, ikke evnen til å dytte ut millioner av ICE biler med $20 i fortjeneste per enhet.
Nå som jeg har sett nøye på oversikten over de største selskapene i verden kan jeg ikke unngå å legge merke til at Tesla er rett rundt verdien til VISA. Hvilken merverdi er det de egentlig gir? Hva skal til for at de plutselig utkonkurreres av Vipps i Norge eller andre alternativer. Den verdien fremstår som mer underlig enn Tesla sin i mine øyne...
Jeg selger ikke enda ihvertfall, tenker vel rundt $2000 er en fin sum. Kanskje selger jeg en liten del igjen rundt $1000. Det skal falle et godt stykke fra dagens pris til jeg går i minus..