Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dørvakta

#31
Carwing / Sv: CarWings....for noe dritt!!
mandag 01. desember 2014, klokken 14:48

Sitat fra: Kjell Leaf på mandag 01. desember 2014, klokken 11:46
Her er et typisk eksempel på et innlegg fra de positive på Tesla forumet, det går omtrent slik : Hei, jeg er kjempefornøyd med bilen min og den har vært helt feilfri. Takluka lukket seg skjevt, det er noen lyder fra Drive unit som Tesla bytter helt gratis, litt trekk fra trekant vindu og resetting av skjermen stadig vekk. Det hender at vinduene åpner seg slik at bilen blir full av snø og vann, men det er jo bare småting, det er et nytt revolusonerende produkt så vi må tåle dette, Dessuten er det enda mer problemer med alle andre biler i verden.  Ulyden i Drive Unit skal de som sagt fikse gratis, fikk time om 4 mnd, den høres ut som en sirkelsag når jeg gir på, men det gjør jo ikke noe i en ny bil, stas det, Elon sier det er bra greier, og da er det selvsagt det. Elon ja, SUKK, Å Elon, jeg elsker deg,  Å min kjære Elon, helten min. Halleluja, vår store hersker og frelser. :) ;D

Haha!! Spot on!
#32
Carwing / Sv: CarWings....for noe dritt!!
onsdag 26. november 2014, klokken 18:56
Nå ser det ut til at hele serveren til nissan er nede. Jeg får dusse feilmeldingene fra både leaf link og carwings. Får ikke engang logget inn nå
#33
Leaf 2010-2017 / Sv: I-key system fault
søndag 23. november 2014, klokken 23:00
Etter litt søk på nett fant jeg ut av dette. Bilen har stått ubrukt hele helgen med ladekabelen i, og 12v batteriet har sannsynligvis hatt lav spenning. Det regner katter og bikkjer atm, så jeg har ikke giddi å målt det, men kjørte en liten tur, så 12v batteriet skulle få strøm, og voila, der forsvant meldingen
#34
Leaf 2010-2017 / Sv: I-key system fault
søndag 23. november 2014, klokken 22:04
Takk for link, men i det tilfellet linken refererer til, forsvant det bare av seg selv, og jeg er ikke så komfortabel med det
#35
Leaf 2010-2017 / I-key system fault
søndag 23. november 2014, klokken 21:53
Hei.

Denne meldingen dukket opp da jeg skulle slå av bilen i dag. Det kom en slags brummelyd fra under panseret, og jeg måtte trykke flere ganger på av-knappen før den slo seg av. Nå kommer meldingen hver gang jeg slår på bilen, men jeg kan allikevel kjøre som normalt. Noen som vet hva det skyldes?
#36
En obd2 adapter er en dings du plugger inn i bilens obd2-plugg for å kommunisere med bilen. Signalene sendes videre via wifi til din mobiltelefon, og du kan lese av dataene med leaf stat. Obd2 adapter kan du f.eks kjøpe her http://www.amazon.com/Wirless-scanner-Diagnostic-Scanner-Iphone/dp/B00AOIM2CC
#37
Leaf 2010-2017 / Sv: Høj hyle tone
søndag 16. november 2014, klokken 15:48
Det er ikke den innlagte suselyden du hører da? Den kan i så fall slåes av med en knapp på venstre side av rattet.
#38
Jeg har rundt 94% når jeg kjører ned i tunnelen og da regenererer den ikke mer enn 1 strek, så potensielt kunne jeg ladet mye mer den veien.
#39

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 13. november 2014, klokken 14:37
Sitat fra: Brannmann86 på torsdag 13. november 2014, klokken 13:18
Bor i Askim og strekningen som skal pendles er Askim-Røyken. Får altså en ganske bratt stigning i oslofjordtunnelen, men tenker som så at det er like bratt nedover og at det vil gå opp i opp med tanke på regenerering... Ellers er det vel stort sett ganske flatt terreng.

Jeg har kjørt der mange ganger med både Leaf og Tesla. Etter min erfaring så går det noenlunde opp i opp ja, har ikke registrert noe særlig høyere forbruk i snitt etter tunnelen i forhold til før.

Jeg pendler gjennom den gudsforlatte tunnelen hver dag, og totalforbruk på tunnelen er 4% med leaf fra drøbaksiden. Fra hurumsiden vet jeg ikke siden jeg alltid er fulladet når jeg kjører den veien og dermed ikke får regenerert. Jeg pendler ca 5 mil hver vei (røyken-oslo) og har ikke mulighet for lading på jobb. Dette går stort sett greit, men jeg kjører uten varme og med vinduet på gløtt for å slippe neddugging. Det funker, men litt kjipt er det jo i 20 blå nå kommer det snart hurtiglader i drøbak som det går an å svinge innom for litt mer suppe på vei hjem
#40
Carwing / Sv: Carwings.....igjen
fredag 14. november 2014, klokken 00:34
Helt vanlig det desverre... Min erfaring er at det er helt bingo om den klarer å koble seg til eller ikke. Prøv å logg deg inn på carwings sin nettside fra en pc. Det pleier å funke bedre.
#41
Kjøretips / Sv: NÅ!!! må ELBIL sjåfører begynne å bruke hue..
onsdag 29. oktober 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 29. oktober 2014, klokken 22:38
Sitat fra: dørvakta på onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:02
Vel det er jo for det første helt unødvendig.

Det er altså ikke et problem, men er unødvendig?
Og vi skal slutte med at som er unødvendig?

Sitat fra: dørvakta på onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:02
Og i disse dager hvor kollektivtrafikken klager på forsinkelser og kø i kollektivfeltene, og staten stadig teller opp antallet elbiler som kjører der gjennom et døgn, så er det liten vits å kjøre der bare for moro skyld.

Jeg skjønner ikke hva du mener.
Det er galt å kjøre i kollektivfeltet når det ikke er kø, fordi kollektivtrafikken klager på forsinkelser når det er kø?

Sitat fra: dørvakta på onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:02
Det er ingen som synes du er spesielt tøff bare fordi du kjører i kollektivfeltet.

Og jeg som kjøpte elbil fordi jeg synes det var så tøft å kjøre i kollektivfeltet...


Sitat fra: dørvakta på onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:02
En annen sak som jeg har lyst til å nevne, og som gjør meg flau over å være elbilsjåfør, er når jeg kjører innover drammensveien på morgenen og ser hvordan enkelte elbilister presser seg fram, blinker med lysene tuter og holder på ved påkjøringsfeltene. Det er sånne dumme ting som gjør at folk får en negativ holdning til de godene vi har. Man sparer glatt en halvtime på å slippe køen, så da har man tid til å vente et halvt minutt ved påkjøringsfeltene uten å lage mer trafikkaos ved å oppføre seg som en idiot.

Hvis du med "drammensveien" mener E18 synes jeg du skal se på skilting og lese trafikkreglene.
Det er flere steder vikeplikt for de som kjøer på E18, at brukerene av kollektivfeltet praktiserer fletting de stedene synes jeg er fint. At man blinker eller tutet når noen presser seg frem synes jeg er helt ok (opplever det svært sjeldent).
De stedene det er (skiltet) fletting er det da heller ingen som blinker med lys eller tuter hvis ikke noen oppfører seg ekstremt tullete. Å presse seg frem eller krysse sperrelinjen er å oppføre seg ekstremt tullete.

Men tilbake til det opprinnelige spørsmålet -hva er problemet med å bruke kollektivfeltet når det ikke er kø?

Thomas

Kom med en god grunn til å bruke kollektivfeltet når det ikke er kø. Jeg skulle likt å visst begrunnelsen for at det gjøres.
Og vennligst les innlegget mitt en gang til. Jeg skriver jo at problemet er at mange elbilister ikke praktiserer fletting, men heller presser seg frem for å komme forbi de som venter på å flerte seg inn i vanlig kjørefelt. Det skaper kaos og dårlig stemning.
#42
Kjøretips / Sv: NÅ!!! må ELBIL sjåfører begynne å bruke hue..
onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:02
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 29. oktober 2014, klokken 18:18
Er dette forsøk på ironi eller sarkasme?

Hva er problematisk ved at elbiler bruker kollektivfeltet når det ikke er kø?

Thomas

Vel det er jo for det første helt unødvendig. Og i disse dager hvor kollektivtrafikken klager på forsinkelser og kø i kollektivfeltene, og staten stadig teller opp antallet elbiler som kjører der gjennom et døgn, så er det liten vits å kjøre der bare for moro skyld. Det er ingen som synes du er spesielt tøff bare fordi du kjører i kollektivfeltet. En annen sak som jeg har lyst til å nevne, og som gjør meg flau over å være elbilsjåfør, er når jeg kjører innover drammensveien på morgenen og ser hvordan enkelte elbilister presser seg fram, blinker med lysene tuter og holder på ved påkjøringsfeltene. Det er sånne dumme ting som gjør at folk får en negativ holdning til de godene vi har. Man sparer glatt en halvtime på å slippe køen, så da har man tid til å vente et halvt minutt ved påkjøringsfeltene uten å lage mer trafikkaos ved å oppføre seg som en idiot.
#43
Et lite tips fra en som kjører lange strekninger med leaf og hurtiglader mye: skaff deg disse rfid brikkene og kortene, for sms tjenesten er ofte nede, men du kan få ladet med rfid likevel. Dette gjelder spesielt fortum sine ladere.
#44
Lading / Sv: pose og ladekabel?
søndag 17. august 2014, klokken 10:12
Eller laderen er stjålet, og skiltnummer er gravert inn i kladden :)
#45
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hva er det med elbilfolk?
søndag 22. juni 2014, klokken 00:29
Jeg kjører daglig rundt i oslo og trenger ofte lading da jeg bor et stykke unna byen. Jeg  har funnet ut at jeg rett og slett bare må akseptere at folk ikke tar hensyn og parkerer der det passer dem best. Selv er jeg veldig påpasselig med å ikke oppta ladeplass uten at jeg trenger det ( det inkluderer også å bare plugge bilen i for syns skyld) men man blir jo fristet til å bare gi faen når det er det alle andre gjør.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA