Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bushy

#46
Lading av Tesla / Sv: CCS Adapter - Info fra tesla.com
fredag 06. september 2019, klokken 07:23
Den meldingen fikk jeg og for en mnd siden. Så gikk det 1 uke. Ny melding som sto de hadde fått inn og booket ny time. Jeg flyttet den 6 dager for så å dra til Oslo. Hadde de inne? Neei.... Bomtur
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: Øket lade hastighet S 100
torsdag 29. august 2019, klokken 19:50
Registrerte ikke volt og amp tilfeldig?
#48
Lading av Tesla / Sv: CCS Adapter - Info fra tesla.com
torsdag 06. juni 2019, klokken 12:42
Ccs adapteret gir vel vesentlig mer en 125A? .er vel en X som fikk opptil 130-140 kW på en ionity lader
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gul ramme på skjermen
mandag 27. mai 2019, klokken 17:30
Samme her. Fikk pris på bytte nå. Eller vente til de hadde fått verktøyet?? Som vistnok skal fikse det senere for kr 0.

Pris for skjermen var ikke helt avskrekkende ift. Hva jeg har hørt før... 13-14k
#50
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.1.2 5c87371
onsdag 15. mai 2019, klokken 16:47
Så kommer min ap2. 0 bil å hakker ingen ting på Spotify.... Skjønner ikke at det er så stor forskjell på feilene med software oppdateringer
#51
Og da står det 41. 300 kr
#52
Er det 25k som er originale prisen?
#53
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gul ramme på skjermen
tirsdag 26. februar 2019, klokken 10:06
Fikk "gul ramme" etter en software oppdatering, har tenkt at det bare var noe med oppdateringen og antageligvis forsvinne i senere oppdateringer jeg :o

Så det er faktisk noe galt med skjermen alså... best å melde det inn da sikkert.
#54
Model 3 / Sv: Hund i Model 3?
onsdag 13. februar 2019, klokken 23:01
Jeg er nok kanskje litt pessimistisk ang. Hund. Men tenker ikke på plass eller lys. Luft er jeg kritisk til. Bikkja mi holder på å stryke med baki en S uten hatthylle. Hadde jeg lagt i den så hadde jeg nok sluppet å bekymret meg noe mer
#55
Model 3 / Sv: Hund i Model 3?
tirsdag 12. februar 2019, klokken 16:36
Stakkars hunder som havner i bagasjen på model 3.....
Slå nå ned et sete iallefall da selv om de sitter i bur baki der. Det er ikke mye luft som havner i bagasjen
#56
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor?
lørdag 09. februar 2019, klokken 15:51
Ja var nok litt kjapp. Ser bare folk som har fått faktura skriver den har gått ned 10.000 mulig det var noe annet
#57
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor?
fredag 08. februar 2019, klokken 12:29
Model 3 gikk vel 10000 ned her om dagen og pga utfasing av referal programmet

Sitat fra: HCO på fredag 08. februar 2019, klokken 10:09
Jeg mener dette er en no-brainer for mange, særlig etter at faktiske priser for e-Niro kom på bordet (dyre vinterhjul, type2-kabel koster ekstra osv osv). Jeg har prøvesittet begge biler flere ganger, og prøvekjørt hver av de en gang (prøvekjøring Model 3 var en Performance), og jeg mener at Model 3 vil fungere like godt som e-Niro som familiebil for svært mange. Har man stor hund, 3 barneseter og barnevogn er uansett ingen av disse spesielt godt egnet.

Prisforskjellen mellom disse to blir faktisk under 80.000 kroner, dersom man legger noenlunde like forutsetninger til grunn: Billigste variant tilgjengelig akkurat nå, uten metallic. Originale vinterhjul, gummimatter og begge typer ladekabel (schuko + type2). Her er regnestykket:

e-Niro:
Bil inkl. vrakpant og levering 377.400
Gummimatter 1.121 (originale)
Vinterhjul (originale): 17.600
Ladekabel type 2: 2.000 (anslag)
Totalt: 403.121
(Tillegg metallic 5.000 og soltak 5.900)

Tesla model 3:
Bil inkl. vrakpant og levering 464.020
Gummimatter 990 (uoriginale)
Vinterhjul (originale): 15.560
Ladekabel type 2: inkludert
Totalt: 480.570
(Tillegg metallic 12.500-20.900, soltak ikke tilgjengelig)

For differansen på 77.449 kroner får man med Model 3, slik jeg ser det, mye mer bil for pengene. Jeg mener firehjulstrekken alene forsvarer denne prisforskjellen. I tillegg kommer hele 105 km mer rekkevidde, og motorer som tilsammen yter 345hk (har blitt benket til ca. 368...).

Min konklusjon er at man enten skal være ekstremt lite autofil, eller ha svært sære behov, dersom man velger en e-Niro over en Model 3. Og om denne prisforskjellen velter regnestykket, er det bare å vente på Mid-Range som kommer om noen måneder - den vil ha omtrent samme rekkevidde som e-Niro og koste mindre.
#58
Da har vi vært å prøvekjørt :)
Bilen har jeg forsåvidt sett før men da den sto inne så man fort hvor liten den er da den sto ved siden av x.. innvendig var veldig positivt. Litt smalere en s men god plass. Bak hadde jeg masse plass over hodet. Er selv 182 så skulle vel bare mangle. Sambo som ikke akkurat har satt seg inn i bilen reagerte ikke på hvor speedometer var før jeg kommenterte det etter 10 min kjøring. Så dette anser jeg ikke som et problem ;D
Bilen kjentes tight å fin. Rattet var veldig lite så var nesten litt gokart følelse. Setene kjentes mjukere ut en s. Mulig det som forklarer at bilen kjentes mjukere ut en s'n :o enda dette var P.
Vi satte oss rett inn i s når vi dro igjen. Dæven å stor den bilen ble igjen
#59
Hvor finner dere dette om 6 og 9 mnd free charging?
#60
Model 3 / Sv: Virkelig gratis lading ved referral?
fredag 04. januar 2019, klokken 15:52
Enig. Blitt business ta dette referral tullet.

Gikk inn på m3 Facebook siden og ser innleggene mine om dette ligger til godkjenning... blir nok aldri godkjent tydeligvis :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA