Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cyber

#331
Sitat fra: laumb på torsdag 07. november 2013, klokken 15:16
Hmmm... Dette må jeg teste etterpå.. Mye mer lyst til å parkere utenfor jobben med senket bil enn vanlig :P
HVordan er egentlig luftfjæringssystemet på Model S ; er det ikke ulike modi ( på min bil - efficiency, comfort, auto, dynamic og individual pluss heving ( 20 mm ) ved behov ) ?
#332
Model S 2013 - 2022 / Sv: Nedtur ved overlevering av TMS
tirsdag 05. november 2013, klokken 22:33
Sitat fra: Høgis på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:23
  I dag var endelig dagen som jeg har gledet meg til i over 10 mnd. Det ble en GEDIGEN nedtur. >:( >:( >:(
Det første jeg så ute på plassen var at den ene døren var mye lysere en resten av bilen. Spurte med en gang om den var omlakkert, men de påstod at det ikke var skjedd for da ville de bli orientert om det. Etter det jeg kunne se så hadde lakken akkurat samme struktur i overflate, så det kan være mulig det er feil i fra fabrikken. Ba de kjøre inn i hallen med bilen slik at jeg fikk sett skikkelig på den.
Det andre jeg så, var at panseret var meget ripete og så ut som bilen har vært i bruk i minst et år. Jeg har kjøpt nye BMW er og slik ser panseret mitt ikke ut etter 3-4 års bruk engang. Den ene felgen var kantkjørt og det var et stort hakk i det. Dugg i frontlykter kom kjappt etter noen km. Sprekker rundt dører og panser var det også stor avstandsforskjell på.
Må bare si at dette ble en skikkelig nedtur og jeg kan ikke fatte at Tesla Motors kan ha så dårlig kvalitetskontroll. Dette er jo en bil til 700' og med avgifter ville den kommet på 1.7 mill. Da er de milevis unna fabrikker som BMW ol.
Jeg råder dere alle som skal få overlevert bilen i disse mørke dagene til og få bilen inn i hallen.
De lovet riktignok og utbedre feilene, men jeg må si at det og få lakkert om en dør på en helt ny bil, ikke kan bli annet en en skikkelig nedtur. Det kommer aldrig til og bli likt og jeg kommer alltid til og tenke på det.
Legger ut bilde så dere kan se hvor stor fargeforskjell det er.
Denne bilen skal du ikke ha.
I og med at det verken er avgifter eller moms involvert ved kjøp av elbil bør det være enkelt for Tesla å kunne skaffe deg en erstatning (- sbil) - med ditt skrekkeksempel bør Tesla være svært interessert i at du snarest blir en fornøyd Teslakunde.
#333
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: Felger til Model S (Martinsfelger.no)
mandag 04. november 2013, klokken 15:31
Sitat fra: Tesla-Ole på mandag 04. november 2013, klokken 07:23
Sitat fra: MinTesla på søndag 03. november 2013, klokken 23:37
Hva med disse da? Zito 935 20"

Sjekket med dekkleverandør vedr. Zito til Tesla, og svaret jeg fikk var at det anbefales ikke!
Pga vekt / power ville han ikke anbefale de felgene til Tesla da han mente at de ville bli skeive etter ett par ukers bruk..
Hva er Load Index på originaldekkene som leveres til Tesla S ?
#334
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvorfor Tesla?
søndag 27. oktober 2013, klokken 22:10
Sitat fra: OddB på søndag 27. oktober 2013, klokken 21:41
Sitat fra: cyber på søndag 27. oktober 2013, klokken 20:59
Sitat fra: RSandven på søndag 27. oktober 2013, klokken 08:40
Elon Musk er helt klart mannen elbilindustrien venta på. Men et annet viktig poeng som blir nevnt her, er at Tesla kun har elbiler. De dreper ikke sitt eget merke. BMW ol. kunne helt klart laget en elbil som går 400+ km, men ville de da fortsatt solgt 5/7-serie? Sannsynligvis, ja, nei?
I europeisk sammenheng er Tesla S temmelig uinteressant - i Norge selges bilen nesten utelukkende pga økonomiske incentiver, men det gjør den jo ikke mindre interessant i Norge :-).
Hvorfor skulle den være mer uinteressant i Europa enn i USA ??
I første omgang gjør prisen den uinteressant for ikke-elbilentusiaster ; på sikt vil nok dette endres, men feks i Tyskland erstatter ikke en Tesla S en Mercedes, Audi eller BMW som koster det samme.
#335
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvorfor Tesla?
søndag 27. oktober 2013, klokken 20:59
Sitat fra: RSandven på søndag 27. oktober 2013, klokken 08:40
Elon Musk er helt klart mannen elbilindustrien venta på. Men et annet viktig poeng som blir nevnt her, er at Tesla kun har elbiler. De dreper ikke sitt eget merke. BMW ol. kunne helt klart laget en elbil som går 400+ km, men ville de da fortsatt solgt 5/7-serie? Sannsynligvis, ja, nei?
I europeisk sammenheng er Tesla S temmelig uinteressant - i Norge selges bilen nesten utelukkende pga økonomiske incentiver, men det gjør den jo ikke mindre interessant i Norge :-). 
#336
Model S 2013 - 2022 / Sv: ELON i Tyskland
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 18:30
Sitat fra: BMW-ELLER-TESLA på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 16:27
200++ km/t på tyske autobahn er dagligdags. Joda det er mye trafikk og det fungerer ikke over alt - alltid. Men jeg kjører mye i Tyskland med leiebil i jobb og ser hvordan det fungerer i praksis. De som ønsker 8), klarer fint å kjøre deler av strekningen i 180 - 250 avhengig av hva de ønsker - helt vanlig, dagligdags og udramatisk om man har en ok bil.
For å selge en performance bil i Tyskland med tysk avgifts regime og i konkuranse med "hjemmelagede" premium biler alla BMW, Porsche etc, de håndtere høye hastigheter elegant, ellers er de ute av det Tyske markedet fortere en de kom inn - tror nå jeg. Tror nok det er en del av bakteppet for Elon's utspill.
MEN jeg håper de får det til, jeg vil gjerne ha upgrades både på performance og features :-)

+1

Det er registrert 56 stk Tesla Model S i Tyskland hittil.
#337
Sitat fra: Gæsjan på lørdag 19. oktober 2013, klokken 00:33
Velkommen tilbake!
Veldig enig i bb´s refleksjoner. Byttet fra M550dx til TMS. Mest kommer jeg nok til å savne X-drive på vinteren, men ellers er det fantastisk gøy å kjøre TMS da det er kvantesprang fremover på så mange felt.
Da kan man leve med en dårlig DAB radio og noen andre mindre barnesykdommer... :)
Hvis TMS er et kvantesprang fremover i forhold til en ny BMW M550dx er det mer enn imponerende  :)
#338
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 03. oktober 2013, klokken 15:33
Sitat fra: GRS på torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:11
Finnes det skikkelige statistikker på hvor høy feilprosent det faktisk er på bilene som er levert? Lett å bli "lurt" av disse trådene. Det ser jo ut som det er fryktelig mye feil...... :-\

Min har gått 2350 feilfrie kilometer hittil.

Hyggelig å høre ; det burde være en tråd som fanget opp alle problemfrie S-biler også  :)
#339
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS - bilen fra FORtiden?
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 17:13
Sitat fra: MR Tesla på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 17:02
Helt enig at man kommer tilbake til fortiden.

Med Model S er det endelig gøy å kjøre bil igjen slik det var da man var 18 år og nettopp hadde fått lappen. Da bensinen var billig og det ikke fantes bompenger- nå kan man igjen ta seg en biltur bare for turens skyld uten å tenke på bompenger, parkeringsavgift,forurensing og køer. Allt føles så ukomplisert nå som i gamle dager...

Hvis man ikke har hatt glede av å kjøre bil siden man var 18 er nok referansene noe mangelfulle for å gjøre inntrykk på dem som har hatt mange bra biler i sitt voksne liv  ;D
#340
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS - bilen fra FORtiden?
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 16:00
Sitat fra: Celter på tirsdag 01. oktober 2013, klokken 13:05
Automobilen- et fremkomstmiddel for fremtiden eller...

Jeg vet at dette med automobil er i skuddet og alle sier at dette er fremtiden, men jeg kan ikke annet enn å tenke at dette aldri kan ha fremtiden foran seg. Jeg liker friheten jeg har med hest og kjerre. Jeg ønsker ikke å være bundet av å kjøre på såkalte veier. Hvis jeg vil ta meg en tur i naturen med min hest så gjør jeg det. Med automobilen kan jeg kun ta meg frem der noen har bestemt å anlegge vei.
Jeg ville også være avhengig av å legge kjøreruten til de stedene der det finnes såkalte bensinstasjoner. Disse er det ikke mange av og de vil aldri bli særlig utbredt.
Jeg kunne også ha nevnt bråket, eksosen og faren disse innretningene representerer, men jeg tror dere har skjønt hva jeg mener. Automobilen kan umulig ha fremtiden foran seg.

Med mye usikkerhet knyttet til å eie en Tesla S bør man kanskje ikke være fullt så nedlatende ovenfor folk som ikke er like optimistiske som en selv  :)

Siden Tesla S for mange er eneste elbil som noenlunde ser ut til å kunne erstatte den bilen de kjører i dag, og Tesla S markedsføres som et fullverdig alternativ til en konvensjonell bil, er det naturlig å sammenligne hva man har og hva man får ut fra egenskapene til Tesla S.

Det jeg finner merkelig er at mange av dem som har fått utlevert biler ser ut til å akseptere at de får et kvalitetsundermålig og lite gjennomprøvd produkt.
Noen ser til og med ut til å tro at dårlig kvalitet i utgangspunktet bedres etter hvert som tiden går.
#341
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS - bilen fra FORtiden?
tirsdag 01. oktober 2013, klokken 10:40
Sitat fra: valvolainen på mandag 30. september 2013, klokken 22:55
Dette var et ufattelig dårlig opplyst innlegg.
Du tar alle de klassiske elbilproblemene og smører dem utover tesla model s.
Er det noe problem? Dette er tydeligevis bilen for oss, og ikke deg. Kos deg på bensinstasjonene fremover.
#342
Model S 2013 - 2022 / Sv: Første model s ulykke i Norge
søndag 22. september 2013, klokken 14:26
Hvilke(t) firma(er) er det som kan reparere aluminiumkarosserier som TMS i Norge ?
#343
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Dekk og felger
mandag 16. september 2013, klokken 21:54
Hva er boltsirkel og innpress på 19" felgene ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA