Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cyber

#16
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 16. april 2019, klokken 15:26
Når du skriver med en så ekstremt hissig tone må du regne med kommentarer :)
Svaret var sånn sett omtrent som forventet.
Er det moderator eller du som disser innlegg som virker sårende for deg ?  :o
#17
Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. april 2019, klokken 20:15
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 14. april 2019, klokken 10:37
Det kommer nok an på øynene som ser.
Synes jeg ser mer Porsche enn Mazda i M3. Men det er nå meg.
Med de rette felgene blir det litt italiener også



Forøvrig er jeg mest enig i Porche referansen
Mener dere 911'n med speilegglyktene ? ( som ingen vil ha .. )
Nei, inspirasjonen på M3-fronten kommer nok fra Ferrari FF eller dens forgjenger - noe som passer bra for de som mener at M3 konkurrerer med Ferrari ytelsesmessig  :D
#18
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 09. april 2019, klokken 22:34
@amigakongen er fra 230.000 USD i USA, så der er den vel fra ca 2 Mill. Mens 3P koster vel ca en brøkdel der tror jeg(?).

3P vinner med 0.2 sekunder, det krever faktisk litt å senke 0.2 sekunder på 7 sekunder over den strekningen. Men nå kommer også snart .12 oppdateringen som gir enda bedre ytelse over lenger tid.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det imponerende av Tesla, selv om den ikke vil vinne topphastighetsløp av naturlige årsaker.
Ferraris 0-200 på 9 sekunder er vel også en utfordring   ;D
#19
Audi e-tron / my Audi e-tron
tirsdag 02. april 2019, klokken 18:05
Hvilke opplysninger ligger i appen my Audi for e-tron  ? ( eller,  for dere som har hatt my Audi i nyere
bensin- eller dieselbiler ; hvordan skiller visningene seg ut i e-tron ? )
#20
Audi e-tron / Sv: Takk for nå
tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:20
Sitat fra: hemi på tirsdag 12. mars 2019, klokken 22:12
Jeg har en 8 dager gammel TM3 performance

Sitter og ser på ny M2 competition eller M4.... :p  men havner vel på noe amcar for å få v8 lyden.

Du skal få prøve min TM3 Imagine, den har umpppph, 10 spenn på at den skal klare dytte porschen din rundt bane og ;)
En TM3 må vel lades oftere enn en Porsche 911, eller ?  ;) ;)
0 - 100 på 3,5 sekunder er alltid imponerende ; hva er 0-200 tid for en Tesla Model 3 P ?
#21
Audi e-tron / Sv: Takk for nå
tirsdag 12. mars 2019, klokken 10:35
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. mars 2019, klokken 15:30
Sitat fra: forzaman på mandag 11. mars 2019, klokken 15:13
Her har vi to innlegg på rad som viser bilder av Tesla, Porsche og Chrysler, uten noen som helst kopling mot e-tron. Dette er en tråd i et nettforum for oss som er reellt interessert i e-tron. Vær så snill å relater innleggene til hva som er trådens intensjon  :-[

OK :)
Under topic "takk for nå" kan jeg nevne at kansellering av reservasjon ble sendt i dag. Bilen passet dessverre ikke mine behov og preferanser. Mulig det blir bestilling om 2 år når behov er noe endret og forutsetningene annerledes.
At en trofast Teslaeier med nærmere 10.000 innlegg på et bilforum, hvorav 99 % av innleggene promoterer Tesla og Teslaaksjeeierskap, skulle ha kjøpt en e-tron.  jaja.... :D 8) :o
#22
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 05. mars 2019, klokken 08:39
Sliter litt med å forstå logikken til de 30% som fortsatt i februar 2019 kjøpte splitter ny diesel- ellere bensinbil. Nå kommer det jo drøssevis av elbiler med krok og god plass til familier også så unnskyldningene begynner å bli dårlige  ::)
Hvis " krok og god plass til familien " er kriteriene for å velge bil har man en enkel verden å forholde seg til. :o
#23
Audi e-tron / Sv: Takk for nå
tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:46
Morsomt at trofasteTeslatilhengere (aka investorer.. ) tåkeprater ned e-tron i denne tråden.
Det tyder på at kvaliteteten man forventer fra Audi er interessant for dem som er lei av dårlig sådan ;
det er nok ikke bare er Musk som har fått panikk i disse pris- og utsalgsstedsreduksjonstider 8).
#24
Audi e-tron / Sv: Matrix-lys dimmer ikke ned for trailere/busser?
tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:06
Matrix-lys dimmer ikke ned fra fjernlys ; det er det som er vitsen - kun lyset fra de LED-elementene som ville blendet
møtende trafikk frakoples.
#25
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
søndag 27. januar 2019, klokken 12:09
Sitat fra: Imagine på søndag 27. januar 2019, klokken 11:27



Nå er dette svært off topic, da tråden handler om rekkevidde for Audi E-tron.

Sorry.
#26
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
søndag 27. januar 2019, klokken 12:07
Sitat fra: daktari på søndag 27. januar 2019, klokken 11:17
Problemet med Tesla's autopilot er ikke at den feiler mer enn andre, men at den inviterer til å slippe rattet og ikke følge med. Da går det riktig galt når den feiler. Husk også forskjell på Ap1 og Ap2, hvor siste nå er et par knepp over.
Jaguar sin Steering assist f.eks. feiler hele tiden, og deaktiverer uten å si fra. Du kan i prinsippet ikke skru på radioen uten å risikere at den er deaktivert og bilen på vei mot grøfta. Da følger man med på en annen måte..

Er det noen som har erfaring med Audi sitt system? Den A8 level 3 kø-assistent kan enda ikke bestilles.
Jeg kjører en ny Audi nå og min argumentering for Audis system er at jeg forventer at Audi e-tron vil være forbedret mht selvkjøring  sammenlignet med min nåværende bil ( mine tidligere 2012, 2016 og nå 2018-modell er alle videreutviklinger av forrige, men som det nevnes her er det ikke nok sensorer og kameraer for full selvkjøring ).
" Autopilotfunksjoner "  på Audi 2018 :
- Line Assist ( fra ca 70 til 250 km/h  ) mer kresen på linjemarkering i veien enn Tesla, men virker bra på hovedveier i høy hastighet.
- Adaptive Cruise ACC ( fra 30 til 250 km/h ) virker meget bra, flere modi.
- Køassistent ( følger bilen foran i saktegående kø ) stop and go - funksjon fungerer perfekt.
- Kamerabasert trafikkskiltgjenkjenning fungerer perfekt ( selv om det krever overstyring der skilting angir for lav hastighet.. )
- ACC i kombinasjon med navigasjon bremser ned for rundkjøringer og i kryss, fungerer perfekt.
- Font / side / rear warning for innkommende trafikk ( med bremsefunksjon ) virker.
- Side Assist - indikasjon i speil virker hensiktsmessig.
- Brake-assist front virker ( noe overivrig ).
( sikkert noe jeg har glemt også :-) )

Som nevnt forventer jeg at ovennevnte funksjoner leveres i utvidede og forbedrede utgaver på min kommende e-tron.
#27
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
søndag 27. januar 2019, klokken 10:58
Sitat fra: kodax på søndag 27. januar 2019, klokken 10:01
Ja, de mangler jo autopilot, og har vel heller ikke OTA-oppgradering? Må man da innom et merkeverksted for å få fikset bug/få ny funksjonalitet?
Jeg har mindre problemer med å kjøre med bind for øynene ( men med med hånden på rattet ) i høy hastighet i en ny Audi e-tron med ACC,  Line Assist og kamerastyrt hastighetsovervåking enn i en Tesla med såkalt autopilot ( med Teslas ansvarsfraskrivelse  =  " beta- funksjon " for mindre konservativ softwarebegrensning enn Audi ).
Audi har hatt " autopilot " fra 2010 og jeg har aldri hørt om ulykker forbundet med dette hos Audi.
OTA-oppgradering virker som kan være greit å slippe hvis man vet man kjøper til å begynne med - og får det man forventer funksjons- og kvalitetsmessig  8)
#28
Sitat fra: Burger på fredag 28. desember 2018, klokken 22:52
Fulgte en diskusjon på internettet om utrulling av elbiler og en kar sa fritt oversatt fra engelsk "Vekk meg når behovet for bensin og diesel minker i så stor grad at prisen tanker og det første raffineriet går konkurs"

Det satte i gang en del tanker i hodet mitt, men jeg kjenner ikke bransjen godt nok til å ha noen som helst formening om det.

Noen som vet noe, ev hvor man bør begynne å grave?
Ja, det internettet , det internettet  :D
#29
Elbilen i Samfunnet / Sv: Når kommer moms på elbiler?
lørdag 29. desember 2018, klokken 15:05
Sitat fra: creal på lørdag 29. desember 2018, klokken 10:51
Kollapsen i fossilmarkedet kommer lenge før det finnes elbilalternativer i alle essensielle bilklasser. Kollapsen kommer når det blir en utbredt oppfatning at fossilteknologien er raskt døende, og dette skjer nok ila 2019. Med "kollaps" snakker vi om et raskt fall på 20-30% i listepris.
Vil kollapsen etter ditt skjønn resultere i høyere eller lavere drivstoffpriser for dem som kjøper disse billige hybrid- , bensin- og dieselbilene ?
Snakker vi om kun et nasjonalt norsk kollaps eller har dine ( noe dystre ) spådommer også internasjonal gyldighet ?
#30
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
lørdag 10. november 2018, klokken 14:01
Sitat fra: oggy007 på lørdag 10. november 2018, klokken 12:16
Da har jeg testet å sitte i en v1 bil, og jeg føler du sitter bedre i nextgen setene, men nå har jo ikke jeg sittet i bilen i flere timer heller..


https://www.finn.no/132072973

Har meldt litt med han, og den har ikke luftfjæring, noe jeg kanskje burde skrive som et must? Vi har hytte på fjellet, og en ganske ujevn vei opp. Men hvor høy er en bil som ikke har luft fjæring?
Er denne originalutstyrt med ulikt setedesign foran og bak ?
Pussig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA