Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Luniboy

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hovedlys led stripe
mandag 23. oktober 2023, klokken 11:55
Sitat fra: dnummoe på fredag 06. oktober 2023, klokken 14:55
Sitat fra: Luniboy på torsdag 08. desember 2022, klokken 19:10Samme LED stripe feil på min bil, kjørt 114k, men er rett over 4 år. Fikk "tilbud" fra Tesla på 17 720,-  :o
Forklarte at dette måtte være reklamasjon, da bilen er under 5 år, norsk lov osv ......
ingenting å hente på dette hos de, men de kunne være "greie" å gi meg spesialpris dersom jeg bestemte meg raskt til rett over 9k ...
Nå er saken meldt inn gjennom forbrukertilsynet .... grei måte å bli kvitt kunder og salg på  :laugh:
Hvordan gikk denne saken, kom du noen vei med Tesla?

Gikk ikke bra, Forbrukertilsynet måtte ha bevis på hva som førte til at akkurat min lykt hadde sviktet, noe som innebar 3. part kontroll og rapport, selv om SAMTLIGE lykter ryker pga fuktinntrengning (som hele verden er klar over), så da gav jeg opp, til HELVETE med Tesla og deres kundeservice .... Blir ikke noe ny Tesla EVER på meg....
for å toppe det, røk også de bakre demperne, så regningen ble jo på en del ..... #FML
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?
lørdag 10. desember 2022, klokken 08:31
114 500 km med snitt på 2,17 kW/mil siden bilen ble født.
Aldri brukt rangemode, et par europaturer og ikke "prestekjørt" :police:
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hovedlys led stripe
torsdag 08. desember 2022, klokken 19:10
Samme LED stripe feil på min bil, kjørt 114k, men er rett over 4 år. Fikk "tilbud" fra Tesla på 17 720,-  :o
Forklarte at dette måtte være reklamasjon, da bilen er under 5 år, norsk lov osv ......
ingenting å hente på dette hos de, men de kunne være "greie" å gi meg spesialpris dersom jeg bestemte meg raskt til rett over 9k ...
Nå er saken meldt inn gjennom forbrukertilsynet .... grei måte å bli kvitt kunder og salg på  :laugh:

#4
BMW i3 / Sv: Bremseskiver
mandag 28. oktober 2019, klokken 19:36
Heisann

Skal prøve å huske å få tatt bilde av alle tre "kvalitetene" ved skifte til vinterdekk når den tid kommer, spesielt da på innsiden foran :-\

BR
#5
Min komm. kabel er vel opp mot 25 meter, og det virker fint, aldri hatt noe problemer med dette. Brukte CAT6 kabel, og et par til hver leder for å øke tykkelsen (tenkte at mer kobber må jo være knall  :) )

BR
#6
BMW i3 / Sv: Bremseskiver
mandag 29. juli 2019, klokken 18:00
Ingen erfaringer så langt, men vi er 3 stk. som har kjøpt inn og byttet til forskjellige merker i år. (Når vintersesongen var ferdig/nesten ferdig)
Vi har byttet fremme og bak, arbeid utført selv  :laugh:
Bil 1 2017: Zimmermann skiver og ABS klosser
Bil 2 2015: Bosch skiver og klosser
Bil 3 2017: Brembo skiver og klosser

Foreløping er selvsagt alle fine, men det hadde vært fint om noen andre hadde skutt inn noe info om disse eller andre merker som hadde rullet noen vintersesonger ...

BR
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Oppdatert Model S, 'Raven', testet
mandag 29. juli 2019, klokken 14:07
Yepp. Den "gamle" går 0-100 på 3,7 til 3,8 sek.
Tesla oppgav den gang 4,2 eller 4,4 sek. På denne øvelsen, dette for å distansere den vanlige S100'en på papiret lenger bort fra P modellen.
Sjekk YouTube for info. Tror det er Dragtimes som har lagt ut en S100 2017 mod.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Inventory priser
lørdag 11. mai 2019, klokken 14:09
Sitat fra: Sandvika på lørdag 11. mai 2019, klokken 12:07
Videre så står ny 100D oppført med 0-100 på 3,8sek, mens inventory bilene ligger på 4,3sek. Er nok ikke samme motor.

Alle S100D'ene går 0-100 km/h på 3,8 sek. Tesla valgte å holde det på papiret til 4,3 for å skape en viss avstand til P modellen, slik at man følte det var verdt pengene å gå for P modellene (noe man sikkert gjør)  ;)

Se link (video fra 2017)

https://www.youtube.com/watch?v=KV3pIZRAwhQ
#9
Lading av Tesla / Sv: CCS Adapter - Info fra tesla.com
onsdag 08. mai 2019, klokken 09:54
Sendt mail for bestilling ...  Tenker også som "sjokomelk", kan være greit å ha ... selv om jeg superlader 0,5 % av strømmen jeg forbruker ... men tenker det blir greit når man skal på langturer nedover i Europa !!
Sist jeg ladet bikket den under 100 kW/h inn ved 63% SoC...

#10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.11 4b1dd29
mandag 29. april 2019, klokken 09:37
Sitat fra: emmern på mandag 29. april 2019, klokken 01:12
Jeg fikk 110 kW på min 75D peak etter 2019.12.1. Håper de ikke har "fikset" dette med å trekke denne oppgraderingen

Hmmm... har nå fått 12.1.1, men testet å lade på 12.1 for et par dager siden, men fikk kun 118 kW/h inn på max ... noen som vet når de oppgraderer eksisterende V2 til å gnu ut 150 kW/h ? ... eller er dette allerede utført på samtlige ladere ?
#11
Tesla SW og AP / Sv: HW 3 i produksjon
tirsdag 09. april 2019, klokken 08:16
#12
BMW i3 / Sv: ConnectedDrive
fredag 29. mars 2019, klokken 12:43
Samme her, iPhone 8, IOS 12.2 ... virket heller ikke på den forrige IOS versjonen ... %&%#&#& irriterende ... og ja, har avinstallert nitten ganger ... no luck ...

#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 100D vs P100D
torsdag 08. november 2018, klokken 21:29
For å pirke litt ... S100D er vel nede i 3,75 sek. 0-100 og 3,6 0-60 mph .
på en del tester på nettet
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-s-100d-accelaration-time.116939/

så forskjellen blir jo ikke fullt så stor, men det er klart at opplevelsen på rett over sekundet raskere merkes  :D
BR
#14
hehe, ser den nå etter å ha lest posten en gang til ...  :o
:-[
#15
Sitat fra: jlan på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 10:57
Hvis du setter opp TWCs for 32A, men stiller bilen på slave på 16A, så skal det vel gå bra?
Nei, dette går ikke. Det er Master som styrer. Grunnen er at det er samme "hjulet" man roterer for å stille inn Amp på TWC'en og om det er master/slave.
Uansett ikke noe problem, da i3 tar alt mulig (max 11 kW). Lader selv en TMS og i3 på dette systemet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA