Når en vanlig Model S med 75kWh batteri har samme veiledende pris som en Audi e-tron med 95kWh, så er det vel grunn til å tro at de fleste vil ønske seg en Audi. Ikke nødvendigvis fordi det er Audi, men store sedaner har jo tradisjonelt ikke vært så populært i Norge. Selv om det er en viss risiko for at det følger noen barnesykdommer med den første elektriske Audi, så har jo Audi et mer utbygd og landsdekkende serviceapparat. Dessuten er det grunn til å forvente høyere kvalitet på materialer og utførelse på en Tysk (Belgisk) Audi enn en amerikansk Tesla.
Etter MIN mening er jo nettop kvaliteten, service og garantisaker hovedgrunnen til at jeg nå har bestilt en Tesla, og ikke Audi. Har hatt Audi i snart 10 år, og makan til mye feil og kostnader på en bil skal man lete lenge etter. Ser rundt på forumet at jeg absolutt ikke er alene. Med tanke på BMW i3 har jeg ennå ikke hatt noe feil på denne, og den er nå to år. Beste bilen jeg har hatt EVER !!
Etter at Audien var to år, var det rust på begge forskjermene (noe de først nektet å dekke, hjullagere byttet, dempere byttet, omprogrammert oljetrykk sensor, oppdatert styring, samt andre ting. At den i tillegg har sinkslepp (som de selvsagt ikke dekket) og andre rust skader rundt om (som HELLER ikke dekkes) er helt utrolig.
Ja E-tron blir helt sikkert en salgsvinner, og en bedre bil enn TMS som jeg nå har bestilt, men jeg ønsker virkelig dere som har bestilt Audien lykke til med ev. problemene som måtte oppstå med deres service apparat og garantioppfølging.
Er klar over at jeg slipper en atombombe i et temmelig lite glasshus her nå, men Tesla ordner hvertfall opp og det er aldri noen diskusjoner, selv om det kan ta temmelig lang tid for å få fikset shiten ...

BR