Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ctr46

#31
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
fredag 06. oktober 2017, klokken 13:15
Sitat fra: gr på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:36
Sitat fra: ctr46 på fredag 06. oktober 2017, klokken 11:32
Tror ikke MyTesla er oppdatert hos meg heller. Bekreftet 18. september og bilen har enda ikke gått i produksjon...
Det trodde ikke jeg min heller var, før jeg snakket med Delivery og fikk beskjed om at bilen først ville gå i produksjon i oktober (bestilt tidlig august). Lange to måneder...

Såpass... Jeg har fått beskjed om at bilen kommer i desember/tidlig januar... så den bør jo gå i produksjon snart om de skal ha mulighet til å overholde det estimatet..
#32
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
fredag 06. oktober 2017, klokken 11:32
Tror ikke MyTesla er oppdatert hos meg heller. Bekreftet 18. september og bilen har enda ikke gått i produksjon...
#33
Model X 2014 - 2022 / Sv: 75D vs 100D typical og reell kapasitet
torsdag 05. oktober 2017, klokken 18:54
Litt nedslående lesning for X75 dette her syns jeg.. tipper forbruk på 250 Wh/km er reelt. Og med det ca 22 mil rekkevidde på 90%...

Jeg hadde forventet at rekkevidden ville være noen mil ekstra...

Jeg har for øvrig bestilt X75 :)
#34
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 21:18
Sitat fra: rokv på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 21:07
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 19:17
Som overskriften sier så lurer jeg på hva som følger med bilen når jeg henter den. Har lest litt forskjellig rundt på nettet og lurer på om noen nylig har fått overlevert en TMX med Premium som kan gi meg svaret.

Det jeg lurer på er hvilke ladere/adaptere følger med? Følger phone dock med? Følger solskjerm med? Leser så mye frem og tilbake på dette (og mye er eldre tråder).
Jeg fikk nettopp min x90, her var det med vanlig lader med vanlig stikk, blå cee, samt at type 2 kabel er med men den var de tomme for så den får jeg senere.. solskjerm var med, og det var også mobildocking.. tror ikke mobildocking er inkludert lengre, men dette er simple greier som du sikker får for noen få kroner på ebay eller noe..

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Ok. Egentlig Type 2 kabelen jeg er mest interessert i. Når det gjelder docken så går den dessverre til blodpris på nettet (det jeg har funnet iallefall) om man skal ha original. Noen uoriginalt feste har jeg ikke funnet (ikke at jeg har gjort noe mye research rundt det da jeg avventer til jeg får utlevert bilen min).

Bestilte bil for et par uker siden. Fikk beskjed om at type 2 kabel følger med (uavhengig av om du velger premium eller ikke).
#35
Model X 2014 - 2022 / Sv: Lakkbeskyttelse av ny bil
søndag 17. september 2017, klokken 16:38
Sitat fra: hoffa på søndag 03. september 2017, klokken 11:52
Jeg gikk for helfoliering med Hexis Bodyfence hos www.scandinano.no . Så langt meget fornøyd, men klarte å få en steinsprut i panseret før jeg fikk den foliert.

Pris?

Hva slags folie er dette? Transparent eller med farge? Takk for svar :)
#36
Model X 2014 - 2022 / Sv: BTX8 som kode på ny konfig av X75?
mandag 11. september 2017, klokken 15:36
Veldig interessant om x75 som bestilles nå fremover får 85kw batteri. Prøvd å lese litt av hva jeg kan finne men det er vel ikke kommet noe endelig avklaring på dette enda?

Litt ekstra interessert ettersom jeg er like rundt hjørnet på å bestille x75 selv :)
#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: Referal Swap
lørdag 09. september 2017, klokken 12:40
Jeg skal trolig bestille i løpet av neste uke. Noen som er klar for swap av referral? :)
#38
Bestilling og levering / Sv: Vurderer 75D, rekkevidde?
lørdag 09. september 2017, klokken 10:55
Jeg vurderer også 75D men litt usikker på rekkevidden. Noe flere med erfaringer?

Er det noe sted man kan bytte referrals? Hadde vært fint og møtt på noen andre som også skal bestille seg bil og så hadde begge fått nytt godt av hverandres referral kode
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: Slik blir nye mobil-Tesla-app'en
tirsdag 07. mars 2017, klokken 22:19
Sliter med å få kontakt her også nå.. ikke funket de siste timene...
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Peters videoer.
lørdag 31. desember 2016, klokken 11:28
Når kommer den videoen? Flere som er interessert! :D
#41
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mai 2016, klokken 22:44
Ikke sikker på hvordan Sondre gjør dette på detaljnivå, men det er nok i samme gata.

Fin forbedring på den eldste bilen, og merkbar på den nye. Men forbedringen er mest på hjulstøy/romling og bare marginalt på DU-støy.  På den eldste merker jeg at det kommer lyd nede fra dørene eller deromkring etter denne øvelsen. Prøver å lime dempematte i terskellistene for å sjekke om det kan være der lyden kommer fra. Kanalene er jo firkantprofiler som løper fra forskjerm til bakskjerm, og de er hule og åpne i begge ender. Ser ikke bort fra at det kan forplante seg noe lyd der, og uansett er det en grunn til at Tesla har lagt inn demping der. Hvis det ikke gir ønskede resultater blir det å gi dørene på den nye bilen og sjekke om det er originale forbedringer der, og overføre dem til den gamle i tillegg til det som allerede er gjort.

Merkelig når man reduserer lyden fra et sted blir det mer framtredende et annet. Blir jo aldri ferdig :)

Supert takk for svar! Setter også veldig pris på informative innlegg som kan gjøre bilen bedre :)
#42
Sitat fra: Muffinman på lørdag 21. mai 2016, klokken 19:38
Har gjort en innsats og dempet fotbrønner/torpedovegg på begge bilene i dag. Startet med 2013-modellen og la alubutyl på hele dørken på begge sider pluss 7mm dempematte. I forkant demonterte jeg det som var mulig, og la butyl hvor deg gikk an og fylte godt opp med matter. Når jeg demonterte på 2015-modellen kunne jeg konstantere at også Tesla syntes det var fornuftige tiltak; her lå det faktisk en stor klædd med alubutyl på dørk og dempemattene er tykkere enn på den eldre bilen. La naturligvis på hvor det ikke var dekket, og fylte også her på med mer dempematte.

Forskjeller jeg har oppdaget så langt ift støydemping på de to bilene:

1. Alubutyl i dørk på ny, intet på den gamle
2. Torpedovegg bak diverse dingser, omtrent hvor man har føttene: alubutyl på begge men dempematter i tillegg på den nye. Mer demping å se genelt rundt om fremme der på 2015-mod.
3. Dempefilt pålimt terskellista på den nyeste. Intet på den gamle. Her blir det oppgradering.
4. Bakre hjulbuer under innerskjerm: intet på gammel bil, en 10x15cm lapp med alubutyl.

Disse klipsene passer til dørtersklene, tipper de er brukbare til dører også:
http://www.ebay.com/itm/161969476853?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Noen som tar på seg å sjekke fotbrønnene bak? Hvis det er gjort noe der på de nye bilene kommer jeg til å ta for meg begge her.

Bilene skal snart på verksted så det blir ikke så veldig mye mer gjort før de er ferdige der, vil ikke fikle med områder som skal skrus på. Men det blir runde to på 2013-modellen med lag 2 i hjulbuer bak, legge litt mer alubutyl i trunk pluss masse dempematter. Har latt meg fortelle at de nye bilene har tykke lag der bak.

Nybilen skal få dempet dører, og jeg tenker jo å ta en titt i trunken der også. Alt kan forbedres. Den har allerede guffe i hjulbuene bak og ble dempet forover i dag.

Bilder:
1. Dørk 2013 modell

2. Dørk 2015 modell

3. Dørk med ferdig lagt alubutyl og fotstøtte montert 2013 modell

4. Dørk med ferdig lagt alubutyl + dempematte og montert sammen masse krimskrams bak plata. Butyl/matte flere steder der bak også.

5. Terskellist med original dempematte 2015-modell.

Brukte du samme fremgangsmåte som F_P for å dempe foran? Klarte ikke å finne link til hans innlegg. Har du fått testet om det har gitt noe mindre støy fra frontmotor? Om det har gitt grei effekt tipper jeg at jeg kommer til å gjøre det samme med min 85D... :)
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Den store knirketråden...
fredag 25. mars 2016, klokken 22:26
Har fått knirk i panotak. Høres ut som det er over solskjerm førerside eller litt mot midten. Jeg har også i den senere tid fått en rasle/klikkelyd - høres ut som noe som sitter løst. Har ikke klart å lokalisere nøyaktig hvor men høres ut som passasjerside dashbord eller fra passasjerdøren litt mot a-stolpen et eller annet sted. Bilen skal inn til service om noen uker så håper de klarer å fikse det.

Har også fått mugg på filtduken som er på midten av panotaket, men det har kanskje de fleste fått?

Bilen er en 85D fra juli 2015.
#44
Sitat fra: Sbr på torsdag 03. mars 2016, klokken 22:46
Sitat fra: ctr46 på torsdag 03. mars 2016, klokken 20:34
Plasserte min brikke i nosecone i overgangen juli/august 2015. Den levde i ca 4 mnd før den sluttet å fungere. Sjekket om den hadde tatt inn vann, men det var helt tørt. Jeg antar det er temperatursvingningene som tok knekken på den.
Det er vel høyere temperatursvingninger inni bilen enn utenfor. Vil nok tro vann er årsaken, min første døde av dette selv om jeg hadde tapet den. Har puttet den nye i en vanntett pose til mobiltelefoner :)

Det var en vanntett pose beregnet for mobiler jeg også brukte. Det var ikke vann som tok knekken på den ;)
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Center Console
fredag 04. mars 2016, klokken 09:56
Sitat fra: BMW850 på onsdag 10. februar 2016, klokken 23:15
Prøv "Soda Can Cooler" på Ebay ;)

Prøvde å kikke litt men fant ikke noe passende. Takk for tips :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA