Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. oktober 2016, klokken 16:46
Må vel ha luftunderstell nå?
Trodde det var laget mest av aluminium og stål jeg *dukke*
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på lørdag 08. oktober 2016, klokken 16:46
Må vel ha luftunderstell nå?
Sitat fra: Bonk3rs på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:54
Vår MX60D hadde sprekk i fontruta før utlevering. Ingen har den på lager i Norge. Vi må vente i min. 3 uker på ny rute.
Kjedelig at Tesla ikke kunne vært proaktive her og hatt ruter på lager.
Tesla kan levere ut biler med mye feil, men sprekk i frontrute er NO GO!
Sitat fra: Bonk3rs på onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:54
Dette skjer sikkert svært sjelden, bare vi som har hat maks uflaks.
Tydeligvis samme problemet med ruter på X som på S. Ruta er en del av bærende konstruksjon. Tung bil der chassiset krenger på ujevnt underlag gjør at ruta kan sprekke (min teori altså)
Sitat fra: bjoris på fredag 30. september 2016, klokken 10:58
Enig i at Ampera ikke skal sammenlignes med Tesla, men på elbiler så er rekkevidde ett problem noe det ikke er på fossilbiler og dermed blir det en stor nyhet at Opel kommer på banen med en langtrekkende elbil. At den vil ta kunder fra Tesla også i dag er åpenbart, mange har kjøpt dyrere bil enn normalt for å få en elbil med lang rekkevidde...
Amperae er rett og slett imponerende, de kjørte den fra London til Paris og hadde 80 km igjen... Tror til og med X90 vil slite med å klare det:)
Sitat fra: jkirkebo på fredag 30. september 2016, klokken 08:36Sitat fra: hnrk på fredag 30. september 2016, klokken 06:59Sitat fra: krl på torsdag 29. september 2016, klokken 23:14Sitat fra: pelsjeger på torsdag 29. september 2016, klokken 21:49Dette betyr vel at Ampera-e skal kunne slå Model X på rekkevidde hvis Opel snakker sant? Det må sies å være et lite nederlag for Tesla. Selv om superladernettverket medfører at Model X i praksis er overlegen til langkjøring.
90D ladet til 100% akkurat nå. 20" hjul. Tallet er 393.
Vel, oppgitt kjørelengde og faktisk kjørelengde er jo to totalt uavhengige univers da. Trillingen min har en oppgitt rekkevidde på 160km, men det tror jeg må være på planet av en lastebil..
Dersom folk her kjører 390km med en TMX, så er det tallet mye mer verdifult enn hva produsentent hevder at er mulig gitt de fullstendig kunstige testene deres.
Jepp. Og WLTP-rekkevidde på Ampera-E er vel oppgitt til 380km. Et ganske mye mer realistisk tall enn 500km+. NEDC på P100D er 542km tror jeg?
Sitat fra: krl på torsdag 29. september 2016, klokken 23:14Sitat fra: pelsjeger på torsdag 29. september 2016, klokken 21:49Dette betyr vel at Ampera-e skal kunne slå Model X på rekkevidde hvis Opel snakker sant? Det må sies å være et lite nederlag for Tesla. Selv om superladernettverket medfører at Model X i praksis er overlegen til langkjøring.
90D ladet til 100% akkurat nå. 20" hjul. Tallet er 393.
Sitat fra: Haukeberg på mandag 26. september 2016, klokken 05:34Sitat fra: pwb på søndag 25. september 2016, klokken 11:48
http://www.autoblog.com/2007/10/28/mythbusters-drafting-10-feet-behind-a-big-rig-will-improve-mile/
Denne var bra. Er kanskje ikke de store gevinstene i praksis. Men på langdistanse så kan jeg tyne noen ekstra km ut av bilen. Skal tenke på dette når jeg kjører.
Sitat fra: Helidoc på mandag 26. september 2016, klokken 01:06
Er det utlevering av Model X i Drammen nå, eller er all levering for Oslo-området fortsatt på Rud ?