Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AreLib

#61
B-Electric / Sv: Får ikke ut ladekontakt
mandag 26. oktober 2015, klokken 19:31
Om eg drar i min før den er låst opp så vil den ikke slippe, må trykke kontakten inn igjen og så åpne:-) virker som om låsen blir holdt igjen i sporet om jeg drar for tidlig
#62
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0 på eldre modeller
søndag 25. oktober 2015, klokken 20:35
Lite å rope hurra for:-) kan ikke akkurat påstå bilen bruker mindre strøm
#63
Ville droppet skinnsetene og heller brukt penger på bedre ladeløsning:-) har selv standard mest fordi jeg synes skinn blir for glatt. Har og 2 småbarn, is brus boller og søle er lov i vår bil, setene er enkle å rengjøre:-)
#64
Bil levert feb 2014, kjørt 66k km samme batteri , får 340 ved 90%
#65
Kjørte fra halhjem(os)-torvastad(karmøy) tur/retur med range mode. 12° littvått og tørt.. totalt 185km kom hjem med 8%batteri...sier meg fornøyd. Kjørt som vanlig med 20°i kupeen
#66
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vi som bare er kjempefornøyd.
søndag 13. september 2015, klokken 02:13
62k på 1,5år...meget fornøyd.
Har definitivt forandret mitt syn på hvordan en bil bør være ::)
#67
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fornøyde eiere - Mye problemer?
onsdag 01. juli 2015, klokken 06:45
Min har ikke vært feilfri heller, men nå hadde jeg ikke store tanker om feilfri amerikaner fra fersk produsent da jeg bestilte. Etter 52k km nå er jeg fornøyd med bilen samlet sett. Å forvente superb kvalitet og problemfritt bilhold fra fersk produsent er litt som å forvente at nissen kommer ned pipa til jul.
#68
Vi bruker medfølgende nett til å skille bagasjerom og 2sete rad...er vel maks 75kg taklast?
#69
Er jo litt begrenset hvor langt en vil bevege seg i mercedes b ed så planlegging må nok til uansett, kan og laste ned ladenå app på mobil.
om garmin skulle tilby oppdatering med ladestasjoner så er det en grei sak men det må en vel høre med garmin om
#70
Vi valgte og mercedes fordi den har plass og mulighet for lade opptil 11kw hjemme, noe som gjør den mer fleksibel da vi kan lade noen timer hjemme før kveldens aktiviteter.
Med e-golf hadde konemor måtte besokt hurtiglader oftere enn ønskelig.
Begge bilene har sine fordeler og ulemper.
Jeg mener når man skal kjøpe elbil idag så må man ikke se seg blind på hurtiglading, man bør heller se hvilken bil som dekker ens behov best mulig med minst mulig ulemper.
#71
Den er klargjort for navi du trenger sd kort med kart.
Ladestasjoner.no gir deg oversikten du trenger så på lengre turer kan du skrive ned aktuelle adresser og plotte inn i nav før avreise.
#72
Model S 2013 - 2022 / Sv: Teslamotors.com nede for oppdatering
onsdag 10. juni 2015, klokken 19:45
Synes det er på tide, har sett litt for mange som kombinerer joggetur med gratis strøm. De blir gjerne stående over en time.
#73
Kjørte 70km idag, uten range mode, brukte 33%batteri vist forbruk på skjerm 198wh/km
Tørr vei vel og merke:-)
#74
B-Electric / Sv: App for fjernstyring av varme ++
tirsdag 02. juni 2015, klokken 20:47
Har kjøpt oss importbi, er com modul standard der nede?
#75
Sitat fra: Torodd Stangeland på mandag 01. juni 2015, klokken 23:38
Skjønner ikke helt at dere skriver Wh/km? Pleier jo bruke kwh/mil, og regner jeg om blir det jo helt feil. Noe jeg har gått glipp av her?
får du forskjellige tall så har du komma på feil plass:-)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA