Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - AreLib

#31
Det er ingen mekanisk kobling mellom front og bak motor, så det blir neppe noe økt slitasje.
Ettersom det er godt over +1°C store deler av året og de fleste sannsynligvis kjører i normalmodus så vil den som en standard bakhjulsdreven Tesla slite bakdekkene fortere enn framdekkene, men kjøres det i range mode så slites framdekkene mer :)
Hadde det vært et problem hadde ESP gått helt bananas og prøvd bremse ned de hjulene som går for fort og det hadde man merket godt
#32
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
lørdag 28. oktober 2017, klokken 19:21
Dem får det nok fint til om de vil, den gamle S jeg har ble produsert i romjula, men pga transportskade og kø hos lakkerer i bergen fikk vi den i slutten av februar isteden for tidlig i februar :)
#33
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
lørdag 28. oktober 2017, klokken 16:57
Status igår fra desember-tidlig januar, nå sen nov-desember..får ta det med en stor klype salt og en god dose optimisme 8) vært i produksjon 1 uke ca.
Bestilt og bekreftet 26.8, blå x75d, 7seter standardintriør, premiumpakke.
#34
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:52
Sitat fra: Hena1989 på torsdag 26. oktober 2017, klokken 08:43
Ny oppdatering på mytesla; din tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont- fabrikken vår til havnen i USA.

Litt morsomt at status endret seg akkurat 1 måned etter bekreftet bestilling  :P
X eller S? :)
#35
18" tviler på det...vil dog se ganske så rart ut om det går likevel
#36
Model X 2014 - 2022 / Sv: Kan jeg forlange X som lånebil?
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:45
forlange? nei...men du kan spørre fint :) i beste fall får du en X i værste fall drar du derifra igjen med en volvo v40 diesel med manuelt gir ;D ;D ;D
#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: Leveringstidspunkt TMX
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 21:39
Sitat fra: Totto71 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:37
Hei,

Bestilte vår X75D 31 august og bekreftet noen dager senere. Fikk melding for kort tid siden at den var i produksjon. I dag er status endret til "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering". Er det mulig? Leveringstid er endret fra desember/tidlig januar til november/tidlig desember :). Må sjekke med min kontaktperson i morgen om dette kan være fakta. Tidlig julepresang ;D
Hva utstyr valgte du?
#38
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
fredag 06. oktober 2017, klokken 14:23
Bestilt og bekreftet 26.8
X75D 7seter, premium, Blå.

Beregnet desember/januar levering, vært det helt siden jeg bestilte :+1:
#39
S85 om sommeren (best bagasje  plass på reise) 70d på vinteren
#40
Hvis jeg var arbeidsgiver så ville jeg og stilt meg undrende til å betale for at ansatte skal kunne lade/fylle drivstoff på min regning om bilene ikke brukes i jobbsammenheng.
Men hadde de ansatte komt med et regnestykke som viser at bedriften kan tjene inn de pengene så hadde det lett vært greit.
Det ville og vært rettferdig ovenfor de som kjører fossilt eller sykler/tar bussen
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hjelp til å velge riktig model S
mandag 11. april 2016, klokken 22:03
Kjører nesten 200km daglig med min s85, lader alltid til 90% og har mellom 180-140km i rest når jeg kommer hjem. En s70 holder hardt pluss litt til
#42
Elbilen i Samfunnet / Sv: Positiv bi-effekt av å bli EL-bil eier
lørdag 09. april 2016, klokken 13:24
Før brydde jeg meg fint lite om miljø og slikt, men nå så synes jeg eksos lukter ille og håper flere kjøper elbil. Har og begynt å drømme om solceller på taket og vindmølle i hagen
#43
Model 3 / Sv: Model 3 vs Bolt (Ampera-a)
torsdag 07. april 2016, klokken 11:09
Ingenting egentlig, bortsett fra at tesla har planer om å produsere 500k i året mens GM kun tenker et sted mellom 20-50k?
#44
 ;D Du sier noe det kan neppe være heeelt tilfeldig ::)
#45
B-Electric / Sv: Hurtiglading på beste måte?
onsdag 30. mars 2016, klokken 19:11
Sitat fra: alhaage på onsdag 30. mars 2016, klokken 10:47
Etter å ha lest igjennom tråden, er jeg dessverre like blank.

Jeg er ganske ny elbil eier, og kan lite til ingenting om en-fase, tre-fase, menneskes, shuco, ampere osv

Jeg har pr I dag en eldre garasje hvor strømmen ser ut til å være koblet via hus-strøm (del av huset ble mørkt når det sto på ovner samtidig som bilen ladet).

Jeg har bedt elektriker om å få lagt inn ny ledning og kontakt til garasjen, og fått beskjed fra han om at denne kan være på maks 10a. Jeg har ett nytt 230v sikringsskap, og kunne gjerne tenke meg å lade raskere enn 10a.
Kan jeg få noen konkrete tips på hva jeg bør gjøre? Pris fra elektriker på ny ledning og kontakt til garasje er på 12.000,- men vi må under noen brostein for å komme frem, så regner med at mye av prisen ligger der....

Takker for svar, men keep it simple. Gjerne I form av "si til elektriker at du skal ha en xx kurs med yy kontakt/ ladeboks (lask en trefase til 32v sier meg ingenting)
da må du be om pris for hva det ville kostet å få 16a eventuelt 32a mulighet samt ladeboks med kabel når du først er igang. Kan godt være at hovedsikringen din må byttes når de sier du kun kan få 10a. Blir fort vekk dyrere enn 12tusen..men mye tryggere og bedre
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA