Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bergie

#61
Model X 2014 - 2022 / Utrolig lav rente?
lørdag 12. august 2017, klokken 01:14
Nå ser det ut til at den nominelle renten er endret til 1,69% på 75-modellene

Edit: Sorry. Ser ut til at det er 0,25% på desktop-siden (jeg sjekket mobil).

Sent from my iPhone using Tapatalk
#62
Takk for alle tilbakemeldinger!

Har lagt inn bestilling på X75D og har frem til onsdag mtp. endringer.

Vurderer midnight silver, men er litt usikker hvordan denne blir med det sorte interiøret som leveres som standard. Noen formeninger om dette?

Edit: Tror dette blir bra!

Det store spørsmålet blir også om man skal klemme inn AP i budsjettet...

/Andreas
#63
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 08. august 2017, klokken 14:42
Hva mener du med "begrenset lademulighet"? Har du lademulighet på hytta eller ikke?

Selv 5 Ampere med lang skjøteledning hjelper. Bilen vil tape noe strøm når den står parkert, altså om du skal kjøre 220 km t/r, pluss stå 2-3 uker uten lading på hytta, så kan dette være i grenseland. Er det sørover fra Lier så er det også ganske høye hastigheter. Det er også upraktisk å måtte lade til 100% i Lier, når man er på vei til hytta, så om du ikke har lademulighet på hytta bør man kanskje regne noe lengre avstand.

Det finnes en shuko på 16A kurs som nok kan brukes med lang skjøteledning, men det ønsker jeg å unngå. Etterhvert som vi blir fler elbileiere i familien blir det nok satt opp ladestasjon på parkeringen, da er jo problemet løst.

Ser nå på ladestasjoner.no at det finnes hurtiglader på en av de lokale butikkene der, så det får eventuelt bli løsningen inntil videre.
#64
Sitat fra: nie på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:04
Det eneste jeg ville tenkt litt på er størrelsen på bilen. Hvis hovedbruken er Rundtom i Oslo på diverse trange P-plasser, så kan X oppleves som en stor bil på P-plasser som egentlig er i minste laget.

Jeg var nok litt upresis på et par punkter her. Kjøringen vil være i stor-Oslo, men lite i sentrumsområdene, så parkering bekymrer meg ikke nevneverdig.

Har begrenset lademulighet på hytta som ligger ca 11 mil fra nærmeste SC i Lier (totat behov for 22 mil rekkevidde t/r). Kjører også endel til Rømskog hvor vi nå kan benytte SC i Töcksfors og til Sarpsborg hvor vi kan lade i Missingmyr.

Er usikker på valg av AP. Hadde pga. pris tenkt til å droppe det, men samboer ble veldig interessert i self park da vi har en veldig trang parkeringsplass i fellesgarasje (225cm bred) med murvegg på den ene siden og naboens bil på den andre. Kan man forvente at bilen vil klare denne parkeringen på egenhånd?

Skal prøvekjøre bilen i morgen tidlig. Vi gleder oss!
#65
Hei dere,

Vurderer å slå til på rentekampanjen og kjøpe en X75D over 10 år.

Synes i utgangspunktet at dette er for lang nedbetalingstid, men vi ser for oss å ha bilen i mange år fremover.

Det store spørsmålet blir da hvordan batteriet holder over tid, la oss si om 5-7 år? Hva kan vi forvente? Finnes det muligheter til å bytte batteri senere (om det i det hele tatt vil være økonomisk gunstig) ?

Stort sett vil bilen brukes innen Oslo, men det er viktig for oss at vi kommer oss til hytta som er 12-14 mil hjemmefra- også om 7 år.

/Andreas
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA