Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bergie

#31
Takk for tilbakemeldingene.

Om jeg går for UMC blir det nok en løsning som Espen foreslår. Men får sove på om jeg skal høre med Tesla Skøyen og elektriker om TWC.
#32
Enig i at en fast ladeboks ville vært vært best. Saken er at dette vil være en mer eller mindre midlertidig løsning i påvente av at borettslaget kommer frem til en felles løsning for alle beboere. Derfor ønsker jeg å bruke minst mulig penger inntil dette er på plass.

Tanken min er å skru fast UMC til veggen slik at den blir mer tyverisikker. Noen som kan svare på hvor mye en ekstra UMC vil koste?

Om jeg skulle gå for en Tesla Wall connector vil jeg tippe det er vanskelig å få tak i en slik til i morgen tidlig (Oslo)?
#33
Skal møte elektriker i morgen for montering av 16A kurs med blå 32A CEE på parkeringsplassen vår i fellesgarasje. Har for ordens skyld også bedt om jordfeilsikring og b-vern. Dette skal benyttes til en Model X.

Det store spørsmålet er hvor jeg skal plassere strømuttaket. Når man kjører bilen med fronten inn først er det en vegg på høyre side av bilen. Plassen er så smal i forhold til bilen at jeg ikke kommer meg ut av førerdør om jeg rygger inn.

Lurer derfor på om jeg burde plassere strømuttaket på denne veggen langs høyre side av bilen, eller på vegg i kortenden (front av bilen).

Om jeg skal plassere den ytterst på utstikkervegg til høyre for å ligge nære bakenden på bilen, hvor høyt burde jeg ha den for å være sikker på at jeg ikke kommer borti med bilen?

Om den plasseres i kortside front, vil UMC ledningen være lang nok? Pga. røropplegg og en liten "fortauskant" vil ikke bilen kunne kjøre helt frem til veggen heller.

Legger ved bilde i håp om at det illustrerer greit.

Edit: presiseringer.
#34
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
søndag 10. september 2017, klokken 01:16
Sitat fra: bergie på lørdag 02. september 2017, klokken 12:45
Vår X75D midnight silver med AP (ellers standard) bekreftet 16 august har endret status til i produksjon nå det siste døgnet.

Status på denne ble i kveld endret til:
Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States.

Fremdeles levering sent oktober - november.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#35
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
onsdag 06. september 2017, klokken 12:47
Sitat fra: CaZpaH på onsdag 06. september 2017, klokken 09:13
Bestilte min TMX i butikk som ble bekreftet 11. august og selger sa at hengerfeste var standard og inkludert. Står heller ingenting om det i bestillingen min. Husker det stod om det i konfiguratoren da jeg bestilte i butikken.

Men ring selger evt. send mail og hør hvis du vil ha det 100% bekreftet.

Sendte Mail til deliveryno som bekreftet at den kommer med krok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#36
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
onsdag 06. september 2017, klokken 00:18
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 05. september 2017, klokken 23:23
Står i konfiguratoren under "standard utstyr" når du designer model x.

Nå ja. Men skulle gjerne fått bekreftet at det også gjelder vår bil som ble bekreftet 16 august. Kan ikke huske at det stod noe som helt som hengerfeste da. Men det fantes heller ikke som ekstrautstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#37
Kjøpe elbil? / Sv: Rimelig elbil for daglig pendling
tirsdag 05. september 2017, klokken 23:02
Sitat fra: downlow på fredag 01. september 2017, klokken 19:08
Kan dere ikke heller bare ta Teslaen til hytta, og kjøpe en Trilling til de andre som er hjemme når dere er borte. Da vil du få en bil med nybilgaranti, som fungerer til pendligen, samt annen bruk i nærområdet. Jeg ville valgt denne løsningen. Tesla må jo uansett være best på hytta (4wd) ++

Tanken var i utgangspunktet å gjøre det enklere om ikke alle skal til/fra hytta samme dag.

Men pr nå ser det ut til at trilling er mest aktuell. Ser i-MiEV har litt annet interiør enn de andre. Hvilken bør man velge og hvorfor? Går ut i fra at pris er lik på alle tre?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#38
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
tirsdag 05. september 2017, klokken 22:43
View spec sier ingenting om hengerfeste. Bekreftet bilen 16 august. Finner ingen steder som bekrefter at dette er standard og kan ikke huske at det stod noe om det i konfiguratoren den gang. Noen som vet? Pressemelding fra tesla eller lignende?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#39
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
søndag 03. september 2017, klokken 12:37
Sitat fra: gr på søndag 03. september 2017, klokken 09:16
Har bilene deres fått APH3? Min står fortsatt med APH2 også. Irriterer meg.

Vår ble endret til APH3 7 dager før status ble endret til "under production".


Sent from my iPhone using Tapatalk
#40
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
lørdag 02. september 2017, klokken 12:45
Vår X75D midnight silver med AP (ellers standard) bekreftet 16 august har endret status til i produksjon nå det siste døgnet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#41
Kjøpe elbil? / Sv: Rimelig elbil for daglig pendling
torsdag 31. august 2017, klokken 23:11
Hva med lading hjemme og på hytta med Zoe? Må jeg benytte meg av denne store kladden som ofte blir omtalt som "bøtte" ?
#42
Kjøpe elbil? / Sv: Rimelig elbil for daglig pendling
torsdag 31. august 2017, klokken 22:56
Sitat fra: HCO på torsdag 31. august 2017, klokken 22:52
Om du venter til november, blir vår Zoe 240 til salgs for omtrent den prisen. Da får du også med på kjøpet en splitter ny PodPoint ferdig montert i garasjen. Den kan lade både Zoe og Tesla.

Det som bekymrer meg med Zoe er lading på vei til hytta. Finnes det mange offentlige hurtigladere som fungerer bra med bilen?
#43
Kjøpe elbil? / Sv: Rimelig elbil for daglig pendling
torsdag 31. august 2017, klokken 22:54
Sitat fra: Ebe på torsdag 31. august 2017, klokken 22:27
Norsk -13 eller -14-modell 2.gen Leaf er vel innenfor det budsjettet. Ellers åpner vel 150.000 for en up også, eller?

Billigste er jo trilling, men kanskje litt styr på vinteren?
Jeg har vært innom tanken på både leaf og e-up. Hva kan man forvente av rekkevidde på en såpass gammel leaf? Forstår at e-up har inntil 12 mil om sommeren, og kanskje 8 om vinteren.

Trillingen er absolutt aktuell for pendlingen, men vil tro den i praksis fungerer dårlig til hytta?

#44
Kjøpe elbil? / Rimelig elbil for daglig pendling
torsdag 31. august 2017, klokken 21:37
Hei,

Per i dag pendler jeg til jobb med scooter. Denne begynner å bli rimelig sliten og må nok snart byttes ut. I den forbindelse tenkte jeg det kunne være greit å vurdere en rimelig elbil som erstatning som også fungerer på vinteren.

Kjøreavstand er ca. 3-4 mil pr. dag. I tillegg blir det nok noe kjøring lokalt til butikk ol. Ser for meg et budsjett på maks 150.000.

Vi har en Tesla i bestilling og jeg jobber med å få montert en 16a kurs med 32amp blå kontakt i fellesgarasje. Pendlerbilen må også kunne lade her.

Det ville også vært en fordel om denne bilen kunne fått oss til helårshytta 14 mil unna når andre i familien benytter Teslaen. Skjønner at akkurat dette kan være tricky, men vi tåler et kort stopp for hurtiglading på veien. Ladestasjon skal også settes opp på hytta så vi kan starte returen med fullt batteri. Ikke behov for stort bagasjerom for disse turene.

Det store spørsmålet blir hvilken modell dere eksperter vil anbefale? Hva er viktig å ta med i vurderingen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#45
Samme her! Model X75D bekreftet 16 august.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA