Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Quintilian

#31
Model 3 / Sv: LR bakhjulsdrift
onsdag 12. juni 2019, klokken 15:55
Ja nettop. Godt observert :)
#32
Model 3 / Sv: LR bakhjulsdrift
onsdag 12. juni 2019, klokken 15:42
Sitat fra: mizzle på onsdag 12. juni 2019, klokken 08:56
Sitat fra: Quintilian på onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)

Hvordan fant du en med hengerfeste? Er det skjult tillegsutstyr på inventory listen? :)

Det er godt mulig Tesla roter - det vet vi jo skjer fra tid til annen :)

Jeg registrerte ikke at det stod tilhengerfeste på inventory-listen, men i kjøpekontrakten (vedlagt) så er det liste opp...

I tillegg står det 6920.- i leveringsavgift som de reklamerer ikke gjelder for inventorymodeller (så det har jeg klaget på uten å få svar enda).

Vinterhjul og FSD er heller ikke listet; fikk beskjed at det måtte legges til ved å sende email (som jeg har gjort uten å fått svar enda).
#33
Model 3 / Sv: LR bakhjulsdrift
onsdag 12. juni 2019, klokken 01:20
Kjapp update. Endte opp med å avbestille SR+ og gå for en "lokal" LR RWD fra inventory i Stavanger. Fikk også beskjed om at de ikke hadde peiling på når den ville utleveres; og det er for såvidt greit nok... I løpet av den neste måneden-ish er bra nok for meg.

Ble en blå sak med AP (følger med), 19" sommerhjul/18" aero vinterhjul, svart interiør, hengerfeste(!) og FSD. Totalt 522 000.-

SR+ jeg hadde speccet lå på 468 000; så blir 54 000 opp for min del.

Synes det er verdt det for hengerfeste, mye(!) lengre rekkevidde, oppgradert hifi og resten av premipmpakka :)
#34
Model 3 / Sv: LR bakhjulsdrift
mandag 10. juni 2019, klokken 13:35
Takk for svar. Blir fort en slik.

Litt skeptisk til å bestille ny før jeg har fått 100% bekreftet fra Tesla at bestillingen jeg har inne nå kan fjernes, samt at jeg kan legge til FSD+vinterdekk på ny Model3 LR....

Må vel vente til i morgen slik at jeg får pratet med et menneske hos Tesla....
#35
Model 3 / LR bakhjulsdrift
søndag 09. juni 2019, klokken 23:19
Hei!

Har hatt en SR+ lenge i bestilling og ble plutselig litt usikker nå jeg så alle inventory-bilene...

Har konfigurert SR+ "ganske dyrt", med oppgraderte felger, farge, hvitt interiør, FSD..... Og kom til å tenke på at det kanskje er et bedre alternativ å gå for LR..

Noe som er svært viktig for meg i så fall er å få det "heftigste" lydanlegget...

Er det slik at LR bakhjulsdrift har dette inkludert? I så fall; er det mulig å bestille/kjøpe LR bakhjulsdrift fremdeles? I så fall hvordan går man frem, og hva lander den på prismessig?

Tenker i så fall å droppe eksteriørfarge/hvitt interiør/oppgraderte felger og bare gå standard på alt det...

Noen som har noen ide? :)

#36
Model 3 / Sv: Hjemmelader Tm3
søndag 02. juni 2019, klokken 01:04
Jeg er svært godt fornøyd med mine Tesla Wall Connectors.

Bestilte første Model S i August 2013, og har frem til nylig ladet med medfølgende "ladekladd" på rød industrikontakt i garasjen.

Har nå bestilt Model 3 til å erstatte "konebilen", slik at vi ender med to elbiler som må lades, så har fått installert 2 Wall connectors.

Kvaliteten fremstår som svært høy, de spiser "alt" av strøm, og de kan kommunisere med hverandre for å fordele tilgjengelig strøm.

De er også relativt rimelige sammenlignet med andre tilsvarende løsninger (noe over 5000.- om jeg husker rett) + installasjon.

Vil dog anbefale deg å shoppe rundt for å få god hos elektriker.... Hos meg spriket installasjonskostnaden (for 1 lader) fra 3000 til 8000.-.....

#37
Sitat fra: krister461 på torsdag 23. mai 2019, klokken 12:36
Sitat fra: 123kris på torsdag 23. mai 2019, klokken 11:56
2,95% rente hos dnb via Tesla om du har 35% egenkapital.
Effektiv rente blir riktignok langt høyere grunnet mye gebyrer.

Hvilket billån er å anbefale over DNB? Har 35% EK.
#38
Model 3 / Sv: Tilhengerfeste nå tilgjengelig på Model 3
fredag 17. mai 2019, klokken 10:41
Sitat fra: MOV på fredag 17. mai 2019, klokken 10:08
Sitat fra: nordic2064 på tirsdag 14. mai 2019, klokken 10:07
Hei så fint!  Kan du bekrefte at din final invoice står med hengerfeste?  Kan du også bekrefte at design detaljer viser at det er med hengerfeste? 

Lurer siden jeg har fått utlevering den 20. mai kl 14:00, men det har samme VIN som før vi oppgraderte til hengerfeste. Den originale utleveringsdatoen vår var 10. mai, men vi ringte og bekreftet på email link at vi ønsket oppgradering til hengerfeste. 

Eneste som har skjedd er at vi fikk sms med utlevering den 20 .mai i Drammen, samme VIN, uten noen endringer eller final invoice.  Har betalt summen før vi la på hengerfeste alt...    :-\

For dere som hadde bil i bestilling og som i etterkant har fått tilbud fra Tesla om å legge til et hengerfeste for 8300 NOK: Har det å legge til ett hengerfeste medført noen endring i total pris for bilen, utover pristillegget på 8300 NOK?

Selv fikk jeg nå en helt annen totalpris for bilen, etter å ha lagt til et hengerfeste på min bestilling fra mars. Totalprisen var endret med et helt annet beløp enn de 8300 som lovet.

Jepp... Jeg bestilte før 1. mai prisoppgang på FSD, og når jeg nå pratet med Tesla for å legge til hengerfeste (svarte på eposten Ved å melde interesse og ble oppringt) så sa de at jeg også måtte betale økt pris på FSD dersom jeg skulle ha hengerfeste.... Valgte å droppe det da jeg ikke betaler nærmere 20k for et hengerfeste...

Ellers så spurte jeg også om estimert levering og de sa Juni.... (SR+ "med alt").
#39
Du kan også se noen av endringene jeg dokumenterte i denne tråden (da vi oppgraderte fra Mars 13' til Nov 15':

https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25694.msg436735.html#msg436735
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Premium Lyd
mandag 03. juli 2017, klokken 21:53
Sitat fra: depalma på torsdag 29. juni 2017, klokken 09:57
Hva tenker folk om lydpakken som Tesla tilbyr for 20 700,-? Hva er i så fall forskjellen fra standardpakken og er det stor forskjell lydmessig sånn egentlig? Jeg er på ingen måte audiofil men setter pris på god lyd.
Leser at lyden i nyeste TMS er forbedret, holder det kanskje bare å ettermontere sub i bagasjerommet?

Kort fortalt:
Kjøpte vår første S85 i begynnelsen av 2014 med lydpakke. Godt fornøyd og god trøkk.

Oppgraderte til 4x4 og AP i desember 2015 men var da nødt til å droppe lydpakka (kjøp av inventorybil for å få "gammel" pris, og ingen biler hadde utstyrskombinasjonen vi ønsket; så da ble det et kompromiss og dropping av lyd)... For et bomkjøp!

Lyd uten lydpakka er rett og slett ÆSJ! Helt forferdelig.... Vi hører ikke mye på "dunk dunk"-musikk; men savner uansett bass i alt som spilles.... Det ble så ille at vi til slutt valgte å gå for en aftermarket-oppgradering av lydsystemet....

NVX B.O.O.S.T subwooferpakke (sub + egen forsterker) og ny tokanals forsterker + høyttalere til A-stolpe og fremdørhøyttalere gjorde susen!

Nå er vi godt fornøyd. Denne pakka er enda bedre enn Tesla sin men endte på rundt 35k. Hadde vi valgt om igjen hadde det nok blitt lydpakke fra tesla rett og slett for å slippe styret med ettermontering og høyere pris...

Men bil med "standardlyd" er fullstendig uaktuelt.
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: Glasstak lansert på model S
lørdag 05. november 2016, klokken 09:26
Hadde glatt gått for glasstak i stedet for takluke...

Har utelukkende takluke i dag (og på mine to forrige biler) for å få inn lyset og bedre utsynet fra 2. seterad.... Åpner opp interiøret noe voldsomt spør dere meg... :)

Men kunne klart meg uten all teknikken rundt luka... Har hatt knirk på begge mine Teslaer, og det forrige kjørte seg så fast at hele rammen rundt luka måtte byttes... Lånebil i 2 uker var konsekvensen av det....
#42
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din første ripe
torsdag 27. oktober 2016, klokken 09:42
Sitat fra: Dulle76 på torsdag 27. oktober 2016, klokken 08:24
Ikke bare en ripe, men en svær bulk.... etter at kona tok bilen for å kjøre til trening i stedet for å varme opp med å gå opp til treningen, noen hun vanligvis gjør...... Argh!!!!!! Høyre bakdør...  :'(  :'(  :'(  :'(

Ah... Den er kjedelig. Hadde tilsvarende selv; på min første dag med bilen.... Kosta 76.000 å utbedre hos DK.
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bytte taktrekk Tesla Model S
tirsdag 30. august 2016, klokken 10:01
Ville vært svært forsiktig med å gjøre dette selv. Er en del ledningsnett som følger taktrekket, og det kan bringe utfordringer.

Tesla skulle bytte taktrekk i vår forrige bil, og det førte til et serviceopphold på nesten 4 uker... I prosessen klarte de å ødelegge frontruta, glasstaket (bak takluka) og glasset i bakluka! I tillegg fikk de diffuse problemer med innvendig belysning som sluttet delvis å virke, og dimmingen i innvendig bakspeil tok kvelden.... Sistnevnte involverte de teknikere i Nederland og på fabrikken for å prøve å utbedre uten at de kom noen vei! Pratet med ny eier for en stund siden, og det var fremdeles ikke utbedret nesten et år etter (han hadde forsåvidt ikke fulgt opp saken, men allikevel....)

Hadde selv lyst taktrekk i forrige bil og mørkt i den nye... Og likte helt klart lyst best... Det gir en større romfølelse i bilen, spesielt Mtp. At det går "i ett" med himmelen/skyene, mens det svarte "deler opp" interiøret mye mer....
#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY subwoofer i bil med standardanlegg
mandag 01. august 2016, klokken 05:38
Sitat fra: lunitiks på søndag 31. juli 2016, klokken 13:29
Sitat fra: Quintilian på lørdag 30. juli 2016, klokken 23:13
Du kan alltids sjekke ut subkasse fra Bilradiospesialisten i Bergen.

Disse har laget en mold av NVX B.O.O.S.T sin kasse og selger de med eller uten element....

Finner ikke denne på nettsidene deres... Er det ikke https://bilradiospes.no/ ?

Du må kontakte de på telefon. De bygger de på bestilling/oppfordring. :)
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY subwoofer i bil med standardanlegg
lørdag 30. juli 2016, klokken 23:13
Du kan alltids sjekke ut subkasse fra Bilradiospesialisten i Bergen.

Disse har laget en mold av NVX B.O.O.S.T sin kasse og selger de med eller uten element....

Kikka litt på kassen deres og synes egentlig at de har laget et design som fungerer bedre enn NVX sin...

Koster vel et par tusenlapper, men sparer deg for ganske mye arbeid med tilhørende prøving og feiling for å få kassa riktig :-).... Den sitter på samme sted som Tesla sin orginale (men på andre siden av bilen), slik at den ikke tar opp plass i "fotbrønnen" der barnesetene foldes ned...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA