Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - JohnPGriff

#16
ES8 / Sv: Testkjøring med ES8
tirsdag 31. august 2021, klokken 09:14
ES8 er veldig stillegående. Jeg har en e-tron med støydempende sidevindu foran og bak, 20" hjul. Etter 1 timers testkjøring og en tur på E18 ute av Oslo og tilbake til Nydalen, kan bekrefter bilen var mer stillegående og dette var med 21" hjul som standard.
#17
Tang EV600 / Sv: BYD Tang tester og omtaler
tirsdag 31. august 2021, klokken 08:57
Ingen mobilapp støtte fremdeles under utvikling, infotainment bare på engelsk, ingen støtte for Android Auto/Apple CarPlay, også under utvikling.
#18
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
lørdag 19. juni 2021, klokken 12:06
Prøvd igjen lading på BKK på Rykkinn på tørsdag med min 50AS. Start SoC 5% Slutt SoC 80%. Kjørt rundt 20km ingen jojo kjøring for jeg begynt å lader, temperatur var rundt 24C. Effekt gikk rett opp til 120,4kW og fra 5% til 50% SoC fikk en gjennomsnitts effekt av 126,9kW!!!! Gjennomsnitts effekt fra 10%-70% SoC var 123,4. Levert kWh 39,1 tid 19 minutter. Høyest effekt var 128,9kW på 12% SOC. Som du vil se i grafen under lading til 70% SoC er for oss med en 50 optimal.





#19
Audi e-tron / Sv: EVNotify -kompatibel med e-tron 50/55 ?
lørdag 19. juni 2021, klokken 11:12
Sitat fra: ThomasEL på fredag 18. juni 2021, klokken 14:27
Ser Bjørn Nyland bruke EVNotify med e-tron Q4, da konfigurert for VW ID4, og det fungerer.

Er det noen som har testet om det også virker med 50 og 55? EVNotify virker jo å være mildt sagt hakket mer brukervennlig enn OBDelleven...


Det virker ikke med e-tron 50/55 har vært i kontakt med han som har utviklet EVNotify og han har ingen plan å støtte 50/55. Ser ut som ID3, ID4, Enyaq og Audi bruke de samme PID's.
#20
Takk for hjelpen, Redigert :+1: :+1: :+1:
#21
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
søndag 06. juni 2021, klokken 23:56
Takk for svar :+1:
#22
Tur fra hytte i Nord Aurdal til Bærum på mandag med temp rundt 25C ga en imponerende resultat. 154Wh/km (15,4kW/100km), 187,9km, kjøre tid 2:43t gjennomsnitts hastighet 69km/t, gjenstående SoC 55% og gjenstående rekkevidde 181km. Høydeforskjell 940m. Slutten av januar med temp rundt -11C samme tur, forbruk 261Wh/km (26,1kW/100km) kjøre tid 2:58t gjennomsnitts hastighet 65km/t, gjenstående SoC 11% gjenstående rekkevidde 26km
#23
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
søndag 06. juni 2021, klokken 12:32
 :+1: :+1: :+1:  Savner samme ladekurv på min 50 ;)  Brukt du ODB11 når du lest batteri temp?
#24
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
søndag 30. mai 2021, klokken 11:08
Jeg tok en bilde av skjerm på lader for hver gang % SoC økt. Hvis du har startet bilen du kan ser lade hastighet i bilen, men du ikke ser hvor mange kWh har vært levert. Hvis du starte bilen husk å slå av klima eller lader vil levere en høyere effekt. I Excel har en Y axis som er Effekt og X axis er Økning i % SoC.
Som en FYI er på hytte og  på fredag kjørt ned til Leira og ladet på en nye BKK 200kW lynlader utenfor Rema 1000. Start SoC var 54% ute temp 22C veldig skuffet over start hastighet som var bare 78kW etter 3 min hadde ikke økt og jeg sluttet å lade. Natt temp hadde sunket til 0C og unasett mye regen på vei ned to leira (høydeforskjell 350m) ser ut at batteri var fremdeles kaldt.
#25
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
onsdag 26. mai 2021, klokken 11:29
Gjørt en liten beregnings feil 20-80%SoC og har lagt inn info for 10% - 80% med estimert lagt km/min og km/timer, hvor 70% av WLTP er brukt. Kan sammenlignes med samme lade test som Kris Rifa vises på sin Youtube kanal
https://www.youtube.com/watch?v=cmCDWyWS8CM
Hvis du få en virkelig varmt batteri, tallene vil muligens ser endre bedre ut. Ser ut at 10% er et bedre start punkt en 20% og slutt mellom 65% og 70% SoC hvis du ikke trenger å lade til 80%





#26
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
tirsdag 25. mai 2021, klokken 15:32
Fikk tid idag og ladet på samme BKK lynlader. Prøvd 15 minutter med litt "JoJo" kjøring. Start SoC 6% Slutt SoC 80% tid 27min 32sec. Levert 49.11kWh gjennomsnitt ladeeffekt 107,11kW. Fikk 120kW bare på 36% SoC men fra 27% 65% relativt flat rundt 115kW. Temp 12,5c en god del kaldere en forrige test. Tid for 20% SOC til 80% SoC var 22min 30sec levert 41kWh, gjennomsnitt ladeeffekt 109,31kW



#27
Audi e-tron / Sv: Ladekurver 50 og 55
mandag 24. mai 2021, klokken 12:10
Testet lading av min 50 AS 19 mai på 150kW BKK lynlader på Rykkinn. Ute temp. 18c Start SoC 19% Slutt SoC 60% levert 26,70kWh tid 15:22 gjennomsnitteffekt 104,25kW Bil hadde vært parkert utendørs og hadde bare kjørt 13km for jeg begynt å lade. Ingen motorvei eller "JoJo" kjøring. Faktisk veldig imponert. Neste gang vil prøve fra rundt 10% og lade til 80%.



#28
Audi e-tron / Sv: Hjelp til kjøp av e-tron
onsdag 28. april 2021, klokken 10:06
Av utstyr kan anbefaler Ambientlyse Plus, Virtual Cockpit Plus, Sort Optikk og Sort Takktrekk vil har brukt Advanced Sport som en utgangspunkt. Har en 50 og kjøre rundt 190km til hytte høyde forskjell er 850m men brått fra Leira oppover til Valdres Høyfjells Hotel. Sommer har rundt 70km gjenstående på ankomst, vinter lade på vei opp på Ionity Bagn for rundt 15-20 minutter. Har kommet flere lynlader på Leira de siste utenfor Rema 1000 og Elkjøp. Vanligvis handle på Rema 1000 på vei opp ikke noen problem neste vinter med lading når vi handler. På vei hjem tirsdag GOM vist 231km med 100% SOC kjørt 188km med 17,9kWh/100km og gjenstående SOC 47% Ulemper med 50 er ladehastighet i vinter sammenlignet med 55.

#29
42000 er riktig for Advanced Business, 63000 er Advanced Sport. I juli i fjor min 50 Advanced Sport med vh og serviceavtaler kostet 599000 dagens pris er 685000 muligens uten vh. En nye 55 AS er fremdeles nesten 150000 mer en hva min nåværende bil kostet. Hvis jeg hadde vært ute etter en nye Audi ett år senere med en budsjett av rundt 625000-650000 mitt valg vil har muligens vært en Q4 men en brukt 55 vil også vært en alternativ.
#30
Har kommet en oppdatert prisliste fra Møller 16 april, e-tron 50 Advanced Sport har gatt opp 40 000,- til 685 500,-og en 55 AS har gatt ned til 749 600,-  som betyr 63 000,- forskjell mellom en 50 og 55 AS. Hvis jeg huske riktig det var rundt 100 000,- for pris justering. En Black Edition 55 Advanced Business med vh og Service-/vedlikeholdsavtale inkl. er "Bare" 709 000,- som er faktisk veldig mye bil for pengene. Ser ut som hvis rekkevidde for en 50 er ikke nok for deg, en Q4 er når en bedre alternativ, hvis du vil ikke opp til en 55. Ikke sikkert vh er fremdeles inkludert ved kjøp av en 50/55. Interessant å følge pris utvikling ut over høsten. Kanskje e-tron 50 er på vei ut.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA