Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hansi

#976
Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. mai 2015, klokken 00:18
Sitat fra: E_S på lørdag 23. mai 2015, klokken 23:26
Ja, jeg har problemer med å forstå hvorfor en type 2-ladestasjon, i hvert fall til hjemmebruk, i de fleste tilfeller er så hinsides dyr. Det er tross alt ikke snakk om stort mer enn en kontakt, en kontaktor, en jordfeilautomat og en liten chip til å ta seg av kommunikasjonen. At det skal koste ca. 6000,- og oppover såfremt man ikke setter det sammen selv har jeg store problemer med å forstå - delekostnaden er ikke rare greiene..

Tja, jeg selger slike for 3550,- så det behøver ikke å bli så dyrt. Jordfeilbryter/sikring er dog ikke inkludert, det plasseres i skapet. Til gjengjeld har den fast kabel og det er da også den dyreste komponenten i den.

Synd alle andre som selger med kontakt selger for over doble prisen
#977
Enig, fremtiden er elektrisk :)
Får håpe Enova våkner fra "dvalen" snart og.

Bilde fra i dag
#978
Jeg syns OSL gjorde et godt valg med å bytte fra schuko til CEE og er takknemlig for det. Ja, det hadde vært enda bedre med Type2, men også mye dyrere.
#979
Sitat fra: Rødkleiv på torsdag 21. mai 2015, klokken 16:56
PS Jeg håper ingen tar seg nær av at jeg bruker et noen "fargerike" karakteristikker. Det er ikke myntet på noen spesielle. Jeg synes hver enkelt i denne tråden argumenterer og skriver godt, men samlet sett holder det ikke mål.

Off topic, men jeg syns det blir feil når du kommer med nedlatende kommentarer om folk som er uenige med deg. Bedreviter-holdning er jeg heller ikke spesielt fan av ("Jeg synes hver enkelt i denne tråden argumenterer og skriver godt, men samlet sett holder det ikke mål.").

Jeg syns også dette PSet kom lovlig sent.
#980
Enig i at avgiftsfritak og subsidie ikke er det samme
#982
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg-leverandører i Norge
fredag 15. mai 2015, klokken 19:00
Ja.. Er det bare 1? :)
#983
Enig i at 22kW lading burde være minstekrav. Tesla har vel begynt med ettermontering av disse, kanskje det også kan komme som en mulighet på denne bilen? Det er lov å håpe :)
#984
Kia Soul EV / Sv: 27 kWh brutto eller netto?
torsdag 14. mai 2015, klokken 00:15
Kildehenvisningen peker hit: http://insideevs.com/kia-soul-ev-range-autonomy-demonstration-nets-100-miles/?hc_location=ufi . Det virker for så vidt troverdig
#985
Kia Soul EV / 27 kWh brutto eller netto?
onsdag 13. mai 2015, klokken 22:11
Noen som har funnet ut av dette?
#986
Alt det andre / Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side
onsdag 13. mai 2015, klokken 21:39
Interessant diskusjon :)

Jeg hadde litt av den samme diskusjonen med en kollega forrige uke, han hadde større tro på hydrogen, hovedgrunnen hans var fordi han mente det ble brukt sjeldne jordmetaller i elbiler. Stemmer det? Jeg har prøvd å søke litt på det, og etter hva jeg forstår ble disse brukt i eldre batterier, men ikke i dagens lithiumion? Det blir derimot brukt noe (lite) i elmotorene, men flere produsenter, senest Renault lager elmotorer uten sjeldne jordmetaller. Er det riktig?
#987
Det begynner å komme seg på Hønefoss , noen bilder fra i dag :)


#988
Kjøretips / Sv: Nyttige mobilapplikasjoner for smarttelefoner
søndag 10. mai 2015, klokken 10:19
ChargeBump? www.chargebump.com
#989
Muligens blitt diskutert tidligere, men har kommet i versjon 1.0 til iOS og Android nå. Jeg syns dette er en god ide og har lastet ned og installert :)

http://chargebump.com/
https://speakev.com/threads/chargebump-a-simple-plan-to-do-away-with-ev-charge-rage.2094
#990
Dere mener i fullt alvor at mulighet for lokal regulering i Norge på bompenger, tilgang til kollektivfelt og gratis parkering betyr spikeren i kista for elbilen? Da vet jeg ikke helt hva jeg kan si annet enn at jeg er helt uenig.

Elbilen er på fremmarsj i de fleste land, og med bilene som kommer med dobbel rekkevidde om et par år (og antageligvis enda lenger fremover) vil elbilen ta større og større markedsandeler er min mening. Dette uavhengig av disse "småtingene" i Norge som måtte komme før eller senere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA