Er det noe Tesla treff på gang i Oslo området?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: jkirkebo på onsdag 25. desember 2013, klokken 11:52Jeg liker den måten du regner det ut på. Veldig nyttig når man vet hvor langt man skal. Da kan man regne ut hvor mye Wh/km man tåler å bruke. Har jo litt rekkeviddeangst nå i begynnelsen.
191Wh/km betyr total rekkevidde på 81100/191=424km. Ikke galt det på denne årstiden. Men om du startet med helt fullt batteri kunne du hatt et forbruk på 76000/369=206Wh/km. Da hadde du kommet fram når måleren sto på 0, men det skal være en god buffer i bunn.
Evt. ville 20 minutters stopp på Inspiria på Grålum gitt deg ytterligere 6kWh, slik at forbruket kunne vært 82000/360=222Wh/km. Dessverre er det fint lite å gjøre i området, men snart åpner 4 stk. 22kW Type 2 på Tunejordet også.
I løpet av neste år kommer det garantert minst 1 SC på denne strekningen. Da kan du stoppe der et kvarter og ellers kjøre akkurat som du vil. Jeg tror ikke det blir vanlig etterhvert å måtte kjøre 369km uten å passere en SC.
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 25. desember 2013, klokken 09:23Standard felg, 19". Nokian r2 piggfritt med 50 psi.Sitat fra: Viking på onsdag 25. desember 2013, klokken 08:36Bra resultat tatt årstiden i betraktning- Hvilke felg/ dekk har du og var det vått?
Jeg hadde en slik tur i helgen. Skulle kjøre 36 mil fra svigers i Sverige og hjem til Oslo.
Jeg brukte cruise. Mye motorvei på meg. La meg først rundt 80 og økte etter hvert til 90. Kjedelig å kjøre så sakte, men når farten ble økt til 110 gav det utslag på effekt/km med en gang.
Kjørte varme innsette og lav temp i bilen. Min DS foreslo å skru av klima. Men da dugger det i løpet av veldig kort tid.
Jeg stoppet ved Nordby og ladet med schuko i 2 timer. Fylte på ca 2,5 mil typical range. Hadde ca 5 mil typical igjen når jeg kom hjem
Distance: 368,6
Total energy: 70,4 kWh
Avg energy: 191 Wh/km
Jeg ser at skal man klare typical range og holde seg på 200 Wh/km må man kjøre veldig konservativt. På motorveien betyr det at man blir forbikjørt av alle.... Og det var ikke det jeg hadde sett for meg med den bilen....
Rated range virker helt urealistisk å oppnå.
Jeg fikk ikke satt bilen til low, for å redusere luftmotstand.
Sitat fra: Johnny på tirsdag 24. desember 2013, klokken 01:09Det har pes på langtur uten adapter. Kjørte 36 mil til svigers i Sverige. Ikke noen passende hurtigladninger langs ruten i Sverige. Måtte kjøre superkonservativt dit og ladet på schuko hos alle vi besøkte. Ble bare korte "vise bilen turer", for det tar tid å fylle opp når man på en helg må være fulladet for hjemturen.
Selv om jeg lenge før jeg fikk bilen hadde innsett at lading med 13A ville være nok, så er erfaringen etter noen dagers bruk, akkurat det!
Derfor kommer ikke jeg til å mase om å få det blå, før jeg hører at de leverer med bilene. Sikkert mange andre med større behov.
Sitat fra: paalv på søndag 22. desember 2013, klokken 17:28Nja.... Det er vel ca 50 dager "in transit"Sitat fra: Hyperstress på søndag 22. desember 2013, klokken 17:25
Hva er tiden fra produksjonsstart til levering nå om dagen?
Ca 50 dager
Sitat fra: AndersinOslo på mandag 23. desember 2013, klokken 03:04Appen fungerte utmerket. Min DS sa det kan ta opp til 24 timer etter levering før den er aktiv. Du må sette en utstilling i bilen som gjør at telefonen kan få kontakt.
Nå står den utenfor og fylles sakte fra husveggen med 13A, mens jeg iherdig har prøvd å google hvordan jeg kobler bilen til My Tesla og appen. Men nå gir jeg opp, og legger meg, med et smil rundt munnen.