OK. Har RFID fra Ishavsveien gikk utfra at samarbeidet virket begge veier. Beklager å kommet i skade for å ha lagt ut informasjon basert på antagelse og ikke dokumenterte fakta.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: emil på onsdag 15. april 2015, klokken 23:33Sitat fra: Panduck på onsdag 15. april 2015, klokken 17:59
Hadde Ishavsveien hatt ladere langs stort sett alle hovedveier og andre strategiske punkter, skulle jeg gjerne betalt "årsavgiften" deres. Men gitt dekningen de har, blir det helt uinteressant.
Hadde man hatt noen form for roaming mellom operatører hadde jeg nok uten større problemer betalt ~500kr pr måned. Men på en gjennomsnittlig måned i dag legger jeg igjen en 100-lapp hos GrønnKontakt, et par hundrelapper hos Fortum og kanskje en hundrelapp hos annen operatør. Da kan jeg lade der jeg får mest effekt tilpasset ladenivå eventuellt underholdning mens jeg lader i steden for å måtte lade der "min" operatør har lader siden jeg allerede har betalt.
Men for E6 i retning Trondheim er det dumt at man kommer seg til Dombås for noen få kroner i hurtiglading ,men skal man de siste milene blir det veldig dyrt. Fra Kiwi Otta til Statoil Leinstrand (eller motsatt) er det ca 23 mil og en del høydemeter til toppen.
Det er Kiwi på både Dombås, Oppdal og Støren og hvis disse får hurtigladere tror jeg Ishavsveien kan pakke sammen.
Jeg har lyst til å ta Leafen til Trondheim i August, men sånn det ser ut nå blir det fossilbil eller tog.
Sitat fra: Car-El på mandag 13. april 2015, klokken 18:23Altså 5 dersom du inkludererer Tesla
HA-HA!
Du skal være glad at vi ikke har COMBO-Type1 også.
I dag er det da bare 4 kontakter som er dedikert til lading av elbil.
Type1 til de asiatiske elbilene og Peugeot.
Type2 til de EUropeiske og Tesla.
CHAdeMO til de asiatiske og Peugeot.
COMBO-Type2 til de EUropeiske.
Men enig med deg. En kontakt for alle elbiler. Så jeg stemmer for Tesla sitt system. Enkelt og genialt.
Sitat fra: zbk på søndag 12. april 2015, klokken 23:14
Hjem fra Bergen på fuktig vei og med 3-5°C og litt motvind. Starta med full-lada bil, men den hadde stått uten lading siden lørdag morgen. Kom til Amfi Stord med 56% og lada til 92% på rett over en halvtime. Videre uten eco fram til Aksdal, men da var forbruket på nesten 17kWh/100km og parkert på ferja viste batteriet 25% og jeg hadde 36km fra jeg kom i land.
Ved ilandkjøring hadde restprosenten økt til 34% (pga varmere batteri etter bruk eller treg batterikjemi pga temperatur?), men jeg valgte uansett å ha av varmen til jeg var halvveis hjemme. Fikk første batterivarsel 6km hjemmefra og parkerte med 9% og 12km restrekkevidde etter 122km fra Stord anvist.
127% batteribruk på 180km skulle gi ca 15,6kWh/100km snittforbruk og ca 140km rekkevidde på fullt batteri. Dette er vesentlig mindre enn de drøye 160km rekkevidde jeg hadde på tur opp. Dette viser vel bare noe av utslagene man får ved ulike føre- og temperaturforhold.
Å kjøre elbilen tok bare en halvtime ekstra hver vei, selv med bare 22kW-lading tilgjengelig på veien. Kjenner likevel på at dersom man trenger mange ladestopp på en tur vil 43kW-lading være en stor fordel.
Sitat fra: Arha på lørdag 11. april 2015, klokken 21:12Sjekk denne:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12534.msg185702.html#msg185702
Vurderer en tur med Leaf i Tyskland i sommer, ferge til Kiel og videre til Düsseldorf. Er det noen som har erfaring med hva som trengs av abonnementer og kort her nede? Har funnet oversikt over Chademoladere her: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zyflExwD56a8.kvDLvUJhXipY og det ser ikke så aller verst ut med dekninga.
Sitat fra: MeTesla på lørdag 11. april 2015, klokken 09:434,4sSitat fra: Mippen på lørdag 11. april 2015, klokken 09:27
Du har ikke fått med deg hva som har skjedd. Det kom en oppdatering til alle D modeller i forbindelse med lanseringen av 70D. Effekten på 85D ble da endret fra 375hk til 428hk og motorkraften til 522hk samlet. P85 hadde 470hk i motorkraft. Tesla oppgir ytelsen på ulike måte. Motorkraften er hvor mye motoren yter mens effekten er hvor mye bilen benytter av denne. Dessverre er nok 85D blitt raskere enn P85. P85D er den raskeste men 85D er ikke lenger så langt bak denne med den nye oppdateringen.
Hva var P85 oppgitt med 0-100?
Sitat fra: emil på fredag 27. mars 2015, klokken 14:24Kiwi ÅlgårdSitat fra: pagal på mandag 16. mars 2015, klokken 14:28Sitat fra: edyrli på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:19
Jeg så også plutselig at den hadde dukket opp.
Betaling med kort og 44 kr for 20 min passer meg utmerket for turer sørover.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20133.msg337087.html#msg337087
Noen som har noe status på denne (Egersund) nå?
Og eventuellt Kiwi Ålgård?
Sitat fra: pagal på mandag 06. april 2015, klokken 16:07
AH! TRITIUM Veefil fra Australia. Leste på USA forumet at CHAdeMO adapteret må ha en FW oppdatering ( 1.4.1)
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=76208&d=1427596953
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/42176-CHAdeMO-Make-Model-Review-—-Using-with-a-Tesla/page14
Ante ikke at disse fantes i Norge. Takk for opplysningen.
PS
Manual: http://tritium.com.au/wp-content/uploads/2014/10/TRI93.134.3-Veefil-Instruction-Manual.pdf
DS
Sitat fra: pagal på onsdag 08. april 2015, klokken 16:14
Svar fra Statoil angående kompatibilitet med Circontrol laderne.
Hei
Våre ladere er utviklet og levert slik at Chademo-biler kan lade med Chademo-kontakten, CCS-biler med CCS-kontakten, og Renault, Tesla m. fl med AC-kontakten. Dette fungerer som det skal.
Hverken vi eller vår leverandør har ikke blitt kontaktet av Tesla med forespørsel om testing av Chademo-adapteren. Følgelig kan vi heller ikke si om den fungerer, eller om den i verste fall kan ødelegge laderen. Meg bekjent er det allerede påvist tilfeller der bruk Tesla-adapteren har ødelagt Chademo-ladere. Sånn sett er det noe merkelig at Tesla velger å selge et produkt som synes å ikke være tilstrekkelig testet før det tilbys i markedet.
I håp om å finne en løsning på utfordringen vil vi, i samarbeid Proxll, ta et snarlig initiativ overfor Tesla for å undersøke om de er interessert i å gjennomføre et testopplegg for å se hvordan vi kan få adapteren til å fungere. I påvente av utfallet av en slik test vil jeg be deg om å ikke bruke adapteren på våre ladere, men heller bruke AC-kontakten når du må lade.
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 08. april 2015, klokken 18:27JA, bestilte tid og fikk garantireparasjon utført i Hamburg
Kan vi få garantisaker fikset I utlandet - f.eks Sverige eller Danmark?