Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Leaf_2014

#391
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vampire Drain
søndag 04. august 2013, klokken 23:19
Noen oppdateringer på Vampire Drain: iflg teslamotors-forumet er batteriet tomt på 10-12 dager:  http://www.teslamotors.com/forum/forums/battery-drain-model-s-vs-roadster

Tar batteriet skade av å tømmes helt?
#392
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
søndag 04. august 2013, klokken 22:28
Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. juli 2013, klokken 15:51
Fikk følgende svar i dag, altså mye de ikke kunne svare

Status på vampire drain
Svar: dette er nå løst i v 5.5. Iflg selger tappes nå batteriet 0,05% pr dag men det kan ikke stemme. Da kan bilen stå uladet i 2000 dager før batteriet er tomt. Tipper han mente 0,5 % som også er meget bra. Da kan bilen stå i 200 dager før det er tomt for strøm.

Er norske og US-bilene ulike på dette? Amerikanske eiere rapporterer tomt batteri på 10-12 dager: http://www.teslamotors.com/forum/forums/battery-drain-model-s-vs-roadster
#393
Ville i utgangspunktet gjettet mye Høyre ettersom Asker/Bærum er de som har størst nytte av elbilgodene.
#394
Model S 2013 - 2022 / Sv: Skistativ til Model S
fredag 02. august 2013, klokken 12:45
Sitat fra: Oreo på søndag 28. juli 2013, klokken 23:42
En skal være klar over at skibokser med gjennomgående hull for lasteholderene fungerer bra på biler med rails, men ikke på prefabrikerte festepunkt slik som på TMS. Her er en låst til en bestemt lengde mellom fremre og bakre festepunkt, i tillegg til avstand til bakluka.

Mange bokser med gjennomføring for stativ har likevel justering i lengderetningen, min forrige Skiguard 850 hadde i hvertfall dette.
Personlig synes jeg det er bedre med lave stativer enn en boks som senkes veldig lavt a'la Skiguards T-modeller: man mister veldig mye innvendig plass der hvor stativet krysser i boksen.
#395
Design nytt baksete, med skikkelige nakkestøtter, gjennomlasting for ski i midten og et smart, integrert system for sikring opp til taket ...

Det bør også være sikring når man slår ned baksetene. I de fleste stasjonsvogner kan nettet flyttes frem til bak forsetene når man kjører flyttelasset.
#396
Som enkel ingeniør henger jeg tydeligvis ikke med i svingene når det gjelder lading...  Dette representerer nok dessverre situasjonen for flere enn meg.
#398
Sitat fra: RunarBT på tirsdag 16. juli 2013, klokken 07:19
En skal kunne kjøre Roma-Trondheim neste sommer..så vil da påstå det er ganske nære planer.;-)

Med kun superchargere? Kilde?  Dette hadde jo endret saken kraftig.

Hvor lang er ladetiden med chademo, og et denne uavhengig av dobbeltlader eller ikke? Hvor lader man i praksis mellom Oslo og København?
#399
Model S 2013 - 2022 / Bestandig Off-Topic gjengen...
tirsdag 16. juli 2013, klokken 00:38
Dette innlegget lå opprinnelig innunder "vi som tviler"-tråden, men er flyttet av moderator og gitt tittel "Off-topic gjengen".

Nå i sommerferien har jeg reist Oslo - København - Ystad - Hirtshals . Slik jeg tolker informasjonen om ladestasjoner vil vi få noen få superladere her i Norge iløpet av høsten, men Sverige og Danmark (eller Tyskland/Frankrike for den del) ikke har planer for nær fremtid.

Hva tenker folk rundt dette? To dager Oslo-Køben med lading på camping? Blir lite igjen av helgeturen da ...   Leiebil når man skal på ferie utenfor Norge?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA