Jeg har lenge hatt 4 av 4 oppgaver men nå har den sunket til 3 av 3.. Også fått final invoice med estimert leveringsdato 30.6!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Stig-Arne på lørdag 02. juni 2018, klokken 13:58Trenger bare 12v batteri for å spore bilen. Hvor lenge 12v batteriet holder når det ikke blir forsynt av høyvolts batteriet er en annen sak så logisk sett burde de koblet ut det og...Sitat fra: GeirHM på lørdag 02. juni 2018, klokken 13:04Men om bilen mangler batteripakke, hjul, motor etc.
Her er den eneste saken jeg fant når jeg googlet: https://www.bloomberg.com/news/photo-essays/2015-10-13/check-out-tesla-s-hot-new-european-factory
Det er ganske omfattende montering som skjer i Tilburg; drivverk og batteripakke kommer på plass her.
Hvilken GPS er det da DS bruker for å spore bilen? Den har jo ikke strøm
Hvilken båt kan da bilene være på? Siden den mangler motor, hjul etc, så kan den jo ikke kjøres om bord i en bil-båt, slik som Talisman. Så hvilken båt er da bilene på?
Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:57Sikker på at du tør å si det om båten som frakter bilen din?
Meeeen.. den får seile sin egen sjø..
Sitat fra: GeirHM på søndag 13. mai 2018, klokken 14:101. Fikk epost nå jeg og etter at bilen har forlatt fabrikken... Oppdatert til eik/grafitt!
1.
Jeg tror de oppgraderte interiør detaljene først ble gjort tilgjengelig den 9 mai. De som har håp om å få bil i månedsskiftet juni/juli får nok ikke dette. Men jeg har sett på Facebook eksempel på varsel om slik endring via epost fra Tesla. Jeg tipper det er på biler som bygges nå.
2.
Jeg ville ikke overtatt ansvaret for å gjøre klargjøringen av den nye bilen selv. Sett at det avdekkes feil når klargjøringen finner sted? Tipper det skal bli vanskelig å få selskapet til å ta den utbedringen. Det kan jo ha oppstått i arbeidet.
Sitat fra: Robert Sund på lørdag 25. mars 2017, klokken 20:28Jeg skulle likt å finne en elektriker som sier det du sier slik at jeg kunne fått koblet om Saltoboksen :-D
2 fase er det kun Tesla som kan trekke og med Tesla er det ikke ett problem da den trekker rett strømstyrke på N.
Men 1 fase oppstår ikke problemet, og det går like mye strøm i begge lederne.
3 fase 230V IT (eller TT) er det ingen elbiler som trekker, og det ville heller ikke laget problemer, da det ville gitt identisk trekk i alle lederne.
Dette skal være en helt trygg måte å koble på, også ved bruk av 16A kabel.