Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Anders Heibø

#16
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
mandag 04. juni 2018, klokken 21:55
Jeg har lenge hatt 4 av 4 oppgaver men nå har den sunket til 3 av 3.. Også fått final invoice med estimert leveringsdato 30.6!
#17
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
søndag 03. juni 2018, klokken 23:38
Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 02. juni 2018, klokken 13:58
Sitat fra: GeirHM på lørdag 02. juni 2018, klokken 13:04
Her er den eneste saken jeg fant når jeg googlet: https://www.bloomberg.com/news/photo-essays/2015-10-13/check-out-tesla-s-hot-new-european-factory

Det er ganske omfattende montering som skjer i Tilburg; drivverk og batteripakke kommer på plass her.
Men om bilen mangler batteripakke, hjul, motor etc.
Hvilken GPS er det da DS bruker for å spore bilen? Den har jo ikke strøm
Hvilken båt kan da bilene være på? Siden den mangler motor, hjul etc, så kan den jo ikke kjøres om bord i en bil-båt, slik som Talisman. Så hvilken båt er da bilene på?
Trenger bare 12v batteri for å spore bilen. Hvor lenge 12v batteriet holder når det ikke blir forsynt av høyvolts batteriet er en annen sak så logisk sett burde de koblet ut det og...
#18
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
tirsdag 29. mai 2018, klokken 23:23
Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 29. mai 2018, klokken 21:57
Meeeen.. den får seile sin egen sjø..
Sikker på at du tør å si det om båten som frakter bilen din?  :D
#19
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
tirsdag 15. mai 2018, klokken 23:24
Sitat fra: GeirHM på søndag 13. mai 2018, klokken 14:10
1.
Jeg tror de oppgraderte interiør detaljene først ble gjort tilgjengelig den 9 mai. De som har håp om å få bil i månedsskiftet juni/juli får nok ikke dette. Men jeg har sett på Facebook eksempel på varsel om slik endring via epost fra Tesla. Jeg tipper det er på biler som bygges nå.

2.
Jeg ville ikke overtatt ansvaret for å gjøre klargjøringen av den nye bilen selv. Sett at det avdekkes feil når klargjøringen finner sted? Tipper det skal bli vanskelig å få selskapet til å ta den utbedringen. Det kan jo ha oppstått i arbeidet.
1. Fikk epost nå jeg og etter at bilen har forlatt fabrikken... Oppdatert til eik/grafitt!
2. Det er den begrunnelsen Tesla selv har kommet med tidligere av de jeg har hørt. Er håp om utlevering siste uke i Juni så da rekker jeg uansett ikke å gjøre noe selv før ferietur...
#20
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
lørdag 12. mai 2018, klokken 12:59
Jeg har bestilt en hvit 6 seter X 100D med krem interiør som ble bekreftet 8 mars. Først nå i dag ser jeg at den har blitt bygget og er i transit til havnen. Der det før stod "Innredning i mønstret aske-tre" er det nå tomt så blir spennende å se om vi får den nye lyse eika. Det som derimot er litt kjipt er at det står levering Juni-tidlig Juli og vi kjører mandag morgen 2 Juli på biltur nedover Europa så det ser ut som at det blir gamlebilen... Har hørt nok skrekkhistorier om klargjøringen som blir gjort så hadde tenkt å spørre om å få den utlevert uten. Håper på å booke den rett på Spa og Xpel etter utlevering.
#21
Tesla / Sv: Bedre Tesla Navigasjon på vei..
søndag 29. april 2018, klokken 00:20
Noen som vet om PreAP biler vil få ny navigasjon/kart? Mye av grunnen til det nyutviklede kartet de kommer med er vel at Autopilot vil dra nytte av ett mye mer detaljert kart?
#22
Model X 2014 - 2022 / Sv: Følger det med type 2 kabel
lørdag 28. april 2018, klokken 11:13
Lurer på om de var tom en periode. Ta kontakt med servicesenter så kan du sikkert få en utlevert.
#23
Jeg har også fått denne feilmeldingen etter oppdatering. Den kom riktignok etter at bilen hadde stått i ro ute hos Tesla etter påvente av at de tok den inn på service og jeg oppdaterte firmware over natten etter utlevering. Har ikke hatt problemer med at den låser seg, men etter å ha flyttet bilen få meter har det skjedd at den ikke låser og bilen ruller. Har ikke sett på det som ett problem foreløpig. Hadde time til bytte før påsketur med noen hadde feilpakket så de hadde bare fått parkbrems til venstreside. Har fått ny time om 4 uker. Regner med at de ordner opp hvis den stopper en plass.
#24
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny hardware suite på gang?
fredag 04. august 2017, klokken 11:36
Mulig innvendig kamera kan være noe tilsvarende Cadillac sitt system for å sjekke om føreren følger med. Holde i rattet kan man gjøre selv om man ser til de i baksetet...
#25
Trykk og hold (2sek) på touchskjerm for å få opp flere valg. F.eks trykk og hold for å lagre posisjon for heving av luftfjæring, vanlig trykk gjentar ikke heving på posisjon. Det hadde også vært kjekt å få opp valget mellom unlock og unfold når man velger "Driver door unlock". Hadde vært en nyttig funksjon å bare åpne håndtaket på førerdøren men ha mulighet for å trykke for å åpne de andre. Nå er funksjonen ubrukelig (i Norge) når man en sjelden gang skal ha med seg folk da man må finne nøkkelen for å få åpnet de andre dørene. Skjønner at den er genial i USA men i Norge er det få fremmede som plutselig hopper inn i bilen på parkeringsplassen.

Da er det bare å gå igjennom hele controls/settings og legge til funksjonalitet.

Det bør også være mulig å få Homelink til å bare vise gjeldende plassering når den dukker opp automatisk. Bil nr 2 skal sjeldent inn i garasjen men lista blokkerer halve ryggekameraet.
#26
Er flere som har kjøpt denne. Jeg syntes det var litt for mye oppmerksomhet å kjøre rundt i TMS september 13, men denne tar kaka. ALLE snur seg og mange kommenterer, mens jeg småløper etter guttungen på snart 3 år.

2 hastigheter: 1 rolig gange og 1 der man må småjogge litt for å holde følge. Mangler den midt i mellom for rask gange...
Plast dekk: Min største bekymring, men det går forholdsvis greit. Fordelen er at det er lett å høre den, men ulempen er at det er litt vanskelig å høre andre biler komme bakfra. (30 sone med mye fartsdumper). Det er noe begrensning på hvor bratte bakker bilen kommer seg opp på grus/grass.

Kjøring til lokalbutikken for brød (og is) er genialt. Er grei plass fremme i frunken. Det følger med en liten plugg til der hvor ladekabelen plugges i, som fungerer som en startsperre slik at andre unger ikke kan sette seg oppi og kjøre avgårde. Denne er veldig lett å rote bort dessverre...

Den har overraskende mye leketid før batteriet må lades. Ofte ute 2-3 ganger før batteriet har falt fra 5 til 3 streker. Jeg pleier å ta batteriet inn for å lade det, selv om det er mulig å koble ladekabelen i bilen. Er samme plugg på undersiden av batteriet for lading.

Det er en absolutt fordel å kunne kjøre til en åpen plass, der de kan leke seg fritt i høy hastighet. Da er det raskt nok til at guttungen på 9 synes det er tipp topp også.

Jeg ville ikke ventet på facelift, men hvis det er viktig kan du sende epost og høre om det kommer. Tviler på at det er prioritert.
#27
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lydoppløysning begrensning med lydpakke
fredag 28. april 2017, klokken 09:57
Tipper at dac'n støtter 192 og at det ikke er snakk om nedsampling til 96 eller 48kHz. Noe høyere ville jeg ikke forventet i og med at den heller ikke har støtte for dsd formatet.

Lydsystemet er helt ok. De har valgt en klasse A/B forsterker og det er ganske imponerende med tanke på at en klasse D ville brukt mindre strøm. Hører du mye klassisk burde du kanskje beholde den fremfor å bytte til en kraftigere klasse D amp. Jeg har selv tenkt tanken på å oppgradere til Light Harmonic pakka, men da må jeg ha mulighet til å bytte amp selv frem og tilbake for å høre hvilken jeg liker best av Tesla sin og Light Harmonic sin. Personlig er jeg ikke fan av klasse D så dette er selvsagt min skepsis.

Jeg er usikker på hvor mye som har bedret seg på facelift bilene men pre-facelift har du nok mye å hente på lyddemping. Er en del resonanser i dørene som skal bli bedre. Har selv ikke kommet så langt, men heller målt anlegget og laget en eq for å flate ut frekvens responsen. Det er en litt omfattende operasjon der jeg må behandle filene med den eq'n før jeg legger de på minnepenn i bilen. For meg er det verdt strevet da jeg har software for batch prosessering. Låter ganske bra nå!

Sondre hos Bilkomponenter har Tesla selv og sitter inne med mye kompetanse på det området. Han har kanskje mest erfaring med lyddemping også:
https://www.bilkomponenter.no/products/light-harmonic-premium-audio-system-til-tesla-model-s-multra-hifi
#28
Lading av Tesla / Sv: Koble om Salto boks til 2fas+N på 230V
lørdag 25. mars 2017, klokken 22:41
Sitat fra: Robert Sund på lørdag 25. mars 2017, klokken 20:28
2 fase er det kun Tesla som kan trekke og med Tesla er det ikke ett problem da den trekker rett strømstyrke på N.
Men 1 fase oppstår ikke problemet, og det går like mye strøm i begge lederne.
3 fase 230V IT (eller TT) er det ingen elbiler som trekker, og det ville heller ikke laget problemer, da det ville gitt identisk trekk i alle lederne.

Dette skal være en helt trygg måte å koble på, også ved bruk av 16A kabel.
Jeg skulle likt å finne en elektriker som sier det du sier slik at jeg kunne fått koblet om Saltoboksen :-D
#29
Lading av Tesla / Sv: Koble om Salto boks til 2fas+N på 230V
lørdag 25. mars 2017, klokken 18:20
Roten av 3 såklart ja :-)

Tesla sin veggboks er kanskje veien å gå selv om det hadde vært kjekt å slippe den ekstra utgiften. I utgangspunktet ville det ikke vært store forskjell for meg på lading av Teslaen men tviler på at jeg får elektrikeren til å koble opp siste fasen på Saltoboksen.

Men hadde vært kjekt å prøve :-/
#30
Jeg har bestandig kjørt på auto. Syntes bilen av og til er for seint ute med å sette i resirkulasjon, men stort sett fungerer dette greit. Merker det godt hvis jeg havner bak en polsk kassebil der de første sekundene får komme rett inn i kupeen, men etter det ligger den på resirkulering. ?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA