Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Anders Heibø

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Avstemning: Model S - din favorittfarge?
torsdag 26. september 2019, klokken 23:28
Grønn! Og Brun på en god andreplass.
#2
Lading av Tesla / Sv: Feil lastfordeling mellom TWC
lørdag 27. april 2019, klokken 01:44
Sitat fra: Wibla på onsdag 24. april 2019, klokken 23:18
Du har vel ingen N i et IT-nett, men dere har koblet L3 til N i begge TWC?
Korrekt. Har ikke fulgt ledningene helt fra stolpen så vet ikke om L1 er det BKK omtaler om L1, men poenget var at ut fra fordelingen til sikringene følges/kobles fasene likt.
#3
Lading av Tesla / Sv: Feil lastfordeling mellom TWC
onsdag 24. april 2019, klokken 23:16
Beklager sent svar... og forvirrende navnebruk...

Lastfordeling på IT-3fas (L1, L2, N) fungerer ypperlig mellom S og X. Det må nevnes at i feilsøkings perioden ble det koblet om slik at fasene ut fra sikringsskapet er 1 til 1. L1=L1, L2=L2, N=N. Den trekker da mer fra den ene fasen uansett om jeg lader 1 eller 2 biler..

TWC som fikk firmware er over 2 år gammel. Nye TWC trenger det ikke.
#4
Lading av Tesla / Sv: Feil lastfordeling mellom TWC
mandag 01. april 2019, klokken 20:06
En tlf til Tesla og etterhvert fikk de satt det videre til en som klarte å gi den gamle wall connector en firmware oppdatering via bilen etter endt lading. Nå virker alt som det skal.
#5
Lading av Tesla / Feil lastfordeling mellom TWC
mandag 04. mars 2019, klokken 12:54
Hei!

Endelig fått opp en Signatur lader (slave) og lastfordeling mot en 2 år gammel wall connector (master). Disse er koblet på hver sin 32A sikring og eget B-vern. 230v kvasi 3fas med L1, L2, og N. Fasene samsvarer nok ikke på boksene.. Signalkabel er koblet fra ut på master og inn på slave.

Feilen:
Bil koblet til master (satt til 32A) lader på 30-28A når det ikke er koblet bil til slave laderen. (Tidligere 32A). Bil kun koblet til slave gir 32A.
Når begge er tilkoblet begynner de begge på 16A hver, men ila ca 30 min jobber bil tilkoblet master lader seg ned til 6A lading. Dette skjer selv om bil tilkoblet slave lader er satt til maks 16A. Det står da 6/6A på bil tilkoblet master lader og 16/18A på slave, ev hvis ikke det er lagt inn begrensning lader bil tilkoblet slave lader på 26/26A. Når bil tilkoblet slave lader stopper lading/ferdig, øker bil tilkoblet master lader til 16/16A før den sakte går ned til 6/6A igjen.

Byttet om på bilene men er i lader problemet ligger. Noen tips til løsning? Hadde vært greit å kunne lade på 32A begge plasser men 2x32A er litt drøyt..
#6
Tesla SW og AP / Sv: 2018.36.2
fredag 28. september 2018, klokken 14:07
Sitat fra: o.b.lix på søndag 23. september 2018, klokken 11:06
Jeg er nok optimist og tror den kommer allerede i slutten av november.
Tviler men det er jo lov å håpe  :laugh:

Noen som har fått denne versjonen som har opplevd fantom bremsing? Hvis ikke må jeg ut og overnatte utenfor SC før høstferien. Pr nå er Pre-AP bilen min mer selvkjørende enn AP2.5. Den har både cruisekontroll og automatiske vindusviskere som virker.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Immersive Sound system
torsdag 16. august 2018, klokken 23:53
Immersive sound, eller Dolby som var tidligere er bare en software basert enhancer som skal gjøre lyden større. Jeg har ikke taklet å ha den lenge nok på til å høre hva spesifikt den gjør, men i hovedsak virker det som at den sprer lyden mer rundt i bilen enn at du får det fra front. For meg blir det bare enda mer fasefeil og ett stort skritt i feil retning.

MJ: Sammenligner du lyden mellom S og ny X? Har ikke fått med meg noen endring annet enn at jo nyere jo bedre dempet i dører etc. X har mer trøkk enn S..
#8
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 09. august 2018, klokken 23:08
Har du bil med nye MCU'en? På MCU2 har valget for "Energy management" blitt fjernet.
Det har GeirHM.

Den er vesentlig raskere men full av små bugs som sikkert tar litt tid å luke ut. Bl.a. det at bilen kun er mulig å oppnå kontakt med når den står og lader (sånn ca).. Heretter blir det fisk og grønnsaker for pølsemakeren har gått av med pensjon.
#9
Foliering Eksperten har ferie nå.. Tror det har vært bra trøkk før ferien. Ernestas er veldig detaljert og nøye så anbefaler de på det sterkeste, men for din del PiotrB er det nok lurt å kjøre til Drammen. Xpel bør legges så raskt som mulig.
#10
Tesla SW og AP / Sv: 2018.26
tirsdag 17. juli 2018, klokken 23:21
Har noen sjekket om cabin overheat protection er på samtidig som alarm? Foreløpig er vel ikke det mulig annet enn på PreAP biler uten alarm pakken men om det har skjedd en glipp der kan det utløse alarmen? Er utrolig irriterende at det ikke går an å ha på begge deler og det burde være mulig å programmere inn at følere forventer kaldere luft når ac går
#11
Tesla SW og AP / Sv: 2018.26
mandag 16. juli 2018, klokken 23:31
Håp om at bilen ikke bråbremser så mye på denne i forhold til 2018.24.1? I så fall må jeg svinge innom ett servicesenter på veien hjem...
#12
Tesla / Ferdskriver for å trekke henger?
søndag 08. juli 2018, klokken 23:08
Er det noen som har montert ferdskriver for å trekke henger i "jobb sammenheng" i sin Tesla? Ser ut som at Statens vegvesen har startet med kampanjer mot (person)biler som trekker hengere der tillatt totalvekt overstiger 3500kg. Regelverket krever ferdskriver hvis transporten foregår i yrkessammenheng.
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Bagasjeromsnett for 6-seter
torsdag 05. juli 2018, klokken 21:56
Sitat fra: Råde på søndag 08. april 2018, klokken 23:21
Jaggu kommet enda en løsning for skillevegg til baggasje. Om den er sikker eller endog TÜV godkjent står det ikke noe om. Dyr er den i hvert fall.

http://ralo.no/services.html

Jeg kjøpte denne. De importerer fra Tyskland og gir TOCN rabatt... Er bygget slik at den festes i krokene på baksiden av setene når de er nedslått. Den passer helt perfekt ned under lokket i bagasjerommet når den ikke er i bruk, noe som er ett stort pluss. Er også trukket i samme stoff som tesla'n ellers i bagasjerommet så ser ganske greit ut.
#14
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
mandag 18. juni 2018, klokken 17:05
Fikk beskjed om å aktivere forsikring fra fredag allerede for at de skal få alt på plass til neste tirsdag. Det er vel gjerne slik at bilen må forsikres før de kan ta ut skilt på den? Hadde vært kjekt med EV skilt men ser ut til at det blir EK slik det ser ut på https://teslastats.no/
#15
Bestilling og levering / Sv: Levering i juli 2018 (estimert)
onsdag 06. juni 2018, klokken 12:23
Sitat fra: rha3000 på onsdag 06. juni 2018, klokken 10:41
Da skjer det vist ting ja..  Kom med Talisman til Belgia i går. 
I dag, FI med forventet levering 15.06 :-)
15.06? Hvor?? Det hadde jo passet perfekt å få den ut 19 eller 20 for min del men FI sier lørdag 30..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA