Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - P85D+

#31
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 11. februar 2015, klokken 23:37
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 19. januar 2015, klokken 23:13
Må enda til Usa for å prøve den. Er vel en P85D demo/presse bil i Tyskland, men den fikk ikke en gang pressen prøvekjøre. Og det er ingen P85D i Norge enda etter hva jeg vet :)
Tror jeg må sjekke en gang til. Han er jo selger av yrke, så kan jo ikke stole på det han sa ;-)

Joda - ett helt lass
#32
Generelt kan jeg passere fartshumper (dump=hull) med mye større fart enn f. Passat stv. som var forrige bilen. Skyldes vel litt luftdempere? Men i hovedsak lengre akselavstand.


#33
Hville foretrukket KW/km

Da har en begge deler.
#34
Ville foretrekke som det er i dag samt bruk KW og ikke %

Det er jo som å si at jeg har igjen 28% på bensintanken som er på 85 liter
#35
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kommer rattvarme på vinterpakken?
torsdag 29. januar 2015, klokken 19:39
Ja det er rattvarme
#36
Model S 2013 - 2022 / Sv: 691hk teori eller fakta?
mandag 29. desember 2014, klokken 22:24
Det er ikke batteriet som er begrensningen på korttidsuttak av høy effekt.

Dette styres av BMS,en (har bygd noen Lithium  banker selv)
I tillegg ligger det begrensning i inverteren.

#37
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hva koster et Tesla Model S P85D batteri?
onsdag 05. november 2014, klokken 11:54
Det er som å si at ett hus til 5 mill koster 2 mill i materialer

Husk batteri celler er nesten "råvare". De skal "sorteres", balanseres, monteres, koble elektronikk, BMS, housing +++++

#38
Model S 2013 - 2022 / Sv: Statistikk
lørdag 01. november 2014, klokken 00:57
Får ikke svart riktig når man har 2 stk Signature P85+ og best. 2 stik p85d
#39
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
fredag 31. oktober 2014, klokken 10:07
Vi har 2 biler (Tesla)
Bruker i 95% av tilfellene kun 32A enfas (3 fas kontakt m. overgang)
Av de 95% kunne vi ha brukt 16A enfas i 80% av tilfellene!

Vi har minst 1 tur i uka på over 20 mil pr. bil

Mitt råd til deg er:
Legg inn en 3 fas - så kraftig som mulig til garasjen, bruk gjerne kabel som er dimensjonert for mer (det er som regel enkelt og oppgradere inntaket på huset til 80A - dvs legg inn kabel som tåler 64A HVIS DET ER ENKELT)

Har du plass så er som regel en alu kabel det billigste

Kjøp overgang som du trenger
Hvis du trenger flere punkter kjøper du deg ett mobilt byggeskap til 1.000,-

Da får du fort erfaringen på hva du trenger.
#40
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvem har byttet batteri?
onsdag 29. oktober 2014, klokken 00:37
245.000,- er "billig" for 85 KW

Normalpris er USD 450 - 600 pr KW
Avhengig av Housing, BMS, balanseringen/kvalitet.
#41
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 07:43
Her må du ha hjelp av trikker!

Det er mye som skal på plass
Husk en 25kva Trafo må sikkert ha en 63A-D sikring pga av oppstartsstrøm
Sikres på egen kurs
Må da ha min. 80A inntak/hovedsikring
Eget 400v skap etter Trafo
+++
Har gjort dette i egen garasje
Har da alt fra 16 - 64A IT nett. Samt 16 og 32A TN nett
#42
Har selv 2 Teslaer. Løste strømbehovet enkelt ved å legge ett nytt
abonnement i garasjen ( 2.500,- pr år )
80A (-:
Brukte 50m2 Alu kabel som koster lite
#43
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
torsdag 25. september 2014, klokken 15:44
Eksperten på plass (-:

Meget godt fornød med Trafoene fra Noratel
Flott service (-:

#44
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
onsdag 24. september 2014, klokken 15:15
Jeg har prøvd mht. Å lage ett 0 punkt i en slik Trafo (selv om jeg visste at det ikke gikk)

Det gikk ikke (-:
#45
Model S 2013 - 2022 / Sv: 3-fase transformatorer 230v-400v
tirsdag 23. september 2014, klokken 07:54
Tvilsomt. Tror dette er en Trafo som ikke gir ut 0 punkt i bunn. (Vet ikke sikkert) Dvs brukt som sveise/verktøy Trafo.

Mao ikke en skilletrafo som lager ett nytt TN nett

40 kg virker lite for en 10KVA skilleTrafo bør veie Ca 80 kg.
http://www.noratel.com/no/produkter/p//Voltage/?tx_noratel_noratelfe%5Bvoltage%5D=136&cHash=dba5081612f92f4922d791e66b508ad6

Har du ikke mulighet for 32A 230?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA