Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - P85D+

#1
Innlegg slettet grunnet posting av refferal

Bruker utestengt i 14. dager


#2
Model X 2014 - 2022 / Foliering av bakside seter og dørterskler.
fredag 28. oktober 2016, klokken 00:13
Fikk utført dette i forrige uke med meget bra resultat. Hvis noen ønsker det samme så laget de maler slik at man kan bestille ferdig tilpasset folier å montere dette selv.

Her er prisoversikt på Hexis Bodyfence beskyttelsesfolie til Tesla model X.


4 stk. Beskyttelse innsteg (2 stk. 47 x 11 cm + 2 stk. 46,5 x 4 cm) kr 1250,-

2 stk. Seterygger (42 x 53 cm) kr 1075,-
4 stk. Seterygger (2 stk. 42 x 53 cm + 2 stk. 39 x 59 cm) kr 2150,-

Leveres med monteringsanvisning, gel og skrape.


- Priser er eks.mva.
- Porto kr 150,-
- Eventuel montering som tillegg.


Mvh
Lars Mostue



Mobil: 90 15 19 13
Telefon: 95 33 60 00
E-post: lars@etc.no


#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: X60D!
torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:50
Dette er ikke noe "problem"! X60 blir meget lettsolgt. Oppgradering til 75 blir jo bare billigere med tiden.

I dag omsettes Teslaer uten AP med meget gode priser! De fleste jeg kjenner bruker ikke AP - kun cruise ctrl.

Har selv S90 og X90. Bruker vel AP kun på langkjøring  - stort sett på motorvei.
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ladeluken
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 00:40
Et annet tips er: Hvis du benytter ladestasjon uten knapp for å åpne, kan du trykke på knappen inne i luka for å release kabelen. Virker kun når den ikke lader/varmer.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software 7.0
fredag 06. november 2015, klokken 15:27
Da venter jeg til du har fått testet.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Flere Tesla i husholdningen
søndag 31. mai 2015, klokken 01:32
det som irriterer er at når man lukker opp ladeluken m med UMC,en på en bil så åpner luken på bilen ved siden av!
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Er lakken dårlig også?
fredag 17. april 2015, klokken 15:57
Sitat fra: Sven-E på søndag 12. april 2015, klokken 19:16
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 12. april 2015, klokken 09:48
Ikke-metallic er så klart også mykere enn metallic. Så bilen som ble reklamert for kan også ha hatt solid hvit eller svart.
Rød har heller ikke klarlakk.

Jo - det har den


Rød er også den lakken som er mykest, og som lettest får riper.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware 6.2
søndag 12. april 2015, klokken 09:39
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 11. april 2015, klokken 22:44
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 11. april 2015, klokken 21:49
Sitat fra: Teslanewbie 8.link=topic=20263.msg348025#msg348025 date=1428776074
Noen med P85 uten autopilot  som har fått 6.2  ?
k
Ikke her i hvert fall.  Tror de nyeste bilene er tungt prioritert i denne oppdateringen.

I teslas øyne er en 11 mndr gammel bil gammel ....
Hvis de fortsetter slik så beholder de ikke kunder  i det lange løpet . Spesiell nå når premium bil produsenter  kommer med konkurrerende biler ila noen år ..

Logisk da 6.2 for det meste tar for seg Autopilot endringer.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
onsdag 08. april 2015, klokken 20:31
De første Tesla promo videoene av autopilot videoene vist litt hva vi kan forvente oss?

Håper bare det ikke tar like lang tid som løfte om ny browser avgitt i beg. av 2014
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lansering av større batteripakke?
onsdag 08. april 2015, klokken 20:01
Tror ikke det skjer med det første.
Tesla/Panasonic er blant de bedre mht wh/kg samt god BMS
Det forskes mye på addetiver som gir bedre livssyklus (ant. ladesykluser)

Det er løsninger i dag som gir større tetthet pr. Kg og raskere lading - men da med kortere levetid.

Tar nok mange år før vi får et signifikant paradigmeskifte teknologisk. 
Vi vil fortsatt måtte dra med oss alt for mye vekt. Har vel større forhåpning på en kombinasjon med brenselcelle teknologi som er effektiv.

#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 15:26
Nei - stoppet for egen maskin (-:
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 15:14
Bra tips mht. å benytte spaken!

Testet litt i dag på en tur.
Kollisjons varsel kom på ved "for høy hastighet" mot bil foran - men den bremset ikke!
Cruise : Holder fortsatt kun 3 sek. etter stopp - mener jeg har lest et sted at den skulle forlenges til 30 sek. ?

Varsler heller ikke ved fotgjengere (-: (gikk bra )
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 11:57
Etter 6.2 oppdateringen holder vel ACC bilen stille i 30 sek. Før den går i stand by?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 07:44

Hadde forventet en mer åpenbar kollisjonvarsling tidligere. Spesielt sett i lys av at man kan velge "tidlig varsling"
Nesten lyst til å prøve m. 2 biler på veien der første bil ligger stabil hastighet og bil bak ligger x ant. Km. Høyere fart?

Noen som har testet?

(Dette tendenserer til å ble en konstruktiv tråd som er On topic
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot
tirsdag 07. april 2015, klokken 06:38
Setter pris på om denne tråden kan bli konkret! Dvs. få frem fakta, egen opplevelse som en del av bekreftelse.

I utgangspunktet MÅ man da faktisk eie/kjøre Tesla!! Ikke komme med spekulasjoner uten å være kvalifisert til å mene/synse!

Samtidig er det konstruktivt bidrag at de som har erfaring med andre bilmerker gir innspill.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA