Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kilroy

#31
Model X 2014 - 2022 / Sv: Mikrofon til handsfree
torsdag 26. april 2018, klokken 08:38
Bruker selv Iphone 7 + watch og samboer har Iphone 6. Ingen av oss har problemer med lyd, eller har fått klager. Snakker endel med samboer når hun kjører bilen og det er ikke noe problem med lyden. Men har Model X fra 2016, så mulig det er forskjellige mikrofoner ut å går.
#32
Turer i Skandinavia. / Sv: 75D på langtur / Summon med keyfob
mandag 09. april 2018, klokken 12:26
Jeg husker aldri de verdiene, men heldigvis har jeg TeslaFi. Den sier 286 KM på 90 % lading, jeg har det stort sett til 80 % på hverdager, så bruker jeg å sette den på 90% til helgen,  vi har bare 13 amp lading på hytta. Så praksis rekkevidde ved 90 % lading er alt fra 22-28 mil, avhengig av føre og temperatur. Litt kjørestil også, mine tall er alle basert på at jeg bruker bilen som en fossil.
#33
Turer i Skandinavia. / Sv: 75D på langtur / Summon med keyfob
mandag 09. april 2018, klokken 12:01
X75 fungerer fint på langtur om vinteren til ca 25 mil. Selv kjører jeg ca hver helg 17 mil en vei uten problemer, rekorden er minus 27 på den turen, endel høydemeter(Trondheim-Åre). Fortsatt ingen rekkevidde angst. Så 18 mil går helt fint også uten å lade 100 %. Fikk X75 september 2016.
Summon via Keyfob er fortsatt ikke en mulighet dessverre.
#34
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 11. mars 2018, klokken 23:03
Ettermonterte, taket var ca 3 år når det ble lagt. Husker ikke prisene, men du ser de på websiden. Du sparer mye tid hvis det kan bli lagt samtidig som taket legges.
#35
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 11. mars 2018, klokken 17:27
Jeg har montert på Decra tak. Er litt mer arbeid enn med takstein, men det er fullt mulig. Kjøpte all monterings utstyr til solcellespesialisten.no.
#36
Jeg får endel slike på natten på hytta når det er ordentlig kaldt. Men er ikke noe særlig problem hos meg, siden ladingen opptas igjen etter noen få minutter. Kaldt er her fra -10 til -27. Bruker UMC og lader på 11A, brukt både blått adapter og schuko uten at det har endret noe.

#37
Model X 2014 - 2022 / Sv: Helfoliering av Model X
mandag 26. februar 2018, klokken 10:28
Jeg la på Avery Dennison folie over hele bilen i oktober 2016, ikke hatt noe problemer med Tesla, sjekket at sensorene virket før jeg la på folie og at de fungerte likedan i etter kant. Jeg hadde bilen 1 dag før den ble foliert.
Når de gjelder garanti så er det vel litt i forhold til hvor lenge man har tenkt å ha bilen også, jeg synes Xpel er for dyrt i forhold til mine preferanser siden jeg stort sett bytter bil hvert 3. år. Da holder folien seg fin og ved salg kan man fjerne den og få ny bil eller la neste eier ta folien videre.
#38
Model X 2014 - 2022 / Sv: Dugg
onsdag 14. februar 2018, klokken 13:55
Jeg har alt på auto, fungerer helt fint siden oktober 2016, blir det dugg så trykker jeg på "defrost" og kjører med den på. Jeg registrerer at luften føles litt kaldere når den står på, så derfor kjører jeg ikke den på hele tiden, kun hvis det skulle oppstå dugg. Mistenker at noen her har en feil med sitt anlegg.
#39
Lading av Tesla / Sv: Lading i Åre
mandag 12. februar 2018, klokken 09:15
Betaler ikke for parkering når en lader i Åre, gjelder både Holiday Club og de ladestasjonene som er på oversiden av veien for Holiday Club (Ved kirken). Man må betale for ladingen da. Det er gratis lading inne i Ica på stasjonsbygget, men der betaler man for parkering og det er bare ett uttak (type 2).
#40
Model X 2014 - 2022 / Sv: Dårlige bremser?
torsdag 08. februar 2018, klokken 08:05
Har opplevd det selv på tidligere Model S, dette er typisk når den har stått ute i dårlig eller kaldt vær. Er vel sammensatt problem med at dette er store bremseskiver som krever bruk og alt sand/salt vi har. Jeg bruker alltid å bremse hardt ved utkjøring under slike forhold og har ikke opplevd det igjen etterpå. Jeg har ikke opplevd dette på min X75, men det kan også være fordi jeg bruker bremsene med en gang. Bilen står ut på hytta i helgene og kjører ned en bratt bakke nesten med en gang, så hadde vært krise hvis dette skulle vært slik der.
#41
Silikon på listene på front dørene gjør susen ja, som flere skriver. Men jeg forvarmer også litt uansett. Merket stor effekt etter å ha gjort det i fjor vinter når jeg fikk problemer. Etter det har det gått fint.
#42
Dette har også skjedd meg ett par ganger (X75), første gangen i oktober 2016 på SC Alvdal, kom dit med ca 2% og det var -18, begynte ikke å lade før etter 35-40 min. Snakket med Tesla også da og de visste ikke om problemet, begge trodde da at det var noe med selve SC-en. Det skjedde på nytt i vår, da var det ikke så kaldt ca 0 grader, men også da rundt 2% kapasitet igjen. Da tok det også 30 min før noe skjedde. Jeg har i ettertid holdt meg over 8 % for å slippe dette. Men enig i at dette må jo være en bug siden den lader som normalt på annet enn SC. Hadde eksempelvis 1 % igjen i går, satte i lader hjemme og fikk vanlig hastighet, ca 30 km/t i ladehastighet.
#43
Jeg bruker minst 3.3 på 19" Nokian R2, kjører mye i kulde, så da må det til og så blir de ikke så myke.
Kjørt med det i 1 sesong og dekk knapt slitt, kjørt 15000 km ca.
#44
Jeg folierte min i september i fjor. Ingen problemer med sensorer på det drøye året jeg har hatt den. Vet også om Tesla ansatte som har foliert sine private biler. Skulle det oppstå problemer så får en da kanskje fjerne folien på der det er mistanke om feil. Men har man angst for garanti og problemer, så styrer man unna, men man får da ikke en unik bil
#45
Model X 2014 - 2022 / Sv: Forbruk Wh/Km X75D vs SP90D
torsdag 28. september 2017, klokken 09:12
Dekk har mye å si, hva kjørte du på de 2 bilene, enig i at forskjellen var veldig stor. Temperatur har også endel å si, men det har du kanskje tatt i betraktning?!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA