Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kilroy

#1
TAYCAN / Sv: Hurtigladefart vinter?
torsdag 25. mars 2021, klokken 10:02
Hvis man kjører aktivt i Sport Plus så kommer temperaturen relativt fort. Fordelen med Taycan er at du kan se temperaturen på batteriet, så man kan lett få opp temperaturen. Den har mye å si for ladingen ja, går tregt når batteriet er 10 grader eller kaldere. Må nok bruke 20-30 minutter på å få opp varmen.
#2
Har samme problem, veksler mellom Radio Sandnes og Radio Tromsø, men hos meg er det kun ikonet som er feil, så når jeg hører på eksempelvis P3 så er kanalen P3, men ikonet feil.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Levetid bremseskiver
mandag 30. mars 2020, klokken 13:19
Bytter mine skiver nå, er fortsatt endel igjen på de, men jeg fikk kast i de i fjor, så derfor jeg bytter de. Har byttet klosser tidligere på ca 50.000, ellers ingenting. (har nå kjørt 79.000 km)
#4
TAYCAN / Sv: Brann, Taycan
onsdag 19. februar 2020, klokken 08:30
Jeg er redd det kan ta litt tid før vi får årsaken her, men håper og tror at det er feil på elektriske anlegget og ikke noe i veien med bilen. Tidligere branner har ofte tatt tid før man har fått vite årsaken.  De få Tesla brannene har fått tilsvarende oppmerksomhet og bygger opp om fordommer mot elektriske kjøretøy dessverre :-(
#5
Storlien i Sverige er nå ferdig. Ikke offisielt åpnet, men jeg ladet der i dag. 8 stk ladere, glemte å sjekk om det er V2 eller V3.
#6
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hjemmelader til Tesla X, 2020 modell
fredag 24. januar 2020, klokken 12:43
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 24. januar 2020, klokken 11:33
Sitat fra: kodax på fredag 24. januar 2020, klokken 11:30
Sitat fra: pkhamre på fredag 24. januar 2020, klokken 10:35
Åpne-/lukke-knappen på ladepistolen er ganske verdifull i det daglige liv for min del. Jeg stemmer for Tesla Wall Connector :)
Er det egentlig så mye vanskeligere å trykke på ladeluken?
Knappen løsner også pistolen fra bilen når du skal ta den ut, så du slipper å finne nøkkelen og holde bakluke-knappen for å ta den ut.

Jeg bruker bare nøkkelen når jeg skal ta ut pistolen, trykker på nøkkelen på vei til bilen og da er det bare å ta ut pistolen, sparer sikkert 3 sekunder på det :)
Bruker også bare å trykke på ladeluken når det skal lades.
Så jeg mener også at åpne/lukke knappen på ladepistolen ikke bør vektlegges i det hele tatt.
#7
Model X 2014 - 2022 / Sv: Typical km ved 80% batteri x75
onsdag 13. november 2019, klokken 11:57
Ser på Teslafi.com hos meg at den har laveste på 247km på 80% (X75, 2016). Har aldri ladet til 100%, så usikker der, men ser at jeg har 288km på 93% som laveste. (kjørt litt over 70.000km)

#8
Tesla / Sv: Sommerdekk med lav dekkstøy til Tesla S X
mandag 28. oktober 2019, klokken 15:37
Har snart kjørt 100 000 km på 2 forskjellige Tesla med Landsail 588UHP og er superfornøyd med støy, stopp og rekkevidde. Hos meg har de også fungert veldig betryggende på vått føre og ved unna-manøvre og i stor fart rundt omkring i Europa i diverse forhold.   
#9
Model X 2014 - 2022 / Sv: Noen som har foliert sin x?
fredag 23. august 2019, klokken 20:24
Sitat fra: Elninja1 på torsdag 22. august 2019, klokken 12:11
Sitat fra: Kilroy på torsdag 22. august 2019, klokken 11:42
Folierte for 3 år siden, veldig fornøyd, folien er nå litt slitt, men lakken under er perfekt, så tenker å fjerne folien når jeg skal selge om 1-2 år. Ikke merket noe spesielt i forhold til salting osv.  Jeg valgte også folie for å få en litt annen look enn alle de andre :)

takk. er kanksje ikke så keen på legge ut 30k + 10k for å få av hvis den er slitt etter 3 år. Men er helt enig at bilen får en fin look og ikke som alle andre som du sier :)

Jeg betalte under 20.000,- og tar av folien selv, grei jobb, men tar litt tid. Så da er det økonomiske litt annerledes. Slitasje er jo litt avhengig av bruk og hvor langt man kjører, folien min har snart vært på i 70.000 km.
#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Noen som har foliert sin x?
torsdag 22. august 2019, klokken 11:42
Folierte for 3 år siden, veldig fornøyd, folien er nå litt slitt, men lakken under er perfekt, så tenker å fjerne folien når jeg skal selge om 1-2 år. Ikke merket noe spesielt i forhold til salting osv.  Jeg valgte også folie for å få en litt annen look enn alle de andre :)
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ville dere kjøpt TMX på nytt?
tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:55
Rundet akkurat 60.000 km på min X75 fra september 2016, magisk bil, ville kjøpt samme på nytt ja. Hatt noen små problemer med dørlåser, men det har Tesla Trondheim fikset fort.
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: AlloyGator til sort Onyx 22" på TMX?
torsdag 23. mai 2019, klokken 10:27
Har kjørt med Alloygators på begge Tesla-ene jeg har hatt/har, har god erfaring og har byttet ett par pga kantkjøring; vi er flere som bruker bilen :) , så har god erfaring med de. De har spart meg for mye i forhold til skade på felg. Men de må monteres ordentlig, og noen felger er det ikke mulig å montere det på.
#13
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tidspunkt for endring av ytelse på X75D
torsdag 25. april 2019, klokken 22:57

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 25. april 2019, klokken 16:49
Sitat fra: Kilroy på torsdag 25. april 2019, klokken 15:33
Oppgraderingen er faktisk gratis, men gjøres av Tesla. Problemet er at ikke alle biler kan gjøre det, men rundt når min er laget og nyere, så er du vel rimelig sikker. Det er stor forskjell i ytelse, så pris bør også være deretter hvis den ikke har den muligheten. Jeg bruker Teslafi og der er den listet under Performance Config og har da P1 som parameter, som betyr uncorked, har den P3 så er den ikke det. Min har P3 status på historikk før Tesla endret det.

Hvor ser du dette i TeslaFi?

Du ser det under Help og Raw data feed.
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tidspunkt for endring av ytelse på X75D
torsdag 25. april 2019, klokken 15:33
Oppgraderingen er faktisk gratis, men gjøres av Tesla. Problemet er at ikke alle biler kan gjøre det, men rundt når min er laget og nyere, så er du vel rimelig sikker. Det er stor forskjell i ytelse, så pris bør også være deretter hvis den ikke har den muligheten. Jeg bruker Teslafi og der er den listet under Performance Config og har da P1 som parameter, som betyr uncorked, har den P3 så er den ikke det. Min har P3 status på historikk før Tesla endret det.

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 25. april 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Kilroy på torsdag 25. april 2019, klokken 13:55
Jeg har en X75 fra september 2016 som har oppgradert ytelse, men fikk det gjort hos Tesla i etterkant. Så det beste er vel å bruke en Tesla tredjepart app og sjekke det før kjøp, så er du 100 % sikker.
Takk for svar.
Hvor mye betalte du for den oppgradering?

Og tredjepart app? Kan du utdype den litt?
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tidspunkt for endring av ytelse på X75D
torsdag 25. april 2019, klokken 13:55
Jeg har en X75 fra september 2016 som har oppgradert ytelse, men fikk det gjort hos Tesla i etterkant. Så det beste er vel å bruke en Tesla tredjepart app og sjekke det før kjøp, så er du 100 % sikker.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA