Jeg sitter og vurderer å bytte bil..
Jeg bor på "det sentrale Østlandet" og en Tesla vil dekke 99% av mitt behov.
MEN som utflyttet nordlending kjører jeg hver sommer til Vesterålen.. 150 mil i løpet av to dager.
Nå bor det en halv million mennesker nord for Trondheim. (..og omtrent like mange nordlendinger SØR for Trondheim).
Når jeg leser om hvilke planer og prognoser Transnova legger for Nord-Norge vil E6 i praksis ende like nord for Steinkjer for elbilister, både for nordlendinger som vil sørover en tur, utflytta nordlendinger med kraftig hjemlengsel og for alle de utallige europeere som hver sommer har Nordkapp som sitt ultimate feriemål.
Uten to -tre superladere langs E6 i Nordland vil turen ta uforholdsmessig lang tid, så jeg håper Tesla kommer med en utbyggingsplan som dekker HELE landet. Fordelen med Nord-Norge er at har du dekket E6 så har du dekket alt ( for Teslaeiere) Å ha rekkevidde helt til Nordkapp tror jeg vil kunne være et meget godt markedsføringspoeng i det europeiske markedet...
Jeg bor på "det sentrale Østlandet" og en Tesla vil dekke 99% av mitt behov.
MEN som utflyttet nordlending kjører jeg hver sommer til Vesterålen.. 150 mil i løpet av to dager.
Nå bor det en halv million mennesker nord for Trondheim. (..og omtrent like mange nordlendinger SØR for Trondheim).
Når jeg leser om hvilke planer og prognoser Transnova legger for Nord-Norge vil E6 i praksis ende like nord for Steinkjer for elbilister, både for nordlendinger som vil sørover en tur, utflytta nordlendinger med kraftig hjemlengsel og for alle de utallige europeere som hver sommer har Nordkapp som sitt ultimate feriemål.
Uten to -tre superladere langs E6 i Nordland vil turen ta uforholdsmessig lang tid, så jeg håper Tesla kommer med en utbyggingsplan som dekker HELE landet. Fordelen med Nord-Norge er at har du dekket E6 så har du dekket alt ( for Teslaeiere) Å ha rekkevidde helt til Nordkapp tror jeg vil kunne være et meget godt markedsføringspoeng i det europeiske markedet...