#4293 / VIN xxxxxx18547 endret til under-produksjon i natt
Siste estimert levering fra Tesla var 2 uke i desember.
Siste estimert levering fra Tesla var 2 uke i desember.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Roger (NO) på søndag 29. september 2013, klokken 18:56Sitat fra: Jærbuen på søndag 29. september 2013, klokken 18:47Sitat fra: Meringdal på lørdag 28. september 2013, klokken 15:42
Heisann. Jeg var å prøvekjørte (igjen) en Tesla i Ålesund idag. De har prøvekjøring i byen i helga.
Siden jeg får bilen min i overgangen jan/feb, sa han at de kom til å ringe å høre om jeg ville ha vinterdekk. Dette var da samme type hjul (19") med vinterdekk til en pris av 15k. Dette var ikke så dyrt egentlig, men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å like felgene i seg selv.
Hva har folk gjort? Jeg vurderte jo å legge vinterhjul på de som følger med å eventuelt kjøpe 20 eller 21" til sommerhjul.
Jeg har egentlig bestilt 21" til 27000 og 19" med piggfrie Hakka til 23000.
Men ser nå at dette blir uforholdsmessig dyrt.
Så jeg kommer til å endre til 19" og helårsdekka som følger med i pris ( sparer da 50000 når jeg får bilen ), så kjøre innom dekkforhandler å legge om til piggfrie vinterdekk.
Da har jeg noen mnd på å finne høvelige 20" eller 21" sommerhjul til en rimeligere penge.
Regner med de trykk-sensorene som følger med standard 19" også kan brukes om jeg bytter dekk på disse?
Sensorene fungerer helt fint.
Jeg har valgt samme løsning, og har akkurat lagt over til vinterdekk på 19" felgene.
Tenker på å kjøpe de nye cyclone felgene med sommerdekk neste sesong...
Sitat fra: Griffel på søndag 08. september 2013, klokken 13:22Sitat fra: Joar på søndag 08. september 2013, klokken 13:14Hvor tom er den når du starter lading?
Takk for kjapt svar. Jeg kunne godt tenkt meg at bilen ble full ladet i løpet av natten.
Hvor mange Kw gir 32 blå enfas?
7 kW gir 70 kWh på 10 timer og det er nok til å kjøre ca 30 mil med litt reserve.
Sitat fra: Griffel på søndag 08. september 2013, klokken 10:57Sitat fra: Joar på søndag 08. september 2013, klokken 10:52Hva du trenger av avhengig av kjøremønsteret ditt, det enkleste er å få satt opp en 32A blå enfakontakt i garasjen på egen kurs, og sikre den 32 A. Antagelig kan du klare deg med adskillig mindre.
Har lest og lest men blir ikke helt klok på hva jeg kan lade med å hva jeg trenger.
Han som jeg kjøpte huset av drev et lite sveise firma i garasjen så jeg trodde jeg skulle kunne ha 3-fas?
Jeg har følgende i sikringskapet i huset,
Inntakssikring 63A 3x50/50 AL???
Hovedbryter garasje 63A 3x16
Sitat fra: SimenT på onsdag 31. juli 2013, klokken 22:30
Jeg er litt i tvil om valg av vinterdekktype for Model S. Piggdekk regnes generelt for å ha bedre fremkommelighet i ekstreme forhold som våt is og tøffe bakker som jeg har mange av opp til huset mitt. Model S er en svært tung bil og bremselengden på is kan potensielt bli veldig lang. Når det er sagt ser jeg for meg at varigheten på piggdekkene og de gode egenskapene blir kortvarig. De dagene sent på høsten og tidlig på våren hvor en kjører primært på asfalt er jeg redd momentet i bilen vil flate ut eller rive ut pigger, og en ender opp med å kjøpe nye piggdekk hver sesong. Piggfrie dekk sies også og ha vesentlig bedre egenskaper når det slites enn piggdekk. Drivstofforbruket med Nokian hakka 7 økte kun med 1.5% iht 2012 NAF tester. Støyen kan en vel leve med.
Jeg er i tvil. Hva skal en velge!
Nokian hakka. 7 piggdekk vs Nokian hakka R2 piggfrie
Sitat fra: executive på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:24Sitat fra: ArneS på lørdag 22. juni 2013, klokken 14:07
De er nå i sluttforhandlinger om servicesenter i Stavanger og sannsynlig åpning i september.
Noen som har peil på hvor dette senteret vil havne? Forus?