Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Johnny

#46
Det ser ut som om min S2013 lader med en lineær kurve som ser slik ut. Er dette å regne som redusert ladehastighet eller ikke?

20/90
30/80
40/70
50/60
60/50
70/40
80/30
90/20
#47
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
torsdag 04. juli 2019, klokken 23:53
Vi er nå på vår første utenlandstur  med vår 2013 S85. Litt kjipt at begrepet superlader er så godt som dødt, nå som vi trengte det mest. Vi lader til 60% før vi kjører videre. Da er lade hastigheten passert 50 kW på veg nedover. Det positive er at vi får besøkt alle laderene på vegen....
#48
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
tirsdag 25. juni 2019, klokken 23:02
Selv synes jeg den ser ut som en katastrofe. Den nederste delen er en "hengekøye", og forstørrer du bildet ser du lett sporene etter lekasjen nede til venstre.
#49
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:05
Slik tar det seg ut etter fem og et halvt år uten tilsyn!

Litt skremmende at i følge reparatøren velger det fleste bare å etterfylle gass. Det er jo et salgsobjekt...
#50
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
mandag 24. juni 2019, klokken 17:29
Bære eller briste...
#51
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
lørdag 22. juni 2019, klokken 18:06
De tar 2000+ for de hos skraphandlerene her til lands. Ikke litt aktuelt for min del!
#52
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
lørdag 22. juni 2019, klokken 14:12
Jeg tenker på en gjøre en liten komposittjobb til. Om jeg støper igjen et lite parti nederst på kondenserene før de blir montert, vil jeg ta bort det mest utsatte partiet for korrosjon og frostsprengning. Reduksjon i kjøleeffekt under 5%
#53
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
lørdag 22. juni 2019, klokken 14:02
Sitat fra: Muffinman på fredag 21. juni 2019, klokken 18:11
Sitat fra: Johnny på tirsdag 11. juni 2019, klokken 23:31
De koster litt over 4K for stykket nå. Forhåpentligvis vil de vare litt lengre denne gangen.
En herremann på tocn-gruppa har fått pris på 20k for bytte av begge. Men da regner jeg med fylling av anlegget er inkludert i prisen.

Jeg både håper og tror at denne prisen inkluderer jobben med å skifte de også. Da ser en sluttpris på 20K rimelig logisk ut.
#54
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
torsdag 13. juni 2019, klokken 13:00
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. juni 2019, klokken 22:03
Ideen med å montere sikringer i serie med verdier som gir ønsket selektivitet høres i utgangspunktet god ut, men man skal både vite hva man gjør og ha tunga bra rett i munnen om man skal fikle med høyspenningssystemet selv.

Jeg har en ide om å sette på in line sikringer på kabelen. I følge internettet ser det ut som om jeg den eneste som har behov på den typen løsning på høyspenning. Det er vel mer en god nok grunn til å la være...
#55
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
onsdag 12. juni 2019, klokken 20:05
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. juni 2019, klokken 16:07
Oi, hørt om pris på 27k for bytte av likestrømskonverteren. Dyr sikring!

Jeg leker med tanken på å montere sikringer utenfor likestrømskonverteren, med litt lavere verdi en de inni. Problemet er at det bryter veldig med det elektriske designkonseptet for denne bilen når det gjelder høyspenning.
#56
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
onsdag 12. juni 2019, klokken 19:51
De er av aluminium.

Høytrykkspyler og radiatorer er ingen god kombinasjon. Det bærer radiatoren min for kjøleveske preg av.

Når det gjelder kondenserene, er det på baksiden det er verst. Det er derfor jeg har tettet igjen kjøleribbene i innerskjermene.
#57
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
onsdag 12. juni 2019, klokken 10:01
Det siste der var ingen dum ide. Gaffateip burde holde mens vinterdekkene står på.

Sett i lys av hvor vi bor, så er jeg bare bekymret for kjøleeffekt når bilen står i ro, og hvordan det vil begrense kjølingen av batteriet.

En annen ting er at dette er gjort på eget ansvar fordi bilen nå er utenfor garanti. Problemet er at det er litt garantitid igjen på batteriet og driveuniten...
#58
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
tirsdag 11. juni 2019, klokken 23:31
De koster litt over 4K for stykket nå. Forhåpentligvis vil de vare litt lengre denne gangen.
#59
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
tirsdag 11. juni 2019, klokken 15:14
Begge kondenserene mine lekker, og må byttes. Derfor har jeg valgt bort kjølingen av "F1" typen gjennom innerskjermene.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#60
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
lørdag 25. mai 2019, klokken 16:15
Jeg vurderer å legge myggnetting i metall over rillene i innerskjermen, siden det meste av all grusen som havner inni der sikkert kommer bakfra
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA