Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Johnny

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 46
31
Bilen min hadde sin syvende service for et par uker siden. De fant ingen feil, og det ser ikke en gang ut til at de har skiftet viskerbladene denne gangen.

32
Model S / Sv: lekkasje bagasjerom model s 2013
« på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 14:05 »
Hvorfor var pakningene ikke å oppdrive? De er en egen del i delekatalogen.

33
Model S / Sv: lekkasje bagasjerom model s 2013
« på: Mandag 25. Mai 2020, klokken 13:34 »
Bilen min har også lekkasje baki der, men jeg tror det begrenser seg til selve luken. Da er det baklyktene som er synderene regner jeg med. Jeg har planer om å ta de av for å se på saken, og om det ikke er mulig å få tak i nye pakninger, vil jeg gjøre et forsøk med pakningsmasse.

34
Model S / Sv: Tesla sier MCU må byttes, rett utenfor 5års garantien.
« på: Torsdag 02. Januar 2020, klokken 11:49 »
Den "slotten" i sommer er min...

Det med at det er flest 2015 modeller som har registrert feil, har med det å gjøre at de har fått ny MCU på garanti. De med eldre biler har betalt for det selv, og prøver å fortrenge det.

35
Model S / Sv: 12v batteri, fjerne feilmelding
« på: Lørdag 07. Desember 2019, klokken 11:13 »
Feilmeldingen min forsvant etter at jeg hadde montert et nytt. Jeg kan vanskelig se at det også ville virket på samme måte om jeg bare monterte det gamle igjen. Det målte tross alt 12,7 V ved demontering.

36
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Mandag 30. ſeptember 2019, klokken 13:07 »
Nå har jeg en bil som ikke har nevneverdig behov for kjøling under lading, siden den knapt er over 50kW.
Dessuten blir det ikke helt tett under der uansett. På Europaturen i sommer, var det aldri mer en moderat aktivitet fra A/C anlegget ved lading.

37
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Mandag 30. ſeptember 2019, klokken 07:21 »
Det er bilder på side 2 i denne tråden.

38
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Lørdag 21. ſeptember 2019, klokken 14:14 »
Dette vil jeg ha penger for........ ;)

Har du forresten sett hva jeg gjorde med kjøleribbene i innerskjermene. Det har jeg ikke angret på så langt i alle fall.

39
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Torsdag 19. ſeptember 2019, klokken 16:48 »
En som var gått ut på dato.... :-[

Jeg har tilgang til forskjellige produkter av denne typen, og valgte en som har litt høyere temperaturbestandighet.

Litt usikker, men jeg tror det var denne,

https://www.ellsworth.com/products/adhesives/epoxy/henkel-loctite-hysol-ea-9396-epoxy-adhesive-1-qt-kit/

40
Model S / Sv: Pris for å reparere aircondition?
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 18:12 »
Sikringene er vel flyttet til forward junction box på nyere biler.

Høres ut som et prosjekt som kan bli gjenstand for en smule scope creep det der ;)

Selve converteren i en litt annen utførelse er flyttet inn bak frunken og står der sammen med den nye junction boxen.

Regner med at prosjektet vil skjære seg med at det ikke lar seg gjøre å flytte kabelen fra batteriet fra høyre hjulbrønn og innover. Jeg har tenkt å kikke nermere på det neste gang jeg har innmaten ute av frunken.

41
Model S / Sv: Pris for å reparere aircondition?
« på: Fredag 09. August 2019, klokken 17:17 »
En mulighet er å kjøpe alle delene til det modifiserte systemet hos Grønnvold, og montere det. Aner ikke om det er gjennomførbart i praksis.

42
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: Torsdag 08. August 2019, klokken 23:14 »
Jeg hadde også noen tilfeller av begrenset regenerering på tur i sommer.

Er det mulig at dette og den reduserte ladeeffekten bare er en bivirkning av at de har redusert cellespenningen?

43
Model S / Sv: Har du fått SW begrenset ditt 85kW batteri?
« på: ſøndag 28. Juli 2019, klokken 16:59 »
Du må legge til et alternativ:
"Ja, men det er mange år siden"

Du har et poeng. Jeg har bare en vag oppfatning om at dette har gått fortere før...

44
Model S / Sv: Har du fått SW begrenset ditt 85kW batteri?
« på: Fredag 26. Juli 2019, klokken 14:25 »
Jeg har fundert på om den nedsatte ladefarten har noe med at mange av disse bilene har defekte A/C kretser. Kansje det har skjedd noe med en bil under superlading, som ikke har hatt tilstrekkelig kjøling.

Det virker som bilen min driver med batterikjøling under superlading, subjektivt vurdert ut i fra støynivået.

45
Model S / Sv: Rengjør kondenserene jevnlig!
« på: Onsdag 24. Juli 2019, klokken 10:17 »
Om bilen er "knyst", så er det ingen grunn for at spjeldene skal åpne seg. Slik det ser ut for meg, så er det først når det blir litt fart få A/C'en at spjeldene åpner seg. Du kan forsøke å sette kabintemperaturen i LOW, for da bør de åpne i 25 grader.


Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 46